Stuki nierówna praca silnika i dym

marcin10
Posty: 51
Rejestracja: 02 mar 2020, 10:43

Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: marcin10 » 21 lip 2021, 23:33

Cześć
Mam trochę problem z yanmar F18. Ale od początku.
Kosze swoim yanmar18 trawe dzwoni telefon, zatrzymałem się zostawiłem traktor na wolnych obrotach. W pewnym momencie silnik zaczyna nierówno pracować słychać metaliczne rytmiczne stukanie a z tłumika dym. Wszystko trwało 20/30 sekund. Jak mu zaczęły spadać obroty dodałem gazu i wszystko wróciło do normy. Skończyłem kosić trawnik i problem już nie wrócił. Co to mogło być? Najbardziej martwi mnie ten metaliczny rytmiczny stukot. Macie jakieś pomysły?
Yanmar F18 2x4

TooSlow
Posty: 344
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: TooSlow » 22 lip 2021, 20:55

Mogą być wtryskiwacze. Wystarczy, że jeden nie chodzi i już się pojawia nierówna praca silnika i stukanie. Dym wskazuje, że to ma związek właśnie z układem paliwowym.

marcin10
Posty: 51
Rejestracja: 02 mar 2020, 10:43

Re: Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: marcin10 » 23 lip 2021, 08:13

No to widzę że problem może być poważny. A co sądzisz o teorii że zawory potrzebują regulacji?
Yanmar F18 2x4

TooSlow
Posty: 344
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: TooSlow » 24 lip 2021, 23:52

Moim zdaniem nie pojawiałoby się stukanie na 20 sekund tylko cały czas.

marcin10
Posty: 51
Rejestracja: 02 mar 2020, 10:43

Re: Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: marcin10 » 26 lip 2021, 18:46

Na zimnym zawsze coś stukało na ciepłym stukanie ustawało.
Yanmar F18 2x4

TooSlow
Posty: 344
Rejestracja: 27 maja 2016, 16:24
Lokalizacja: Rybnik

Re: Stuki nierówna praca silnika i dym

Post autor: TooSlow » 26 lip 2021, 23:49

No to sprawdź zawory - szczelinomierz i do dzieła. Godzina i temat ogarnięty.

Choć jak dla mnie to trochę dziwne, żeby to miały być zawory. Z tego co piszesz wynika, że ewidentnie coś się zawiesiło przez te 20-30 sekund. Co spowodowało dymienie i spadek obrotów. A dymienie i spadek obrotów to objaw utraty kompresji albo np. układu paliwowego. Teoretycznie mogłyby to być zawory, ale było tak cały czas, a nie że naciśnięcie na gaz magicznie naprawia traktorek.

Stąd obstawiam na układ paliwowy. Wtryski, a może pompa.

ODPOWIEDZ