Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
No i swietnie...
Podaj prosze gdzie i za ile zamówiłeś membranę. Czasem przy awarii w polu i taka bedzie dobra (tfu tfu )
Podaj prosze gdzie i za ile zamówiłeś membranę. Czasem przy awarii w polu i taka bedzie dobra (tfu tfu )
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Membrana przyjechała z Rzeszowa sprzedawca uprzedził że nie jest to orginał koszt 45 zł.
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
pojemność układu to może być faktycznie te ~~3,4 litra a tak jak zlewasz olej to i tak nie zlejesz całego oleju tylko jakieś tam pozostałości starego oleju zawsze zostają.
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Minął już jakiś czas od wymiany oleju.
Tym razem mam zalane 3.2 litra i mam max tyle że filtr się zmienił teraz jest taki mały P508,
tak więc wielkości filtra ma znaczenie i stąd po zalaniu 3.5 litra mogłem mieć więcej oleju niż powinienem.
Tym razem mam zalane 3.2 litra i mam max tyle że filtr się zmienił teraz jest taki mały P508,
tak więc wielkości filtra ma znaczenie i stąd po zalaniu 3.5 litra mogłem mieć więcej oleju niż powinienem.
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Czy w tym okresie od zalania nowym olejem zmienił się jego stan na wskaźniku. Faktycznie może zmieniła się pojemność owego filtra.
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Jak na moje oko to nic się nie zmieniło było max i jest max.
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
No i było dobrze do 2015.06.05 (piątek).
Rano sprawdziłem olej, płyn, wyczyściłem siatkę przed chłodnicą a właściwie za chłodnicą i pojechałem przetrząsać siano, potem podpiąłem kosiarkę i skosiłem około 0,8h łąki, później powtórka z przetrząsania i jak już miałem się zbliżać do finału i jechałem zgrabywać siano na wałki zauważyłem że KUBOTA "znaczy teren" na wolnych obrotach tylko kapie a na dużych wylewa strumieniem z odmy.
Zgasiłem wyjąłem miarkę oleju, cała była w oleju a z otworu zaczął sączyć się olej, w silniku znowu ponad stan więc szukanie gdzie czego brakuje, płyn był ale w skrzyni biegów był ubytek.
Postawiłem na pompę hydrauliki, kolega Krzysztof potwierdził że to jest to miejsce gdzie się mogą te oleje połączyć. A więc demontaż oj dostało się "japońcom" za ich małe rączki i miniaturyzację ale w końcu się udało.
W sobotę rano kupiłem simering i oringi, wymieniłem i naszła mnie myśl że to co robię to jest skutek ale nadal nie znam przyczyny, oczywiście można sobie powiedzieć stary simering to puścił ale ten nowy jakoś nie wygląda na lepszy a co najdziwniejsze nie jest on simeringiem ciśnieniowym w/g producenta ma wytrzymać 8 no max 10 barów.
W korpusie pompy są knaliki coś na zasadzie zwężki Venturiego i być może dlatego wystarcza zwykły simering.
Pytanie co mogło spowodować zblokowanie przepływu oleju. Sitko ssące było czyste filtr oleju też najgorzej nie wyglądał ale w związku ze zmianą oleju też będzie wymieniony.
Dobrze że sąsiad pożyczył "60" to się siano zwiozło a tak przy okazji to zdecydowanie lepiej spisywała się przy pracy z przyczepą niż Kubota którą używam a sprzęgło dwustopniowe to mistrzostwo świata. mam nadzieję że Kubota się o tym nie dowie bo jeszcze się obrazi nie będzie chciał ciągać przyczepy
Rano sprawdziłem olej, płyn, wyczyściłem siatkę przed chłodnicą a właściwie za chłodnicą i pojechałem przetrząsać siano, potem podpiąłem kosiarkę i skosiłem około 0,8h łąki, później powtórka z przetrząsania i jak już miałem się zbliżać do finału i jechałem zgrabywać siano na wałki zauważyłem że KUBOTA "znaczy teren" na wolnych obrotach tylko kapie a na dużych wylewa strumieniem z odmy.
