Hinomoto N200- naprawa hamulców

Awatar użytkownika
Mandrol
Posty: 358
Rejestracja: 09 paź 2016, 03:06
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: Mandrol » 09 paź 2019, 02:22

Po 4,5 latach intensywnego użytkowania mojego Hinomoto przyszedł moment, żeby w nim pogrzebać trochę bardziej ;) W lecie zauważyłem, że podczas hamowania wydostają się jakieś niepokojące dźwięki więc pewnie skończyły się hamulce. Dopiero teraz mój mechanik znalazł czas, żeby podjechać i rozebrać pacjenta 8-) Tak to wyglądało wczoraj w połowie roboty (fotki zrobione przez moją żonkę- ja jestem akurat w Korei):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Rozmawiałem krótko z mechanikiem, który zadzwonił do Traktomixu z pytaniem o wymaganą grubość tarcz hamulcowych ale oczywiście Panowie nie są w stanie pomóc bo jest tyle tych typów, że nie wiadomo co i jak :lol: Z tego co mi przekazał mój znajomy to trzy tarcze z lewej strony traktorka miały grubość ok. 2,8mm (chyba go dobrze zrozumiałem :? ), do prawej strony jeszcze nie doszedł podczas naszej rozmowy a potem już musiałem iść spać żeby wstać rano do roboty więc nie wiem jak ta prawa strona wyglądała, z której te niepokojące dźwięki bardziej dochodziły (tak mi się przynajmniej wydawało)..
I tu pytanko do Was drodzy koledzy- czy macie jakieś informacje jaka powinna być grubość tych tarcz? Piotrze, Ty już tyle tych traktorków rozebrałeś w swoim życiu- może miałeś jakieś Hinomoto na stole operacyjnym?

Mój mechanik poinformował mnie również, że w skrzyni znajduje się filtr, do którego dojście jest tylko po rozebraniu całego tyłu traktorka więc pewnie filtr zostanie wymieniony po raz pierwszy od momentu opuszczenia fabryki ponad 20 lat temu :D
Hinomoto N200 & Iseki TXG237 + stado maszyn do wykonywania trawników i pielęgnacji boisk

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: lewan24pl » 09 paź 2019, 10:11

https://buyanypart.co.uk/categories/hin ... pare-parts
Tylko nie wiem czy to ten sam model
Zmierz swoją tarcze i porównaj z tą co na zdjęciu trzecie od góry może to to samo co u ciebie
Obrazek
https://tractors.fandom.com/wiki/Hinomoto
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 0604663878

https://www.tracpartz.com/hinomoto?gcli ... qQEALw_wcB

Napisz może do nich
http://www.crrproduct.com/product.php
Ciężko coś znaleźć nawet na USA i piszą że niektóre MF to odpowiedniki hinomoto
A jak jesteś w tej Korei to tam prędzej znajdziesz podejrzewam
Sprawdź tam na internecie dilera hinomoto
A tam możesz poprosić lokalnego dyzia żeby ci pomógł
Albo dzień dwa wolnego samolot dwie godziny i w Japonii jesteś
Albo wejdź jeszcze na ten https://www.trakter.com/en/home/
I tam w contact us
Podaj imię nazwisko nr tel i wpisz wiadomość coś takiego dla przykładu
Obrazek
Albo znaleźć manual service to coś ok 40 dolarów może mniej plus przesyłka a tam wszystkie informacje są a na przyszłość się przyda
A te linki może ci się przydadzą może nie ale zawsze to coś bo nie ma zbyt wiele informacji na twój model i markę
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

Awatar użytkownika
Mandrol
Posty: 358
Rejestracja: 09 paź 2016, 03:06
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: Mandrol » 09 paź 2019, 15:06

lewan24pl- jak zwykle wymiatasz ze swoją pomocą! Super! Dziękuję!!!
Sprawdziłem Twoje stronki i niestety nothing :(

Żonka porobiła fotki tarczy- OD122,6mm, ID27mm z 16 zębami.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zadzwoniłem do mechanika, który pomierzył grubość samej tarczy (goła blacha)- 1,9-2mm a z okładzinami 2,8mm więc wychodzi na to, że okładziny mają po 0,4mm grubości. Dużo to czy mało?

