Podniosę temat bo zakupiłem ostatnio dość zajęty rdzą Yanmar FX24D. Nie chodzi o sam wygląd, bo technicznie chodzi pięknie ale wszyscy znajomi mnie straszą, że jak złapała rdza to tylko będzie gorzej. Dotyczy to zarówno blach jak i bloku silnika, siłowników, sworzni, itp. W związku z tym mam kilka pytań:
1) Aby piaskować silnik i inne elementy czy nie trzeba zlać wszystkich płynów eksploatacyjnych tak aby można było odkręcić wszystkie przewody, rurki, itp? A może da się je tylko jakoś zabezpieczyć? Trochę tego dużo więc będzie to trudne.
2) Co z naklejkami na blachach, również tymi dotyczącymi eksploatacji? Pewnie da się je gdzieś potem kupić ale czy to ma sens? Bo w oklejanie jak tu
viewtopic.php?f=37&t=1204 raczej nie wierzę, że da to dobry efekt.
Też produkcja własnych, szczególnie po japońsku
może być trudna
viewtopic.php?f=37&t=1022
3) Co do samego procesu renowacji to dzięki informacjom od Michał126 w poście
viewtopic.php?f=37&t=32&p=14269#p14269 wszystko jasne.
4) No i z waszego doświadczenia ile to może zająć bo traktorek cały czas potrzebny
Pytam po to aby przypilnować lokalnego lakiernika (piaskownika) bo sam i tak nie jestem w stanie tego zrobić.
5) A może nie ma się co tym przejmować? Dodam iż obecnie traktorek cały czas pod dachem i raczej nie pracuje na deszczu bo bez kabiny. Może wystarczy tylko jakaś chemia typu: Brunox czy Fosol aby ten proces powstrzymać a potem regularnie konserwować ale też czym?
6) Ważne też, że planuję użytkować ten traktorek kilka ładnych lat więc zależałoby mi na trwałym rozwiązaniu problemu rdzy.
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc.