PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Regulamin forum
Nowi forumowicze - proszę przywitać sie w Powitalni - zakładając nowy temat. W tytule proszę wpisać swój nick i model traktorka który posiadacie. Jesli nie masz jeszcze swojej maszyny - nic nie pisz, zostaw puste pole.

W tresci powitalnego posta napisz kilka słów o sobie, jaki masz traktorek, jakie maszyny (fotki mile widziane) do czego , do jakich zajęć , jakiej produkcji ich używasz. Podaj województwo w którym mieszkasz.

Jesli myślisz dopiero o zakupie ,napisz z jakim sprzetem miałeś wczesniej do czynienia.
Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 01 lut 2013, 11:44

Witamy na Naszym Forum użytkowników małych traktorków :D

Jestem Marek , mieszkam na Podkarpaciu u sercu Beskidu Niskiego :) Posiadaczem małego traktorka stałem sie niejako przypadkiem :) Historia jest taka że wraz z żoną uprawiamy spory ogródek , wszystkie warzywa, truskawki, maliny etc mamy "swoje" bez grama chemii, do tego parę arów ogrodu i 1ha pastwiska . Po śp. Teściu został C328, który zamieniliśmy z Kynkiem (szwagier) na MF225 (ta historia to odrębny temat - Kyneek pewnie ją kiedyś opisze:) Problem jest taki że mieszkamy 15km od siebie i traktor raz pracował u mnie raz u niego, a przejazdy pochłaniały niepotrzebnie czas. Żona wpadła na pomysł zakupu małego traktorka który by nadawał sie do lekkich prac w warzywniku i był niejako uzupełnieniem dla ciężkiego mf-a. Poszukiwania zacząłem od TZK ale szybko rzucił mi sie w oczy mały MF 1230 z kabiną cena 13tyś do zrobienia blacharka (jeździł w angielskim mieście w zimie). miał 4x4 ale opony Turf i nie dogadałem sie z handlarzem :) Z dzisiejszej perspektywy - całe szczęście bo byłem zupełnie zielony :)
Ale trop okazał sie dobry, miesiąc siedźałem na niemieckich i holenderskich internetowych stronach, szukając czegoś co by mi odpowiadało. A szukałem nie minitraktorka, tylko czegoś w klasie compact czyli z mocą ok 25km, kołami 22do 24cale i koniecznie 4wd. W Polsce w tej klasie wybór był ograniczony i ceny w okolicach 24tys zł. Ale i za zachodnią granicą nie było łatwo o taki sprzęt, co rusz trafiały sie jakieś podejrzane oferty, albo brak kontaktu, albo nie aktualne. W końcu trafiłem na ofertę komisu samochodowego w której znalazłem dwa traktorki. Jednym z nich była Kubota L22 która mi sie spodobała. Po krótkiej mejlowej korespondencji i dwóch telefonach wysłałem kolegę z lawetą po to cudo.

Cena trzy tyś euro, przednia oś która wg sprzedającego "wymagała opieki" i jakieś urządzenie zapięte na stałe do TUZ którego przeznaczenia nie znałem. A nawet nie wiedziałem jak wygląda, bo w internecie były tylko 3 fotki i to z przodu ciągnika:)

W końcu przyjechał

Obrazek



Obrazek

Nie spodziewałem sie jakiegoś Cuda, "nówki nie śmiganej, używanej tylko w niedzielę przez niepalącą starą Niemkę" - No nie szczególnie wyglądał na tej lawecie przyznaje :) ale najgorsze było przede mną. Sebastian podał mi warzywniczą skrzynkę w której była masa nowych łożysk, uszczelniaczy i starych pordzewiałych kół zębatych... szybko sie okazało że to były wnętrzności z przedniej osi która przypomnę "wymagała opieki" :twisted: :lol:


Urządzenie z tyłu okazało sie wielkim koromiesłem przykręconym na stałe do ciągnika, przynajmniej podnośnik będzie w dobrym stanie bo był w tym układzie nie używany. Po oswobodzeniu Kuboty od tego odwłoku, zrobiłem próbę przed domem, znowu szału nie było... pracują tylko 4 biegi i rewers , reduktor ani drgnie mam 4 biegi a powinno być 16...ech...

