Panowie i (jeżeli tutaj są) Panie. Naszły mnie przemyślenia odnośnie nowej emisji spalin Euro Stage 5. W internetach jest bardzo mało artykułów na ten temat a te które są - albo są przechwalankami firm: "że my to już wprowadziliśmy" albo informują że od 2020 takie coś wchodzi. Wiadome jest że norma ta dotyka maszyn z silnikami poniżej 19kW (~25,8 KM). W związku z tym mam kilka pytan:
1. Co z japońskimi mini traktorami? Czy norma ta tyczy się sprowadzanych używanych sprzętów?
2. Jeżeli "prawo nie działa wstecz" czyli sprowadzamy stary mini traktorek na jakiej podstawie zostanie określony rok jego produkcji?
3. Czy ktoś z was spotykał się z redukcja zanieczyszczeń w spalinach w mini traktorach? Jakieś filtry cząstek stałych, katalizator, egr?
Nowa emisja spalin euro stage 5
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Możliwe, że pojazd nie uzyskałby dopuszczenia do ruchu u diagnosty, tylko... Ile ze sprowadzonych traktorków takie dopuszczenie posiada?
-- KUBOTA L1-205--
- Ładowacz czołowy
- Glebogryzarka Separacyjna
- Koparka BH5R
- Kosiarka bijakowa
- Glebogryzarka
- Równiarka - krata
https://www.youtube.com/channel/UC3y_n9 ... SxxtVaRw5g
- Ładowacz czołowy
- Glebogryzarka Separacyjna
- Koparka BH5R
- Kosiarka bijakowa
- Glebogryzarka
- Równiarka - krata
https://www.youtube.com/channel/UC3y_n9 ... SxxtVaRw5g
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
To wiadomo że ilość mini traktorów z dowodem rejestracyjnym jest znikoma. Zresztą sami importerzy znaleźli lukę na to jak poruszać się takim urządzeniem po drogach publicznych bez rejestrowania i przy kontroli przez miśków nie uzyskania mandatu.
- yanmarf17d
- Posty: 1048
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Nie wprowadzajmy zamieszania. Nowe normy zawsze dotyczą wyrobów nowoprodukowanych i wprowadzanych na rynek pierwotny.
Naszym często trzydziestoletnim sprzętom nic nie grozi.
Naszym często trzydziestoletnim sprzętom nic nie grozi.
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Kolego, nie wprowadzam zamieszania, a tym bardziej nie mam takiego zamiaru interesuje mnie kwestia czysto teoretycznie (w przyszlosci byc moze praktyczna bo bede chcial cos sprowadzic). Jezeli orientujesz sie w temacie to odpowiedz na moje pytankayanmarf17d pisze: ↑23 mar 2020, 07:30 Nie wprowadzajmy zamieszania. Nowe normy zawsze dotyczą wyrobów nowoprodukowanych i wprowadzanych na rynek pierwotny.
Naszym często trzydziestoletnim sprzętom nic nie grozi.
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Gdzieś czytałem ale artykułem tego nie potwierdzę że pojazd sprowadzany z zagranicy obowiązują normy jakie obowiązywały w czasie gdzy ten pojazd był produkowany. Przykładem może być też ABS czy pasy bezpieczeństwa....z drugie strony w takich niemczech jak chcesz w mieście jeździć starszym dieslem potrzebujesz filtra cząstek stałych co w ogóle w czasach np golfa 3 było nie do pomyślenia... Zakazy diesla w niemczech to jedna wielka propaganda. Przypomnijcie sobie kilka lat wstecz jak cudownym silnikiem było tdi i nikt nie chciał benzyny i taka sama nagonka była w mediach. Po wyrównaniu się cen paliw a nawet droższego diesla niz benzyny mamy popyt na pojazdy malolitrazowe, teraz hybrydy..... Wszystko ustalane odgórnie. Coś się musi sprzedawać. Kupisz dziś skuter z dwusuwem? Chyba niemożliwe. Ale sprowadzić możesz.... Ja bym się tymi normami w ogóle nie przejmował.
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
A jak to rozumiesz; przy kontroli przez miśków nie uzyskania mandatu. Traktor to traktor chociaż mały.
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Kolego @Patryk a orientujesz się może na jakiej zasadzie można sprawdzić w którym roku powstało urządzenie? Czy tylko tabliczka znamionowa czy japońce posiadają jeszcze jakiś paszport techniczny?
Koledzy a ktoś spotykał się z katalizatorem albo DPFem dorobionym w mini traktorach? Nie chodzi mi o te nowe tylko powiedzmy w starszych modelach. Domyślam się że urządzenia wiekowe nie mają żadnych pro eko zabezpieczeń, a te najnowsze muszą już spełniać normy euro stage 5 - czy pomiędzy nimi były wprowadzane jakieś rozwiązania zmniejszające emisję spalin? Jeżeli tak to jestem ciekaw jakie.
Zależy co masz w fakturze napisane po zakupie. Jeżeli urządzenie które było sprowadzone figuruje w papierach jako pojazd wolnobieżny to wystarczy OC i dla świętego spokoju przegląd techniczny.
Koledzy a ktoś spotykał się z katalizatorem albo DPFem dorobionym w mini traktorach? Nie chodzi mi o te nowe tylko powiedzmy w starszych modelach. Domyślam się że urządzenia wiekowe nie mają żadnych pro eko zabezpieczeń, a te najnowsze muszą już spełniać normy euro stage 5 - czy pomiędzy nimi były wprowadzane jakieś rozwiązania zmniejszające emisję spalin? Jeżeli tak to jestem ciekaw jakie.
