Yanmar F265D problem z napędem

Skipper215
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2020, 19:58

Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: Skipper215 » 31 maja 2020, 17:20

Witam wszystkich

Jeszcze ciągnik nie dojechał ze względu na problem z napędem mianowicie handlarz wyjaśnił ze napęd rozłącza się na kołach wyprostowanych na skręconych działa. Czy ktoś mógłby powiedzieć czy jest to poważna usterka. Ewentualnie czy ktoś spotkał się z podobną awarią. Podejrzewam ze coś z tym asystentem skrętu jest coś nie tak jednak nie jestem specem. Dajcie znać co by to mogło być.

Awatar użytkownika
Rav
Posty: 499
Rejestracja: 12 kwie 2014, 20:15
Lokalizacja: Mazowieckie okolice Ostrołęki

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: Rav » 31 maja 2020, 22:19

Najprościej sprawdzić unosząc traktorek - na asystencie skrętu koła przednie idą szybciej na skręconych na prosto normalnie, stawiając go np na kobyłkach powinien sprawdzić czy działa. Ale jeśli handlarz nie wie jak działa asystent to powinien zmienić branżę :)
ps. asystent powinien działać na wszystkich biegach oprócz najwyższych.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: k_sit » 31 maja 2020, 23:35

Chyba że dźwignie podgieli podczas rozładunku widłami . I będzie przestawiać sprzęgiełko . Lecz sam napęd jest załączany mechanicznie tylko przestawia się przy skręcaniu kół w pewnym zakresie.

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty: 402
Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: amigorm1976 » 01 cze 2020, 08:09

Kubota Bulltra asystent zawracania przy jeździe na wprost pod obciążeniem potrafi rozłączyć napęd przedni.
U mnie działa to w ten sposób że jadę na zwykłym napędzie a dojeżdżając do uwrocia podnoszę dźwignie bez sprzęgła w trakcie jazdy wykonuję nawrót i rozłączam asystenta.
Nie wiem jak to powinno wyglądać w Yanmar.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: k_sit » 01 cze 2020, 13:28

Z tego co kojarzę bo rozbierałem asystenta we B2150 to tam jest sprzęgło tarczowe i przekładnia zębata . Wszystko pomiędzy wałkiem a przekładnia główna przodu. Do tego są dźwignie od wąsa skrętu i dźwignia na cięgle do załączania . A napęd sam jest załączany przy skrzyni . Więc nie ma że się rozłączy na skrzyni jedynie w trakcie przejścia z nizszych na wyższe obroty i odwrotnie . To jest realizowane przy odpowiednim kącie skrętu kół.

Awatar użytkownika
amigorm1976
Posty: 402
Rejestracja: 26 gru 2013, 20:02
Lokalizacja: Mazowszany / pow. Radomski
Kontakt:

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: amigorm1976 » 01 cze 2020, 14:16

Być może mam uszkodzoną skrzynię ale niestety u mnie jeżeli jest załączony asystent i przód ma ciężko to się rozłączy, jeżeli ma lekko to pracuje.
Bez asystenta mogę zakopać traktor i przód ciągnie.

Skipper215
Posty: 4
Rejestracja: 28 maja 2020, 19:58

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: Skipper215 » 01 cze 2020, 15:16

Witam dziękuję wszystkim za odpowiedzi byłem u Handlarza jest w porządku nie mogę mu nic zarzucić bo powiedział przynajmniej że coś jest nie tak i nie sprzeda mi takiego ciągnika jeżeli coś nie działa mówił że jednak będzie musiał to rozebrać całość i sprawdzić Od środka. Niestety muszę czekać jeszcze na yanmara a zarośnięte wszystko po szyje 😂

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Yanmar F265D problem z napędem

Post autor: piotrbpm » 01 cze 2020, 22:22

Asystent skrętu w ciągnikach Yanmar działa w momencie max skrętu kół w lewą lub prawą stronę (na niskich przełożenia reduktora) .
Sprzedawcy może wydaje się że napęd nie działa bo kółka nie boksują w sposób energiczny jak przy skręcie ?
Jak On to ocenił że napęd nie ciągnie ,zapiął linkę przy załączonym napędzie i ciągnął a przednie koła stały w miejscu .
Za mało danych żeby cokolwiek podpowiedzieć w tym temacie ,przy asystencie (podwójnej prędkości przednich kół podczas max skrętu ) ważne jest ustawienie drążków aby każda ze stron była tak samo wyregulowana .W naszych warunkach raczej unikał bym takich bajerów ,zużywa się opony oraz cały mechanizm przedniego napędu .
Japończycy używają tego tylko na polu przy błocie przy max poślizgu wtedy napędowi to nie szkodzi bo nie ma takiego momentu na kołach .U nas już widzę jak właściciel Yanmara z asystentem wchodzi driftem w każdy zakręt :) bo przecież jak jest taka wajha to czemu mam jej nie użyć .
Najlepiej spr przedni napęd na lekkiej górce jechać tyłem i wtedy widać uślizg tylnych kół bez przedniego napędu oraz po spięciu przodu bez problemowe wyjechanie pod górkę (takie spr bez linek i kopania dołków )
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