Dzięki za poparcie mojego pomysłu, brakuje mi kolegi na forum z takim modelem. Mógłbym podzielić się tym co już wiem i dowiedzieć się czegoś czego jeszcze nie potrafię skumać. Całkiem nie dawno przy przewożeniu drewna z drewutni dowiedziałem się do czego może służyć taka mniejsza dżwignia nad ręcznym gazem. Po podniesieniu tylnego podnośnika do pewnej wysokości możemy właśnie tą dżwigienką podnosić i opuszczać narzędzie do tej ustalonej wysokości. Może to się przydać np. przy oraniu, koszeniu itd. Używałem tej dżwigni ale nie zauważyłem tej zależności. A na fotce poniżej ta dżwigienka.
Oczywiście może ona mieć inne zastosowanie ale jak na razie znam tylko taką. Muszę sprawdzić czy przy takim opuszczeniu narzędzie nie jest np. w funkcji "pływania" bo samo opuszczanie przebiega o wiele płynniej niż opuszczanie dżwignią podstawową po prawej stronie fotela "malotraktorzysty"
Tak przy okazji pokazania zdjęcia tego pierwszego - pod kierownicą znajduje się dzwignia do regulacji pochylenia kierownicy jak w samochodzie, obok na tej samej wysokości dżwignia ha-ca ręcznego załanczanego po wciśnięciu pedału ha-ca zasadniczego, który tak jak w innych traktorkach jest połączony taką blaszką. Wyżej nad dżwignią cięgło wyłączenia awaryjnego silnika, gdyby nie zadziałała ta funkcja w stacyjce. Mój sprzedawca twierdził uparcie że w tym modelu tylko tym czerwonym cięgłem wyłącza się silnik -
nie prawda !!!!
Dla uzupełnienia - dżwignia na samym dole, pomiędzy pedałem ha-ca i sprzęgła, służy do zmiany biegów wałka PTO / 4biegi + jeden lewy /
Tu natomiast na pierwszym planie - dzwignia zmiany biegów / 4 / oraz niżej przełącznik napędu 4x4 lub tylko tylne koła oraz nie do końca wiem - tzw. asystent skrętu.
Po środku pokrętło regulacji opuszczania tylnego zawiesia. Po prawej stronie fotela od dołu - dzwignia blokady mech.różnicowego , dżwignia podnośnika tylnego oraz zespół do sterowania poziomowaniem zawiesia. Jak do tej pory nie umiem się tym posługiwać - brak dostępnej instr.PL
Po stronie lewej fotela operatora znajdują się dwie dzwignie do zmiany przełożeń, można je przełączać tylko na postoju. To wszystko daje nam 16 biegów do przodu / tyłu -zmiana kierunku dzwignią po lewej stronie kierownicy czyli rewers.
Pozdrawiam
Zyszek