Suzue M1503

Patryk
Posty: 83
Rejestracja: 28 lip 2018, 13:30

Suzue M1503

Post autor: Patryk » 06 lis 2018, 13:58

Obrazek Dzisiaj przedstawię Wam swój nabytek. Kupilem go w stanie "nieładnym" to znaczy mocno zapomnianym i nagdryzionym przez ząb czasu. Traktorek był bardzo mocno skorodowany/ brak było sprzęgła/ nie działały świece żarowe/ elektryka w stanie agonalnym/opony sparciałe popękane ale zostały do dzis i nic im nie jest pomimo 450kg na podnośniku....ale pokolei.
Po przywózce do domu rozebrałem w drobny mak i działałem w każde wolne popołudnie. Zacząłem od sprzęgła-okazało się przyklejone do Koła zamachowego. Tarcze/koło zamachowe oczyściłem mechanicznie tj pilniki szlifierki młotki szczotki itd natomiast docisk wrzuciłem w wiaderko zalałem fosolem i wyjąłem jak nowy po jakiś 20 minutach.po złożeniu zadziałało;)
Oddalem do piaskowania wszystkie blachy tłumik, filtr powietrza.na to podklad epoksydowy i autorenolak.
Złożyłem żelastwo, brat obszył fotel, wizualnie nówka;)w międzyczasie wymyłem bak skrzynie, wszystko co mogłem i zalałem nowymi olejami/plynami. Silnik to castrol 10w40 filtr od hyundaia chyba i30;) skrzynia/hydraulika(wspólne) jakiś przekładniowy 80w90.
Elektryka: Na sam początek wywaliłem Fabryczny alternator z regulatorem napięcia zastąpił go oryginał ale z daewoo tico-pasuje i sprawuje się wyśmienicie no i niema oddzielnego regulatora. Dołożyłem lampy na tył najmniejsze jakie były w rolniczym, włącznik stopu od c330, włącznik świateł wyciągany(pasuje jak oryginalny) dostałem od jakiegoś rosyjskiego traktora. Dołożyłem skrzynke bezpiecznikow, wymienilem kabel masowy i plusowy od aku(tez nowy) do rozrusznika. Wyciągnąłem jeszcze kabel na pozycyjne z przodu i mam gotową wiązkę pod gniazdko przyczepy. A no i nowe przerywacze do kierunkow dalem dwa jak bylo w oryginale. Dodam jeszcze że wszystkie stare żarówki działają jak należy.
Mam tez sterowanie elektryczne do tylnego silownika/ramienia od glebogryzarki ale nie montowałem tego spowrotem bo narazie nie używam.
W miedzyczasie wymieniłem świece żarowe i wypaliłem bak ropy z końską dawką jakiegos specyfika liqui moly do czyszczenia wtrysków co moge szczerze polecić.
Aha wszystkie srubki nakretki podkladki jakie byly w tym ciagniku takie montażowe(w sensie mocowanie blach, tlumika, oslon)wymienilem na nierdzewne(60pln polecam wszystkim)
STRZAŁY W KOLANO:
Nie wymieniłem łożyska oporowego-slychac.
Nie wymieniłem paska od alternatora, ale dziala.
Nie naprawiłem krzyżaka od wału przedniego napĘdu-ma luz ale wszystko działa i jezdzi
Nie puściłem grubszego kabla do stacyjki, a mogłem.
No i to chyba na tyle. Teraz powiem co o nim wiem.
SILNIK
Mitsubishi k3b 3cyl. Poj 850
SKRZYNIA
Razem 9 do przodu 3 do tylu (w trzech przelozeniach)
3 prędkości wałka WOM ktory kreci w LEWĄ stronę. Końcówka womu to 1cal 18 frezów.


W pospiechu kupiłem glebogryzarke yanmar rsa 1201 niestety nie da sie zmienic kierunku pracy przekladni i glebogryzarka dziala przeciwbieznie do traktora. WOM to najwiekszy minus tego ciagnika.
Z góry sory za błędy ortograficzne to najdłuższa rzecz jaką napisalem z telefonu.
PS. Na gwiazdke zrobię mu naklejki.
Zaraz powalcze ze zdjeciami.
https://m.fotosik.pl/u/Suchy339/album/2509676

Awatar użytkownika
Mandrol
Posty: 358
Rejestracja: 09 paź 2016, 03:06
Lokalizacja: Czernica
Kontakt:

Re: Suzue M1503

Post autor: Mandrol » 07 lis 2018, 14:35

Gratulacje!!! Kawał bardzo dobrej roboty!!!
Hinomoto N200 & Iseki TXG237 + stado maszyn do wykonywania trawników i pielęgnacji boisk

ODPOWIEDZ