Hinomoto E204 - wyciek oleju ze zwolnicy - przód

Awatar użytkownika
ferszta
Posty: 172
Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:30

Hinomoto E204 - wyciek oleju ze zwolnicy - przód

Post autor: ferszta » 26 lut 2021, 18:47

Krótka relacja z naprawy wycieku oleju ze zwolnicy przedniego mostu.
odkręcenie koła bezproblemowe - klucz 17. Śruby w bardzo dobrym stanie.
Pokrywa zwolnicy z "choinka":dwie nakrętki do odkręcenia tylko kluczem płaskim otwartym 12 pozostałe śruby bezproblemowo. Pamiętajcie o rozpięciu napędów - bo nie będzie dojścia do śrub. pokrywa schodzi z oporami bo uszczelka mocno przyklejona i cieniutka. Żeby dobrać się do uszczelniacza trzeba całą""choinkę" rozebrać - proponuje użyć ściągaczy (przyda się wewnętrzny i zewnętrzny (lub cierpliwa praca innym narzędziem). Uszczelniacz z kołnierzem - raczej nie szukajcie po numerze bo oryginalny nie jest konieczny. Może być bez kołnierza i dobierany po wymiarach 40x62x10. Dane z oznaczenia na oryginale prowadzą na manowce. Kupiłem komplet (3 szt) nowych łożysk, wybrałem zamknięte bo były lepszej jakości, a dekle można zdjąć bardzo łatwo i nieinwazyjnie. nr łożysk: 6204-2RSH, 6305 - 2RS1, 6207 - 2RS1. Stare szumiały przy obracaniu po zdjęciu.
UWAGA: uszczelkę wygodniej dorobić przed montażem łożysk. (po tez się da, ale trochę z tym zabawy)Skręcenie całości nie sprawia problemów. Zasada ogólna każdą śrubę po trochu i po przekątnej. Zabawa jest z olejem. Wlewałem ostatecznie po próbach strzykawka o pojemności 100 ml (nic innego nie miałem)bardzo dobry sposób. Ogólnie wlałem ok 2,2 l . Odkręcone dwie śruby wlewowe widoczne na zdjęciu(jeszcze wkręcone) : jedna na obudowie zwolnicy druga na obudowie półosi - wlewałem do przelania: 1,6 l do zwolnicy i ok 0,6l do obudowy półosi. https://photos.app.goo.gl/L2iPsf3LcuR8GLYL6. olej 80w-90
Hinomoto

ODPOWIEDZ