Zgasiłem wyjąłem miarkę oleju, cała była w oleju a z otworu zaczął sączyć się olej, w silniku znowu ponad stan więc szukanie gdzie czego brakuje, płyn był ale w skrzyni biegów był ubytek.
Postawiłem na pompę hydrauliki, kolega Krzysztof potwierdził że to jest to miejsce gdzie się mogą te oleje połączyć. A więc demontaż oj dostało się "japońcom" za ich małe rączki i miniaturyzację ale w końcu się udało.
W sobotę rano kupiłem simering i oringi, wymieniłem i naszła mnie myśl że to co robię to jest skutek ale nadal nie znam przyczyny, oczywiście można sobie powiedzieć stary simering to puścił ale ten nowy jakoś nie wygląda na lepszy a co najdziwniejsze nie jest on simeringiem ciśnieniowym w/g producenta ma wytrzymać 8 no max 10 barów.
W korpusie pompy są knaliki coś na zasadzie zwężki Venturiego i być może dlatego wystarcza zwykły simering.
Pytanie co mogło spowodować zblokowanie przepływu oleju. Sitko ssące było czyste filtr oleju też najgorzej nie wyglądał ale w związku ze zmianą oleju też będzie wymieniony.
Dobrze że sąsiad pożyczył "60" to się siano zwiozło a tak przy okazji to zdecydowanie lepiej spisywała się przy pracy z przyczepą niż Kubota którą używam a sprzęgło dwustopniowe to mistrzostwo świata. mam nadzieję że Kubota się o tym nie dowie bo jeszcze się obrazi nie będzie chciał ciągać przyczepy
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Wzrost ciśnienia to zablokowany zawór bezpieczeństwa lub jego chwilowe zacięcie . Widać jakieś oznaki zużycia na tulei i wałkach?
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
Odgrzeje trochę temat.
Pacjentem jest Yanmar F165 po wymianie oleju silnikowego zauważyłem wzrost poziomu na bagnecie po kilku mth pracy traktorka. W momencie jak zmieniłem olej miałem około 3/4 poziomu na miarce teraz zaczyna przekraczać maxa.
W płynie chłodniczym żadnych nie pokojacych oznak nie ma, stan oleju hydraulicznego trzyma cały czas ten sam poziom. Podejrzewam że olej w silniku rozrzedzany przez ropę. Czy oprócz pompki zasilajacej jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie ropa może łączyć się z olejem?
Pacjentem jest Yanmar F165 po wymianie oleju silnikowego zauważyłem wzrost poziomu na bagnecie po kilku mth pracy traktorka. W momencie jak zmieniłem olej miałem około 3/4 poziomu na miarce teraz zaczyna przekraczać maxa.
W płynie chłodniczym żadnych nie pokojacych oznak nie ma, stan oleju hydraulicznego trzyma cały czas ten sam poziom. Podejrzewam że olej w silniku rozrzedzany przez ropę. Czy oprócz pompki zasilajacej jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie ropa może łączyć się z olejem?
Pozdrawiam,
Krzysiek
Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921
Krzysiek
Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921
- amigorm1976
- Posty: 402
- Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
- Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
- Kontakt:
Re: Kubota Bulltra B1-17 podwójny poziom oleju w silniku
W Kubocie pompka wstępna membranowa i pompa wtryskowa.
A jak to wygląda w Yanmar to nie wiem ale chyba podobnie, Piotra trzeba by było się pytać.
Ale u mnie też przez dłuższy czas wydawało się że ze skrzyni nie ubywa a w silniku jednak przybywało, stosunek ilości oleju w skrzyni do ilości oleju w silniku jest mniej więcej 1:5 tak więc być może ze skrzyni przybywa.
A jak to wygląda w Yanmar to nie wiem ale chyba podobnie, Piotra trzeba by było się pytać.
Ale u mnie też przez dłuższy czas wydawało się że ze skrzyni nie ubywa a w silniku jednak przybywało, stosunek ilości oleju w skrzyni do ilości oleju w silniku jest mniej więcej 1:5 tak więc być może ze skrzyni przybywa.