Prawdziwa załamka przyszła kiedy rozebrałem zwolnice przedniej osi... ktoś rozebrał, wyjął wszystko, kupił nowe łożyska i...i nie był w stanie poskładać!
Dzwoniłem do różnych miejsc, nikt nie był w stanie mi podjąć sie tego złożyć. Panie! przekładnia kątowa, stożkowa, ?! niee nie robie..

Było nie było internet to potęga, parę nocy i schematy mam wydrukowane. Dwa dni i ..sam złożyłem! W skrzynce było wszystko co potrzebne! jedynie dwa simeringi nie pasowały.. musiałem dołożyć z własnej kieszeni 7,50zł :)

Reduktor nie działał bo... bo dźwignie i cięgna nie były używane przez kilkanaście lat i sie po prostu zastały :) wd40 i po temacie :) Został mi jedynie filtr paliwa do wymiany, nie miałem oryginalnego, zrobiłem bypasa i i widzę że idzie żur zamiast paliwa. Hej rup, zbiornik wymontowany i wyczyszczony. Tu zaczyna sie już inna strona mojej historii. Przy wyjmowaniu zbiornika musiałem trochę porozbierać Kubusia. Za każdym ruchem za każdą odkręconą śrubką, coraz większe zdziwienie... W jak doskonałym stanie jest ten traktor! wszędzie oryginalny lakier, śrubki, plomby, złącza, jak to wszystko idealnie pasuje, jak fantastycznie skonstruowane, jakiej doskonałej jakości materiał, osłony , śrubki, jak puzzle wszystko idealnie współgra. Robota, mechanika przy Kubusiu to prawdziwa przyjemność, w pewnym momencie pomyślałem że inni leczą jakieś schorzenia hipoterapią, a praca przy Kubocie mogłaby być terapią dla znerwicowanych mechaników :)
Zegar z Mth pokazywał wartość 950 wtedy uwierzyłem że mój Kubuś tyle rzeczywiście ma.

Przyszła jesien Kubusiowi przybyło 70mth, dał mi wiele radości w każdej spędzonej z nim chwili. I choć poza wymianami olejów i porządnym myciem nic wiecej odemnie nie dostał, to wiem że sie nie obrazi. Bo tym roku napewno Go dopieszcze - zasługuje na to !!!


Urządzenie firmy Damcon okazało sie robotem do wyciągania drzewek wraz z korzeniami w szkółkach . Po gruntownym myciu i dwudniowym czyszczeniu trafiło.... z powrotem do Holandii :)

Zakup mojego Kubusia to nie był zły interes :)

Damcon przed wyjazdem do NL:
http://youtu.be/J8zseM2LtXY
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

z52j23
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2013, 18:05

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: z52j23 » 02 lut 2013, 22:02