W międzyczasie zadzwoniłem do Selltechu i do Traktor.com.pl i jest nadzieja- poszukają czy mają takie i dają znać jakie u nich grubości i będziemy wiedzieć co robić dalej. Wspólnie z mechanikiem zastanawiamy się też, czy to nie był fałszywy alarm bo traktorek jednak hamował od strzału po nadepnięciu pedału tylko te zgrzyty z jednej strony... Czyżby jakiś "farfocel" się gdzieś zapodział między tarczami powodując taki dźwięk?
No nic- poczekamy na info od chłopaków z Rzeszowa i potem będziemy działać dalej.

Z filtrem w skrzyni muszę sprostować- źle się zrozumieliśmy przez telefon :( To zwykły filtr hydrauliczny 51663, którego wymieniłem podczas zmiany oleju z HL46 na Agro Utto 10W-30. I tak miałem zamiar obydwa wymienić (mam 2 filtry w instalacji) przy zmianie oleju bo to już prawie 4 lata jak śmigam na nim. Nowe 20l już czeka ;)
Obrazek
Hinomoto N200 & Iseki TXG237 + stado maszyn do wykonywania trawników i pielęgnacji boisk

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: lewan24pl » 09 paź 2019, 16:29

Popatrze wieczorem jeszcze może coś znajdę a jak nie to może okładziny kupić i zanitować tak jak kiedyś tarcze sprzęgłowe się robiło ???
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: piotrbpm » 09 paź 2019, 20:00

Hamulce kąpane w oleju są raczej bez obsługowe ,nigdy nie miałem z nimi problemu .
Spr prawidłowy stan oleju i czy tarcze były pokryte olejem jak mechanik wyjmował ?
Grubość tarcz jest ok jeśli jest coś okładziny to będzie hamować .
Jaki dźwięk był podczas hamowania ?
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: lewan24pl » 09 paź 2019, 20:50

Ty a teraz mi się przypomniało że jeden model hinomoto wygląda jak seria GL poniżej filmik
http://www.tractordata.com/farm-tractor ... nx200.html
To Kubota tylko w innych barwach jak Opel i Vauxhall w UK
https://youtu.be/nX1QsFqFkuo
I on ma takie tarcze
Obrazek
Obrazek
I do czego zmierzam że twój tył może jest taki sam popatrz i może będzie to samo???
Tylko szkoda że nie ma wymiarów podanych
A dużo części używa się w różnych modelach bo po co robić projektować inna tarcze nie ma sensu i używane są do innych modeli marek
Spróbuj po nr części znaleźć może wymiary będą
Bo też mają 16 zębów
Ostatnio zmieniony 09 paź 2019, 21:12 przez lewan24pl, łącznie zmieniany 1 raz.
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

lewan24pl
Posty: 1295
Rejestracja: 15 cze 2015, 21:42
Lokalizacja: UK

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: lewan24pl » 09 paź 2019, 20:59

A ile ma średnicy ta tarcza twoja bo tu znalazłem coś takiego
Pod spodem jest linijka 8-)

Obrazek
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki

Awatar użytkownika
Mandrol
Posty: 358
Rejestracja: 09 paź 2016, 03:06
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: Mandrol » 10 paź 2019, 02:52

Dziękuję Panowie za dyskusję.
Ta tarcza powyżej nie spasuje bo ma OD200mm podczas gdy moja ma OD122,6mm. Poza tym za droga- 66,18$ x 6 sztuk to dużo...

