Strona 2 z 2

Re: Yanmar YM2210BD

: 09 wrz 2020, 09:50
autor: taty
Witaj,

Miło cię poznać. Z pewnością się skontaktuję z tym, że to trochę potrwa gdyż plany na przenosiny są ale czasowo jeszcze nie ogarnięte niemniej jeśli tylko zajdzie taka potrzeba to z pewnością się skontaktuję gdyż, jak pisałem wcześniej, traktorek jest w Witanowicach a więc życie pokaże co będzie dalej.

Re: Yanmar YM2210BD

: 27 paź 2020, 12:34
autor: taty
Próbowałem wczoraj popracować trochę i sprawdzić pracę glebogryzarki. Okazało się, że mój traktorek przestał pracować. To znaczy nie działa podnośnik oraz skrzynia biegów. Początkowo objaw był taki, że po puszczeniu sprzęgła dość długo traktorek nie jechał ale potem ruszył i było OK. Podnośnik też działał prawidłowo. Po jakimś czasie pojawił się dziwny objaw czyli traktorek zatrzymywał się na moment i ponownie ruszał po jakimś czasie ale podnośnik już nie podnosił. Na końcu ani nie podnosił podnośnik ani nie było żadnej możliwości jazdy ani do przodu ani do tyłu. Co to może być? Czy aby nie za niski poziom oleju w skrzyni? A co z podnośnikiem czy też to może być taka sama przyczyna? Nie mogłem tego sprawdzić bo już było ciemno a obecnie jestem poza miejscem garażowania traktorka. Potrzebuję rady na co mam zwrócić uwagę i jak to naprawić. Traktorek stoi niedaleko Wadowic więc jeśli ktoś mógłby mi polecić jakiegoś fachowca, który ma pojęcie o Power Shift i o japońskich traktorkach i mógłby tam podjechać to byłbym bardzo wdzieczny za pomoc. Mogę być tam na miejscu dopiero w sobotę lub w poniedziałek więc wszelkie wskazówki do tego czasu mile widziane.

Re: Yanmar YM2210BD

: 27 paź 2020, 18:26
autor: yanmarf17d
Czy był zmieniany olej i filtr hydrauliczno przekładniowy?
Czy był dokładany jakiś sprzęt np. tur?
Jaki jest poziom oleju?
Jaki olej został wlany?
Tyle pytań na początek

Re: Yanmar YM2210BD

: 27 paź 2020, 19:48
autor: taty
Ja oleju ani filtra nie zmieniałem ale jak patrzyłem przed pracą na wskaźnik poziomu w skrzyni to olej miał kolor jasno słomkowy a poziomu niestety nie zauważyłem bo był rozlany na bagnecie i nie pomyślałem aby ponownie sprawdzić.
Nie dokładałem żadnego osprzętu.

Re: Yanmar YM2210BD

: 27 paź 2020, 20:19
autor: yanmarf17d
W tym traktorku powinien być olej ATF ze względu na powershift. On występuje w kolorze czerwonym.
Sprawdź poziom oleju na zimno, bo może go być mało . Jeśli nie zmieniałeś, to kto i kiedy zmieniał ?

Re: Yanmar YM2210BD

: 27 paź 2020, 22:55
autor: taty
No, taki błyskotliwy to ja nie jestem żeby ci powiedzieć kto i kiedy zmieniał olej gdyż zakupiłem traktorek przywieziony w kontenerze z Japonii. Sądzę, że musiał być zmieniany jeszcze w Japonii być może, że przez porzedniego właściciela lub sprzedawcę gdyż zauważyłem, że jest nowa uszczelka pomiędzy dzwonem sprzęgła a skrzynią biegów. Czy kolor tego oleju ma takie istotne znaczenie? Różnią się one istotnie właściwościami? To znaczy słomkowy i czerwony? A co w takim razie z podnośnikiem? Czy on jest zasilany tym samym olejem co skrzynia czy też oddzielnie olejem hydraulicznym?

Re: Yanmar YM2210BD

: 28 paź 2020, 10:19
autor: yanmarf17d
Jakość oleju ma znaczenie, a szczególnie , gdy dawno nie był zmieniany. Ktoś tam już grzebał w skrzyni, to może wymienił. Zapchane filtry mogą dawać objawy j.w.
Jeden olej (?) zasila skrzynię. most, podnośnik i obsługuje dodatkowe urządzenia np tur, przyczepa z kiprem itp.

Re: Yanmar YM2210BD

: 28 paź 2020, 15:10
autor: piotrbpm
Traktorek nie pojedzie jak będzie miał spieniony olej w skrzyni ,trzeba to koniecznie sprawdzić .
Może ktoś tarcze sprzęgła wymieniał jak było grzebanie miedzy silnikiem a skrzynią biegów .

Re: Yanmar YM2210BD

: 14 lis 2020, 18:13
autor: taty
Dzisiaj wreszcze mogłem zająć się traktorkiem. Objawy były takie jak pisałem wcześniej. Biegi działały sporadycznie i jakby od niechcenia. Długo trzeba było czekać na reakcję skrzyni, a jak się udało ruszyć to momentami zatrzymywał się na moment i za chwilę sam ruszał z tym, że dodatkowo podnośnik czasem działał ale w większości nie działał. Posprawdzałem wszystkie połączenia, przewody olejowe i wszystko było w jak najlepszym porządku. Wypuściłem więc olej ze skrzyni, przeczyściłem filterek olejowy, który był mocno zabrudzony galaretowatym osadem. Zalałem świeżym olejem i pełen sukces. Wlałem nowy Boxol 26. Wszystko działa pięknie tak, jak powinno. Co to znaczy stary, zanieczyszczony olej oraz filtr. Dziękuję wszystkim za pomoc i podpowiedzi, które naprowadziły mnie na właściwy trop.
Poza tym mam obawy czy moje tylne koła są właściwe czy też ktoś je zamontował od innego modelu. Według specyfikacji producenta powinny być 24" a są 22". Pewnie będę musiał je wymienić na właściwe gdyż przy włączonym napędzie 4x4 będę miał różnicę w prędkości obrotowej przodu i tyłu co może spowodować uszkodzenie napędu.