Mam na imię Zbigniew i mieszkam niedaleko W-wy. Jestem od ponad 10 lat właścicielem TV 521. ObrazekKupiłem go w mojej firmie za niewygórowane pieniądze , ale przez ponad miesiąc remontowałem a w zasadzie reanimowałem. Tryby w skrzyni biegów wraz z wałkami stały w pionie i na początku nie było rzeczy do naprawy. Gniazda zaworów wypalone, instalacja el. w kącie garażu- koszmar! Jak zawiozłem głowicę do zakładu w Białołęce , to pokazali mi pokrzywy w rogu firmy ,gdzie mam ją zostawić. Zakładem ,który zrobił rzeczy niemożliwe za normalne pieniądze ,był zakład w Iłowie za Sochaczewem. W tym pakiecie zakupowym miałem też pług 2-skibowy, glebogryzarkę, pług do odśnieżania i niekompletny opryskiwacz (nowy), oraz kosiarkę listwową.Obrazek ObrazekObrazekSilnik okazał się idealny po naprawach i przez sezon nie dolewam oleju . Używam go w zasadzie zimą do odśnieżania i sporadycznie latem do transportu ,lub uprawy działki emerytkom
ObrazekMam zamiar do wom-u zamontować przekładnię , z której wyprowadzę wałek na przód traktorka i wtedy zamontuje wirnik od odśnieżarki Rolba Obrazek. Odśnieżam moim sprzętem gminne chodniki - wcześniej 12 km, ale od tego sezonu ponad 20 km. Planuję też zrobić jeszcze jeden traktor typu Sam na bazie mostu i przodu widlaka. Kupiłem już mały silnik Kubota 2cyl. ,ale chyba go sprzedam i kupię silnik poloneza Diesla. ObrazekW 2011 roku kupiłem też kosiarkę samojezdną Toro Groundmaster(nie pamiętam jak się pisze).Obrazek Ona też jest planowana jako napęd odśnieżarki- ma napęd hydrauliczny i wałek z przodu-kabina jest ogrzewana .Silnik daihatsu 1 litr.W zasadzie to nastawiłem się na odśnieżanie- mimo, że tu nie ma za dużo śniegu. Jeszcze jest oryginalna odśnieżarka Rolba z silnikiem BMW 700 ccm i wyrzutem śniegu do 30 m.Obrazek ObrazekObrazekWidziałem na filmach , odśnieżano nimi perony i dworce a śnieg wyrzucany był na wagony. Ja swojej przerobiłem komin wyrzutowy i mogę sypać blisko. Tylko gdzie ten śnieg?


Kupiłem jeszcze traktorek MTD z silnikiem 2 v 16 km też z myślą o odśnieżaniu z dorobionym z przodu pługiem wirnikowym od czeskiego mini traktorka jednoosiowego . Tylko czy starczy czasu, zapału i kasy na to wszystko?
W moim przypadku z lenistwa jak miałem kopać działkę , to zrobiłem glebogryzarkę elektryczną(noże i przekładnia z Mrówki-silnik 0,85 kw) a w tym czasie nikt nie przywiózł jeszcze złomu z zachodu . Jeszcze mam małą chińską odśnieżarkę jako remedium na lenistwo.


http://www.youtube.com/watch?v=eN-A2LgI ... re=related
Link do pracującej Robla dod. admin

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 25 lut 2013, 09:58

Witaj ! Masz tego sprzętu! :D Ciekawa ta Robla, daje radę! Mam nadzieję że pojawi sie tu więcej takich traktorkó jak Twój. Jeśli masz jakieś dane techniczne czy opisy swojego TV 521 to wklej je dziale nasze traktorki.
Wiem że masz adresy zagranicznych stron dot swojego sprzętu - udostępnij je proszę...

Dla Ciebie link o historii pojazdów śnieżnych :)

http://technowinki.onet.pl/inne/multime ... -duze.html


źródło: Retrotraktor


i fotka powitalna :)
Obrazek
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

winiarz
Posty: 2
Rejestracja: 06 kwie 2013, 00:18

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: winiarz » 06 kwie 2013, 00:25

Witam,
Mam na imię Paweł, od kilku miesięcy jestem posiadaczem TV 521. Zamierzam ten traktorek używać do uprawy winnicy. Kończę budowę kultywatora do mojego maleństwa i zabieram się powoli do robienia rozdrabniacza.
Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 08 kwie 2013, 12:15

Witaj witaj, jak widzę (nie tylko tutaj) sporo jest użytkowników tego typu maszyn. Przyznaję że myśląc o małym traktorku od samego początku brałem takie pod uwagę. Szczególnie że odwożąc żonę do pracy codziennie czy to w najwyższe upały czy najsroższe zimy mijałem sie z takimi sprzetami które wyjeżdżały właśnie z bazy naszego MPGK-u. ( kiedyś podeślę fotki).
Ostatecznie wybrałem Kubotę bo bardziej mi potrzebny sprzet "rolniczy" niż "ogrodniczy".

Witaj na pokładzie i gorąco zachęcam żebyś sie podzielił z innym efektami swojej pracy przy i z swojego traktorka.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: toku74 » 10 kwie 2013, 22:42

Cześć. Jestem Tomek. Od dwóch zim odśnieżam TZ4. Kupiłem w stanie opłakanym, ale coś tam z niego zrobiłem. Dorobiony plug do odśnieżania, szuflada tylna, brony. W trakcie prac przyczepka z napędem i trzystronnym wywrotem. Potem w planach wspomaganie i kosiarka dwunożowa.
Ps. nie wiem jak wstawić fotki.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 11 kwie 2013, 08:55

Witaj! ekipa przegubowych rośnie w siłę ! i dobrze! miło że tutaj zawitałeś, jest to miejsce gdzie kazdy może pochwalić sie swoim sprzetem, pracą wykoną przy nim i efektami działania swoich sprzetów.

Ruszamy powoli, nie mam jakiś ambicji bycia "ogólnopolskim portalem" po prostu mamy swoje sprzęty, pracujemy ma nich dają nam radość i satysfakcje - to jest miejsce gdzie możemy o tym mówić... pomagać sobie wzajemnie i inspirować.

Aby umiescić fotkę na forum, należy najpierw "powiesić " ją na Picassa, lub Fotosik, lub w kazdym innym takim miejscu. Następnie prawym klawiszem myszki :"kopiuj adres url grafiki"

W swoim poście klikasz u góry w pasku Obrazek
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 12 kwie 2013, 10:45

Fotki Tzk nadesłane przez Tomka. Przyznaję że sprzęt po odnowieniu robi świetne wrażenie- gratuluję! Napisz coś o szufladzie i wywrotce którą robisz, podeślij fotki, bardzo jestem ciekaw jak wszystko wykonałeś. Chciałbym porównać z tym co sam zrobiłem i zrobił Kyneek. A własnie, niedługo będą fotki od Kynka jego przyczepy która może służyć jako laweta dla Kubusia jak i zwykła samochodowa, choć nie taka zwykła bo....wywrotka :)

Obiecane fotki Tomka:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotki w większej rozdzielczosci:
https://plus.google.com/photos/11287318 ... banner=pwa
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

oscar.adrenalina
Posty: 114
Rejestracja: 01 lip 2013, 16:11
Lokalizacja: Orońsko koło Radomia

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: oscar.adrenalina » 02 lip 2013, 00:02

Witam wszystkich.
Mam na imię Robert mieszkam pod Radomiem w Orońsku, mam Kubotę B1500, pług jednoskibowy, brony, glebogryzarkę.
Obecnie nabyłem sprzęt od TZK ( opryskiwacz, bronę talerzową, pług jednoskibowy obracany) i muszę znaleźć kogoś kto mi to przerobi na trzypunktowe mocowanie.
Kubota pracuje w gospodarstwie o powierzchni 1h. Większość prac to odchwaszczanie glebogryzarką.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2570
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: PRZEDSTAW SIE PROSZĘ....

Post autor: marekspectra » 02 lip 2013, 08:59

Witaj po pomaranczowej stronie :)



Jak długo masz swoją Kubotę? napisz o niej coś wiecej wielu ludzi stoi przed wyborem swojego pierwszego traktorka ale nie mają możliwości porównania poszczególnych modeli. Jaki ma silnik, ile biegów, ma rewers? ile biegów wałka PTO. Jak sobie radzi np z pługiem? Jaką masz glebogryzarkę? Traktorek spełnia Twoje oczekiwania?

Kupując TZK potrzebowałeś pewnie wiecej mocy? Dlaczego taki wybór a nie np mocniejszy model Kuboty?

Miło że zajrzałeś, gdybyś potrzebował czegokolwiek w temacie Kuboty to dawaj :) Trochę info sie uzbierało (manuale, częsci filtry etc)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

ODPOWIEDZ