Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Rogaleskoo
Posty: 21
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:03

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: Rogaleskoo » 18 lut 2020, 15:29

lewan24pl pisze: 18 lut 2020, 13:49 No to musisz znaleźć jakiś zakład ślusarski i ci dorobią
Ha!
Już nie muszę :D - serwisant z Traktomixa powiedział, ze to jest japońskie uszczelnienie i można go spokojnie zastąpić simeringiem. Łożysko nie jest trzymane przez tuleję. Czyli wywalam tuleję i dobieram simering na wymiar wału i gniazda. Informacyjnie to będzie 25x42x7 pracujący w obu kierunkach.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: piotrbpm » 18 lut 2020, 16:22

Rogaleskoo pisze: 18 lut 2020, 15:29
lewan24pl pisze: 18 lut 2020, 13:49 No to musisz znaleźć jakiś zakład ślusarski i ci dorobią
Ha!
Już nie muszę :D - serwisant z Traktomixa powiedział, ze to jest japońskie uszczelnienie i można go spokojnie zastąpić simeringiem. Łożysko nie jest trzymane przez tuleję. Czyli wywalam tuleję i dobieram simering na wymiar wału i gniazda. Informacyjnie to będzie 25x42x7 pracujący w obu kierunkach.
Zrób zdjęcie stanu faktycznego ,czasem można wyrzucić tulejkę i dać zwykły simering ale czasem tulejką robi dystans dla łożyska wałka czy innego elementu .Jeśli ją wyrzucisz możesz coś uszkodzić ...
Tulejka nie musi być metalowo gumowa ,po prostu tak to wykonują aby olej nie przeszedł między wałem a tuleją ,można np naciąć na oring wewnątrz i też będzie ok.
Kupujesz kawałek tłoczyska o wymiarze simeringu i robisz otwór pod wymiar z oringiem wewnatrz .
Po zewnątrz masz hartowaną powierzchnię i będzie na lata .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Rogaleskoo
Posty: 21
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:03

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: Rogaleskoo » 18 lut 2020, 18:38

Mądrego to i miło posłuchać ;) No ok rozumiem idee i jest ona słuszna. Dobra więc tak: wał ma 25mm tuleja ma wymiar zewnętrzny 30mm. Czyli przykładowo kupuję tłoczysko fi30 i zlecam wykonanie z niego tulei o średnicy wewnętrznej 26 mm z np. dwoma gniazdami na oringi. Podpowiedz jaki oring na wałek 25mm? 24,6x2, lub 24.6x1,5mm czy 25x2 lub 25x1,5?

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: piotrbpm » 18 lut 2020, 20:31

Za mała ścianka za dużo zachodu ,tłoczysko 30 w nim dajesz rozwiert na 25 i dajesz to na klej do łożysk uszczelni obsadzi i nie będzie się obracać ,lub zrobić na wcisk +klej .
Oczywiście jeszcze grubość jest ważna jak oryginał .
Jeśli kiedyś trzeba zdemontować podgrzewasz i samo schodzi bo rozszerza się klej puszcza :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Rogaleskoo
Posty: 21
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:03

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: Rogaleskoo » 18 lut 2020, 20:59

Ha! Coraz ciekawiej to wygląda. Dobra w weekend rozbiorę to i dokładnie pomierzę. Dzięki za podpowiedzi.

Rogaleskoo
Posty: 21
Rejestracja: 12 lut 2017, 21:03

Re: Uszczelniacze wałków hamulcowych Hinomoto C174

Post autor: Rogaleskoo » 06 mar 2020, 06:44

Sprawa zakończona, uszczelniacze wymienione - zostały wyrzucone tuleje i oryginalne simeringi a wstawione nowe simeringi dwuwargowe pracujące bezpośrednio na wałku. Co ciekawe w lewym bębnie była mieszanina wody, oleju, pyłu ze szczęk i rdzy. Wymieniłem wszelkie uszczelnienia ruszone w czasie wymiany. Szczęki i bębny wymyłem w płynie do czyszczenia tarcz hamulcowych, oraz bębny delikatnie przeleciałem szczotką drucianą dla ostrości. Teraz będę obserwował zachowanie hamulca.

ODPOWIEDZ