Dziś po raz pierwszy odpaliłem pompę i pochodziła z 5 min .Chodzi jak 2 cylindrowy silnik diesla ,podałem pełne 750 obr/min .Na reszcie dotarły do mnie rurki karbowane dn 20 które posłużą za chłodnicę powietrza ,podczas testu puściłem powietrze przez rurkę około 7 m i śmiesznie piszczało
Jakieś takie turbulencje zakrywałem lekko palcem robiąc ciśnienie i ładnie wieje .
Dziś układałem chłodnicę i łatwo nie było dostałem kilka razy po głowie długim na 7 m wężem
Odpaliłem potwora ,działa nawet dobrze (mam tylko jedną nie szczelność między nyplem wspawanym a redukcją mosiężną 5/4" x1" ,kręciłem ją na klej do gwintów wurtha i przepuszcza a teraz lipa nie mogę wykręcić (będę musiał chyba zniszczyć wyciąć ).Nawet mój pomysł na ograniczenie ciśnienia działa ,ciśnienie max to 9bar i jest na stałe nawet po napełnieniu na full .Upuszcza nadmiar razem z małymi ilościami wody,chłodnica działa świetnie pierwsze 2 warstwy są lekko ciepłe , dolna zimna
Problem mam z wałkiem bo drga ,muszę wymienić rurę na profilowaną(po całości ) a nie frezowaną w kilku cm .Wrzucę filmik na razie mam kilka minut jak chodzi na wolnych obrotach ,traktorek ma co robić ale daję radę
Piotrze jaki kolor kleju w zależności czy zielony lub czerwony są różne temperatury i ich podgrzania. Strzelam 250- 400 st.C i wykręcasz nieszczelności mogla powstać na skutek temp i ciśnienia.
Troszkę przy szalałem z tą dyszą i mam tylko 6 barów na 5mm muszę zakupić druga mniejszą może 4mm na jakieś trudniejsze prace z większymi wżerami .Ogólnie ładnie wszystko pracuje zdziera nawet ocynku do gołej blachy
Panowie może doradzicie w zimę jeśli sie sprzęt nie sprzeda będę zmuszony przerobić owy kompresor na spalinowy .
Waham się przy wyborze bo może się coś trafi na olx jak czasem przeglądam .Moc min 8KM, przy pracy ciągłej nie występuje zjawisko ciężkiego startu podczas i oporu ze strony pompy.
Obroty pompy to 750 obr/min a koło oryginalne ma średnicę 460mm i jest na paski 2x17
Myślałem nad :
-S301D z tym że moc jest niska bo tylko 7KM i to mocy maksymalnej więc średnio widzę żywotność ,do tego obroty 2000 obr/min trzeba by spore koło pasowe na wał silnika aby dotrzymać przełożenia dla pompy
-podróbki silnik hondy gx390 moc ciągła użyteczna to 8KM i prędkość obrotowa 3000obr/min (ta użyteczna ) więc przełożenie 4:1 i małe koło nawet ze sprzęgłem odśrodkowym na wale silnika żeby można było odpalić maszynę
-1hc102 o mocy 15KM niestety archaiczny sposób chłodzenia i obroty użyteczne dla najwyższego momentu obrotowego silnika 1800obr/min też wymagały by sporego koła pasowego na wał silnika .
Aha po zakupie dyszy 4mm ciśnienie jakie może utrzymać pompa to 7 bar i przy tym już można komfortowo usuwać duże ogniska rdzy i głębokie wżery .
Nie piszesz jak chcesz żeby to pracowało. Ma pracować cały czas i zrzucać nadmiar powietrza, czy spalinowy ma pracować z przerwami -po osiągnięciu ciśnienia. Jak druga opcja, to dobrze dołożyć alternator i rozruch, a tutaj musisz trochę mocy spalinowemu dodać na ładowanie. Jak pierwsz opcja, to uzyskiwanie max momentu w zakresie pewnych obrotów nie ma, ąz takiego znaczenia bo pracuje cały czas. Chcesz diesla czy benzynę? Po przerobieniu będzie stacjonarny czy mobilny?
Non stop ma pracować mój obecny układ upuszcza powietrze (zresztą tylko jeśli przerywam piaskowanie i odczekam chwilę jest go w nadmiarze )Max nabija do 9.5bar i potem cały czas jest stabilnie a układ tylko prycha powietrzem:)
Porównywałem spalanie benzyny i diesla wychodzi podobnie ,jeśli chodzi o te nowoczesne typu gx390 czy te podróbki kipor .
Zrobię taki spalinowy mobilny na małej przyczepce .
Przy takim silniku typ andoria odpalany z korby da radę zespolić układ na sztywno na pasek i palić go razem z kompresorem ,jest spore koło zamachowe które pozwala zmagazynować to co zakręcimy korbą .
Niestety te małe nie da rady odpalić z szarpaka ,trzeba zastosować sprzęgło odśrodkowe z tym że nie widziałem takiego dużego na dwa paski 17 .
Znalazłem odpowiedź że ktoś już coś takiego napędza silnikiem diesla 13hp
A tak na marginesie http://olx.pl/oferta/kompresor-lopatkow ... b3a44272e1
kiedyś ktoś taki sprzedawał teraz w innym miejscu stoi (może projekt nie wypalił ) ,okazało się że to nie śruba tylko kompresor łopatkowy wydajność 2600l/min przy max 7 bar i trzeba dać 37hp (tzn takim silnikiem było oryginalnie napędzane )
Fajnie był by mieć takie coś ale martwi mnie napęd i połączenie z oczywiście inną jednostką napędową ....