Olej w skrzyni sprawdzam na bieżąco i dolewam w miarę potrzeby, szczególnie po pracy bijakową z przesuwem oraz turem. Bagnet mam pod siedzeniem więc zawsze przed każdą większą robotą sprawdzam stan tego oleju, w silniku oraz płynu chłodniczego (tak mnie nauczył stary traktorzysta ;) ).
Jak wspomniałem Piotrze, traktorek hamował i hamuje super zaraz po lekkim naciśnięciu pedału. Ten dźwięk to taki jakby metal o metal tarł, podobne do skrzypienia i wydaje mi się, że tylko z prawej strony dobiegał (szkoda, że tego nie nagrałem :( ). Mechanik po postawieniu na kobyłkach przed rozkręcaniem rozhuśtał koła i sprawdził działanie hamulca- chwytało od razu i też był ten charakterystyczny dźwięk. Sprawdził luzy na łożyskach- nic, wszystko idealnie. Czy istnieje taka możliwość że coś się dostało między te tarcze?

Wczoraj też kombinowałem od kiedy mam to skrzypienie. Doszedłem do wniosku, że po jednym koszeniu (kończyłem w deszczu) traktorek był brudny i postanowiłem go trochę umyć wodą ze szlaucha z normalnym ciśnieniem (bez Karchera). Lałem dosyć mocno w każde zakamarki żeby usunąć zalegający brud i błoto. Odstawiłem traktorek i potem za kilka dni to się chyba zaczęło. Czy to możliwe że woda się gdzieś dostała? Wspomniałem o tym wczoraj mechanikowi- wg niego nie ma miejsca, gdzie ta woda mogła się dostać i coś złego poczynić. Zapytam dziś mechanika czy tarcze były suche czy mokre.

Piotrze, grubość okładziny 0,4mm na stronę jest wg Ciebie OK? Poczekam co mi odpiszą z Rzeszowa a jak nie to zakładamy wszystko z powrotem. Szkoda roboty ale przynajmniej wyczyścimy wszystko i zobaczymy czy nie trzeba gdzieś jakichś uszczelnień powymieniać ze starości ;)

CDN.
Hinomoto N200 & Iseki TXG237 + stado maszyn do wykonywania trawników i pielęgnacji boisk

Awatar użytkownika
Mandrol
Posty: 358
Rejestracja: 09 paź 2016, 03:06
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: Mandrol » 18 paź 2019, 15:59

Update...
Jako, że Panowie z firmy z Rzeszowa olali mnie z moimi tarczami (jedynie dowiedziałem się, że od nich jakieś tarcze mają grubość 3,4mm) to postanowiliśmy z moim mechanikiem skorzystać z rady Piotra i poskładać traktorek z powrotem na tych samych tarczach. Obawialiśmy się, że jednak te 0,6mm x 3 tarcze może mieć duże znaczenie.
Nowy olej zalany na maxa tyle ile fabryka każe czyli 17 litrów Agro Utto 10W-30.
Obrazek

Testy wyszły pozytywnie- żadnych skrzypów czy hałasu podczas hamowania. Zobaczymy jak się będzie sprawował jak ja go dosiądę :lol:
Obrazek Obrazek Obrazek
Hinomoto N200 & Iseki TXG237 + stado maszyn do wykonywania trawników i pielęgnacji boisk

Awatar użytkownika
ferszta
Posty: 172
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:30

Re: Hinomoto N200- naprawa hamulców

Post autor: ferszta » 09 lut 2020, 13:26

Mandral: Czy Twój Hino ma hamulec postojowy? Odkryłem dziś tłumaczenie (E204) jednej z etykietek na niezidentyfikowanej dźwigni i okazało się , że dźwignia wyłączenia hamulca postojowego. Chyba ten hamulec nie działa, ale może da się naprawić ??


Może ktoś z forumowiczów trafił na taki mechanizm u siebie? https://photos.app.goo.gl/yEP6PE3bCiS6vk7a6 lokalizacja pod zegarami po prawej stronie.
Hinomoto

ODPOWIEDZ