Strona 1 z 5

Wspomaganie układu kierowniczego

: 07 sty 2016, 10:54
autor: pawełddz
Panowie takie mam pytanko gdyż Iseki Tu1900f nie posiada wspomagania a przydałby się tur lecz na chwile obecna można sobie tylko pomarzyć ponieważ kierownica to już bym chyba nie ukręcił. I sęk w tym czy ktoś może przerabiał ten temat czy można dołożyć??? Jeśli tak to może ktoś doradzi od czego. Ja juz myślałem aby jakieś elektryczne założyć od jakiegoś auta ze szrotu ale to już jest kombinacja. Może i kolumna od Jakiegoś Iseki TL by podeszła bo one chyba maja wspomaganie kierownicy. Co sądzicie o tej przeróbce???

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

: 07 sty 2016, 11:48
autor: emek650
Najprościej było by założyć elektryczne od scenica 2,kwestia miejsca w samym traktorku, trzeba wkomponować w wałek kierownicy i podłączyć trzy kabelki.

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 07 sty 2016, 12:23
autor: pawełddz
Oki to juz dzięki za odpowiedź. Choc też mam w głowie żeby kupić orbitrol i z pompy wziąć zasilanie i to podłączyć . Siłownik już posiadam. 100 pomysłów na minutę :D a z drugiej strony myśląc ze hydraulika jest zapewne trwalsza. Co o tym sądzicie?? Patrzyłem na taki orbitrol co montowane są do 30 i 60- tek. Koszt takiego to jakieś 350 zl.

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

: 07 sty 2016, 15:46
autor: kamil00
Kolego musisz mieć osobną pompę hydrauliczną ponieważ wspomaganie i tuz z jednej pompy nie chodziło by dobrze . Ja u siebie przerabiałem układ kierowniczy na wspomaganie pompę mam od lublina , siłownik chyba od mtz , orbitrol od jakiegoś wózka widłowego koszt materiałów to ok 1200 zł dziś jak bym robił to pewnie spokojnie można by zejść poniżej 1000 zł
Co do siłownika to najlepiej by było żeby miał taki skok jak ruch który wykonuje drążek kierowniczy (chodzi mi o ruch drązka max lewo do max praw ) u mnie to jest 21 cm ale niestety siłownik mam 20cm i skręt jest trochę mniejszy jak orginalnie

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 07 sty 2016, 16:00
autor: pawełddz
Ok kolego a jak rozwiązanie z przekładnią kierowniczą i drążkiem??? Wyciągnąłeś i zastąpiłeś orbitrolem i siłownikiem czy jakoś dołożyłeś orbitrol???? Nie montowałem jeszcze nigdy dlatego też pan o każdy szczegół. Masz może jakieś fotosy tego wykonania????

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

: 07 sty 2016, 16:08
autor: kamil00
przekładni i drążka niema w miejsce przekładni wpasowałem orbitrol w miejscu drążka jest siłownik , pompa zaś jest wpasowana pod alternator
Całe wspomaganie robiłem tak żeby można było wszystko w łatwy i szybki sposób zdemontować najtrudniej było wpasować orbitrol gdyż u mnie było bardzo mało miejsca
fotek niestety nie mam

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 07 sty 2016, 16:18
autor: pawełddz
No właśnie u mnie też jest tego miejsca nie za wiele. ale jak wyciągnę przekładnie kierowniczą to powinienem bez problemy wcisnąć orbitrol. A pompa jakim ciśnieniem dysponuje??? i czy lekko się skręca?? bo chyba im większe ciśnienie tym lżej się skręca..
:)

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

: 07 sty 2016, 16:26
autor: kamil00
Co do ciśnienia to nie mam pojęcia jakie ma pompa . Pompa jako tako ciężko nie chodzi co do siły skręcania to raczej jest jednakowa tylko szybkość działania układu jest różna

Re: Wspomaganie układu kierowniczego

: 07 sty 2016, 16:45
autor: pawełddz
A obroty kierownicą są takie same jak na przekładni czy więcej obrotów się wykonuje czy może mniej??

Re: WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

: 07 sty 2016, 16:54
autor: kamil00
Jest podobna ilość obrotów w moim przypadku to około 2 w jedną stronę