Witam.
Temat dotyczy kuboty B1600 wersja 4x4.
Po zakupię robię rozbudowę hydrauliki i duży serwis.
Aktualnie jestem na etapie wymiany simeringów i łożysk w przednich piastach.
Pomogę sobie i wam rysunkiem:
http://paourisparts.gr/product/kubota-b ... %cf%82-26/
1. Tulejka nr 10 z oringiem nr 15 ma duże wżery na powierzchni zewnętrznej gdzie pracują simeringi nr 16 sztuk 2.
Da się taką tulejkę kupić czy wystarczy ją stoczyć na wymiar zewnętrzny 32 i dopasować taki simering?
2. Jak mają być prawidłowo zamontowane te simeringi nr 16?
Przy demontażu, oba górny i dolny, były zamontowane płaską powierzchnia do strony łożysk (oleju), a strona z sprężynka od strony zewnętrznej czyli tam gdzie jest mozliwość zbierania się syfu itp.
Jak maja być prawidłowo osadzone?
Na tym filmie też widać że te simeringi są demontowane i montowane odwrotnie niż w każdym innym miejscu gdzie jest olej i mają coś uszczelniać.
https://www.youtube.com/watch?v=K3RkCdEqKP8
Pozdrawiam
Rafał
Ok, tulejki namierzyłem i zamówiłem nowe z oringami w kubocie w Bielsku-Białej.
Uszczelniacze simeringi były takie: NOK AE2067P czyli 35x52x8 TC dwuwargowe.
Teraz tylko i aż pytanie, jak je zamontować?
Przedni napęd B1600
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2014, 15:46
- Lokalizacja: Beskidy
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przedni napęd B1600
Dzięki za ten wpis, jest merytoryczny Gdyby każdy obrazował swoje pytanie tak jak Ty to zrobiłeś , wielu z nas sporo by sie nauczyło. Jeszcze raz dziękuje.
Wracając do pytania, oczywiście simeringi złożone były odwrotnie. Dlaczego? bo to jest prosty sposób na pozbycie sie wycieku (chwilowe) bez zakupu nowych cześći. Simering , mimo ze gumowy wytarł swoja wargą rowek na tulejce. Obracając simering warga zmieniła swoja położenie na obok rowka. Tym samym połączenie sie uszczelniło.
Simeringi zawsze układamy "spręzynkami do oleju "
Chętnie zobaczyłbym kolejne Twoje prace z traktorkiem. Choć życzę oczywiście bezawaryjnej eksploatacji.
Wracając do pytania, oczywiście simeringi złożone były odwrotnie. Dlaczego? bo to jest prosty sposób na pozbycie sie wycieku (chwilowe) bez zakupu nowych cześći. Simering , mimo ze gumowy wytarł swoja wargą rowek na tulejce. Obracając simering warga zmieniła swoja położenie na obok rowka. Tym samym połączenie sie uszczelniło.
Simeringi zawsze układamy "spręzynkami do oleju "
Chętnie zobaczyłbym kolejne Twoje prace z traktorkiem. Choć życzę oczywiście bezawaryjnej eksploatacji.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2014, 15:46
- Lokalizacja: Beskidy
Re: Przedni napęd B1600
Prace traktorkiem napewno będą, narazie duży serwis plus dodatkowa hydraulika plus poprawa min ergonomi. Jest to swierzy zakup. Chciałem coś typowo mechanicznego średniej wielkości z dużym tylnym kołem i oczywiście 4x4.
Przedni most już powoli się będzie po weekendzie skręcał z simeringami założonymi prawidłowo i kompletem nowych łożysk.
Równolegle próbuje rozlokować z tyłu 5 sztuk szybko złączy od dodatkowego rozdzielacza plus przeróbka mocowania uniwersalnego tylnego tuza i przy tej okazji też mocowania pod ramę ochronna w razie rolki.
To taki plan na teraz.
Przedni most już powoli się będzie po weekendzie skręcał z simeringami założonymi prawidłowo i kompletem nowych łożysk.
Równolegle próbuje rozlokować z tyłu 5 sztuk szybko złączy od dodatkowego rozdzielacza plus przeróbka mocowania uniwersalnego tylnego tuza i przy tej okazji też mocowania pod ramę ochronna w razie rolki.
To taki plan na teraz.
- yanmarf17d
- Posty: 1051
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Przedni napęd B1600
Ja nie o przednim napędzie.
Fajnie jest zrobić coś samodzielnie przy traktorku.
Oglądając B1600 widzę , że nad zbiornikiem jest fajna półka na której można zamontować tablicę szybkozłączy, a i wkomponować idzie to wszystko w ramę ROPS.
Fajnie jest zrobić coś samodzielnie przy traktorku.
Oglądając B1600 widzę , że nad zbiornikiem jest fajna półka na której można zamontować tablicę szybkozłączy, a i wkomponować idzie to wszystko w ramę ROPS.
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przedni napęd B1600
Czekam na relacje z prac Oglądając twój filmik, zdałem sobie sprawę, że w końcu musze sie zabrać za swoje zwrotnice. Sprawa jest poważna bo wyrobione mam gniazda łożysk. Ale cóż - trzeba sie zmierzyć z tematem. Oczywiście relacja z prac będzie.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 06 paź 2014, 15:46
- Lokalizacja: Beskidy
Re: Przedni napęd B1600
Simeringi i łożyska zwrotnic pewnie do wymiany. Jak łoże łożyska nie jest jakość bardzo wyrobione to można na kleju do łożysk, takie kleje są nawet takie że minimalne uzupełniają minimalne braki.
Co do ramy ROPS to w moim B1600 z tyłu mostu napędowego są po 4 otwory M12 na każdej stronie gdzie będzie mocowana ta rama. Na wysokości półki nad zbiornikiem paliwa, będzie profil w poziomie spinający to co wychodzi z mostu a od tego już do góry demontowalny łuk w celu ochrony. profil jaki wybrałem to 80x40 ze ścianką 4mm.
Co do ramy ROPS to w moim B1600 z tyłu mostu napędowego są po 4 otwory M12 na każdej stronie gdzie będzie mocowana ta rama. Na wysokości półki nad zbiornikiem paliwa, będzie profil w poziomie spinający to co wychodzi z mostu a od tego już do góry demontowalny łuk w celu ochrony. profil jaki wybrałem to 80x40 ze ścianką 4mm.
Re: Przedni napęd B1600
Ja również zabrałem się za zwrotnice. I u mnie tak samo simmeringi założone sprężynkami na zewnątrz czyli japońce tak zakładają a czemu? Kto to wie.