Re: Nowa emisja spalin euro stage 5
Też właśnie o ile w starsze auta sadza sie nowe filtry o tyle w ciągnikach jeszcze mnie słuchy nie doszły. Euro 4,5,6...itd przecież to nerwicy można dostać. To ma jakiekolwiek zastosowanie ale w krajach wysokorozwinietych(ogarniętych z tematem bo sami to wprowadzają aczkolwiek szeroko wyciszona w Europie afera spalinowa tu się nikomu czkawką nie odbiła bo o swoje dbają) wyższa norma spalin to np. niższy podatek drogowy ....
Sądzę osobiście że te wszelkie normy dotyczą pojazdów osobowych, środków transportu ewentualnie ale nie pojazdów rolniczych/wolnobieznych. Bo na chłopski rozum weź taka nową salonową mini kubote solisa sadowniczego new holland a mini koparkę chociażby czy bobcata GDZIE ten filtr katalizator czy zbiornik na adblue miałby się pomieścić hehe
Off top
Jako ciekawostkę podam DACIE DUSTER. W Rosji można to kupić z 2 litrowym benzynowym wolnossacym silnikiem z laguny. Pancerny jest nie do zajebaxxx. Ale u nas jej Panie nie zarejestrujesz bo nie ma naszej homologacji znaczy spaliny są nieczyste jak moje moje myśli czasami.
Z innej beczki słyszeliście o reimporcie starszych fendtów z Polski do Niemiec? Tam było 6 garów turbo ewentualnie, zwykla pompa i chulalo wszystko aż miło tylko ropę lac. W tych nowych wszystko super wyświetlacze cieplutko, cichutko, klima, czujnik powietrza w kole, podgrzewane szyby, nawiewy na jajka... I mega kupa procesorów przekaźników, komputerów, taka mega kupa ze cały ciągnik to kupa. Pada ci sterownik od tylnego zawiesia i nawet maszyny nie odczepisz, sterownik odpowiadający za gaszenie silnika - biegiem nie zgasisz bo automat. No tragedia.
sory za off top ale mnie nawet czytanie słuchanie o tych normach mocno irytuje. Przywieziesz sobie quada z zagranicy w Polsce nikt nie wie jak to zarejestrowac znaczy jaki to pojazd(w urzędzie).
Czy ktokolwiek z was robiąc przegląd w Polsce miał badane spaliny w aucie? Ja przez 12 lat nie.
W niemczech dzisiaj jak masz pieniążki nie ma najmniejszego kłopotu z zarejestrowaniem starej kuboty z Japonii. Słono to kosztuje ale jak masz kasę nie ma problemu. I nikt uwierz mi dpfa w nią tam nie wsadzi.
Co byś nie kupił jak zarejestrujesz to jeździsz tym w opór jakie by nie byloprawo mamy tak obostrzone tak ostre ze interpretacja go czasami jest tak skomplikowana że nie sposób się nie pokaleczyć (albo urzędnika w nerwach).
Ja tam lubię zapach diesla, uwielbiam zapach dwusuwa i UJA wbijam we wszystkie możliwe normy spalin
Sądzę osobiście że te wszelkie normy dotyczą pojazdów osobowych, środków transportu ewentualnie ale nie pojazdów rolniczych/wolnobieznych. Bo na chłopski rozum weź taka nową salonową mini kubote solisa sadowniczego new holland a mini koparkę chociażby czy bobcata GDZIE ten filtr katalizator czy zbiornik na adblue miałby się pomieścić hehe
Off top
Jako ciekawostkę podam DACIE DUSTER. W Rosji można to kupić z 2 litrowym benzynowym wolnossacym silnikiem z laguny. Pancerny jest nie do zajebaxxx. Ale u nas jej Panie nie zarejestrujesz bo nie ma naszej homologacji znaczy spaliny są nieczyste jak moje moje myśli czasami.
Z innej beczki słyszeliście o reimporcie starszych fendtów z Polski do Niemiec? Tam było 6 garów turbo ewentualnie, zwykla pompa i chulalo wszystko aż miło tylko ropę lac. W tych nowych wszystko super wyświetlacze cieplutko, cichutko, klima, czujnik powietrza w kole, podgrzewane szyby, nawiewy na jajka... I mega kupa procesorów przekaźników, komputerów, taka mega kupa ze cały ciągnik to kupa. Pada ci sterownik od tylnego zawiesia i nawet maszyny nie odczepisz, sterownik odpowiadający za gaszenie silnika - biegiem nie zgasisz bo automat. No tragedia.
sory za off top ale mnie nawet czytanie słuchanie o tych normach mocno irytuje. Przywieziesz sobie quada z zagranicy w Polsce nikt nie wie jak to zarejestrowac znaczy jaki to pojazd(w urzędzie).
Czy ktokolwiek z was robiąc przegląd w Polsce miał badane spaliny w aucie? Ja przez 12 lat nie.
W niemczech dzisiaj jak masz pieniążki nie ma najmniejszego kłopotu z zarejestrowaniem starej kuboty z Japonii. Słono to kosztuje ale jak masz kasę nie ma problemu. I nikt uwierz mi dpfa w nią tam nie wsadzi.
Co byś nie kupił jak zarejestrujesz to jeździsz tym w opór jakie by nie byloprawo mamy tak obostrzone tak ostre ze interpretacja go czasami jest tak skomplikowana że nie sposób się nie pokaleczyć (albo urzędnika w nerwach).
Ja tam lubię zapach diesla, uwielbiam zapach dwusuwa i UJA wbijam we wszystkie możliwe normy spalin