Zużyty wieloklin
Zużyty wieloklin
Witam.
Zauwazylem że wałek z wieloklinem przedniego napedu, ktory wychodzi ze skrzyni jest lekko zużyty.
Zauważyłem to podczas wymiany uszczelniacza, sam wałek nie ma luzu na łożysku.
Na wałek wchodzi krzyżak, ktory nie ma żadnych zużyć. Jedynie co jeszcze bylo nie tak to zabezpieczenie krzyżaka było pęknięte - taka wbijana tulejka spreżysta.
Teraz pytanie. Czy kwalifikuje sie to do wymiany, czy moze skladac i jezdzic?
Może jest jakis specjalny klej zeby to zabezpieczyc? Tak jak do lozysk
Zauwazylem że wałek z wieloklinem przedniego napedu, ktory wychodzi ze skrzyni jest lekko zużyty.
Zauważyłem to podczas wymiany uszczelniacza, sam wałek nie ma luzu na łożysku.
Na wałek wchodzi krzyżak, ktory nie ma żadnych zużyć. Jedynie co jeszcze bylo nie tak to zabezpieczenie krzyżaka było pęknięte - taka wbijana tulejka spreżysta.
Teraz pytanie. Czy kwalifikuje sie to do wymiany, czy moze skladac i jezdzic?
Może jest jakis specjalny klej zeby to zabezpieczyc? Tak jak do lozysk
Re: Zużyty wieloklin
Mam identyczny problem w przednim moście i też myślałem o kleju tylko jak to centrycznie ustawić?
Re: Zużyty wieloklin
Panowie, jeśli dobrze rozumiem, to tulejka sprężysta była OK. Przecież ona jest "pęknięta" właśnie po to żeby się rozprężać..
Ja tam zużycia na wałku nie widzę.
Ja tam zużycia na wałku nie widzę.
Re: Zużyty wieloklin
Hmmm, mi to na zużyte nie wygląda. Te rowki to raczej tak ma być, jeśli o to ci biega.Czy kwalifikuje sie to do wymiany, czy moze skladac i jezdzic?
Branson 4020
Re: Zużyty wieloklin
Jest ok, wałek tak wygląda poprzez wygniatanie rowków w produkcji.
Re: Zużyty wieloklin
Dokup klin rurkowy utnij na wymiar . Przez niego puść drucik wiązałkowy zabezpieczy to przed przesuwaniem i ewentualnym wypadnięciem. .
Re: Zużyty wieloklin
Re: Zużyty wieloklin
A jak wygląda łącznik ?
Jeśli z przodu jest ok łącznik jest ok to ten wieloklin lepiej wymienić bo w tym miejscu będzie się mocno i szybko zużywać .
Ciekaw jestem dlaczego akurat w tym miejscu się tak wyrobiło ,spr rozmiar opon przednich czy prawidłowy ,czy wałek łączący jest prosty bo może ma bicie i pokaż stan tulejki łączącej .
W katalogu trzeba sprawdzić czy wałek skrzyni nie ma na sobie koła zębatego jeśli tak to cena będzie kosmiczna
Jeśli z przodu jest ok łącznik jest ok to ten wieloklin lepiej wymienić bo w tym miejscu będzie się mocno i szybko zużywać .
Ciekaw jestem dlaczego akurat w tym miejscu się tak wyrobiło ,spr rozmiar opon przednich czy prawidłowy ,czy wałek łączący jest prosty bo może ma bicie i pokaż stan tulejki łączącej .
W katalogu trzeba sprawdzić czy wałek skrzyni nie ma na sobie koła zębatego jeśli tak to cena będzie kosmiczna
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Zużyty wieloklin
Reszta jest ok.
Wydaje mi sie ze tak sie dzieje bo walek jest pod kątem do tego co wychodzi ze skrzyni.
O oponach tez myslalem bo czuc opor jak chce popchnac traktorek.
Tylko jak sprawdzic czy sa ok? Bo to sa dodatkowe opony trawiaste, kupilem z traktorkiem i sprzedawca mowil ze sa ok.
Katalogow nie posiadam a zeby tam sie dostac to chyba cala skrzynie trzeba rozbierac.
Wydaje mi sie ze tak sie dzieje bo walek jest pod kątem do tego co wychodzi ze skrzyni.
O oponach tez myslalem bo czuc opor jak chce popchnac traktorek.
Tylko jak sprawdzic czy sa ok? Bo to sa dodatkowe opony trawiaste, kupilem z traktorkiem i sprzedawca mowil ze sa ok.
Katalogow nie posiadam a zeby tam sie dostac to chyba cala skrzynie trzeba rozbierac.
Re: Zużyty wieloklin
Jakiś pomysł jak sprawdzic czy rozmiat opon jest odpowiedni?
Wszystko poskladane, nasmarowane i śmiga.
Wszystko poskladane, nasmarowane i śmiga.