Strona 2 z 3
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 25 sie 2016, 22:55
autor: Michał126
Ufo to byl fabryczny "rozdrabniacz łętów ziemniaczanych" cytat z tabliczki,niestety odlozonej w bezpieczne miejsce wiec nie bedzie fotki dopuki nie odnajdę tego miejsca. A wszystko po to aby tabliczka zdemontowana podczas przerobki nie zginela
Ma 2 wirniki po 80 cm. Byly lancuchy po trzy jak gwiazda mercedesa. Ori. mialo 2,4 m. i pracowalo z C360. Teraz ma noze z resorow jak zwykla kosiarka do trawy. Kolo domu kosi na 4 cm. w sadzie 1,5 ha walczy z silami przyrody raz do roku w czerwcu.
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 26 sie 2016, 18:24
autor: toku74
emek650 pisze:Wałek na "przegubach" może być całkiem ciekawy,jeżeli ktoś dysponuje tokarką,choć nie koniecznie,jest w stanie zrobic taki wałek w miarę tanio.Dwa przeguby,używane,ze złomu,rury do wałka " wom" do kupienia,jako części zam.,no i szybkozłącza na wieloklin .Po rozebraniu przegubów,obcinamy wieloklin wchodzący w piastę,w jego miejsce,po ew.zatoczeniu,wspawamy szybkozłącza,w "rozetę" przegubu,po ew.rozwierceniu (roztoczeniu) otworów,wpasujemy rury (wewn.i zewnętrzn.) po złożeniu w kupę powinno działać.
Niestety fajnie to wygląda tylko na papierze, albo w myślach. Problem w tym, że te przeguby nie za bardzo nadają się do "rozciągania", co przy takim zastosowaniu do kosiarki będzie konieczne.
Nie. Rozsuwany wałek tego nie załatwi. Przegube będą się rozlatywać.
Z tego też powodu zakres skoku zawieszenia jest ograniczony. Zaraz usłyszę, że te od strony koła mają spory zakres. Tak, ale nadal ich się nie rozciąga..Też kiedyś o takim czymś myślałem, ale pomysł padł, jak robiłem kiedyś auto z "nieco" rozchlapany zawieszeniem, które notorycznie "łamało" przeguby.
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 26 sie 2016, 21:34
autor: k_sit
Niestety
jest w tym co pisze Toku sporo prawdy . W przegubie krzyżakowym nie ma możliwość ruchu i dlatego zastosowano wałek suwany . W przegubach homoklinicznych jest niewielki ruch wzdłużny ,który jest wystarczający do korekty w momencie kiedy koło wykonuje skręt i ruchy stosunku do auta.
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 28 sie 2016, 13:42
autor: Michał126
Dziękuję za praktyczne uwagi. Czy Koledzy wiedzą jakie przeguby są w fabrycznych walkach szerokokątnych? I dlaczego zazwyczaj na zdjęciach widać jeden inny od drugiego? Pozdrawiam
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 04 lis 2016, 08:47
autor: Michał126
Nie mniej jednak musze spróbować. Przeguby z kadeta leżą na strychu. Jakie kupić wielokliny, mocowane na 2 śroby, czy na guzik wciskany ?
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 04 lis 2016, 10:53
autor: emek650
Michał126 pisze:Jakie kupić wielokliny, mocowane na 2 śroby, czy na guzik wciskany ?
Jeżeli chodzi o sposób blokowania wałka na WOM, to chyba "na guzik" , na śruby to był "stary typ" mocowania wałka.
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 25 wrz 2017, 11:17
autor: Michał126
No więc walek przepracowal sezon. Nie obyło się bez niespodzianek. Szczegóły jak zamieszczę fotki. Mam też filmik ale nie zamieszczę sam. Czy ktoś zrobi to w moim imieniu? Prześlę na priw.
edit próba zdjęcia
Wstawię resztę zdjęć.
Rozsuwany wałek załatwia sprawę. Pomimo konfiguracji wałów poziomych na znacznej różnicy
wysokości WOM pracuje bezszelestnie, żadnych wibracji.
UWAGA: tylko do pewnego kąta, dość znacznego.
Potem następuje zniszczenie przeguba, też prawie "bezszelestnie" , leciutkie trach i po wszystkim
Zastosowałem ogranicznik wysokości podniesienia UFA.
I przez sezon jest dobrze.
Filmik z pracy wałka waży 98MB. nie mam pojęcia jak go udostępnić
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 01 paź 2017, 21:54
autor: emek650
No i całkiem fajny wałek szerokokątny Ci wyszedł
,("...co się nie da jak się da..."
)
, dla pełnego bezpieczeństwa można by założyć dwa kawalki rury PCV (teleskopowo) aby przez przypadek nie zostać nawiniętym
.
Filmik z pracy wałka waży 98MB. nie mam pojęcia jak go udostępnić
Najlepiej przez "youtube".
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 05 cze 2019, 12:28
autor: wojtis1990
Dobre wykorzystanie przydasi. Co możesz dziś o wałku powiedzieć ? U mnie leży sporo przegubów, a na złomie widuje widelce na wom to może i sobie uspawam dłuższy.
Re: WOM na przegubach homokinetycznych, tzn. z półosi
: 28 sie 2019, 12:07
autor: Michał126
Wałek ciągle pracuje. Ograniczenie max. kąta zalatwilo sprawe. Żadnych wibracji. No i bardzo mały koszt wykonania.