Strona 2 z 5

Re: Hinomoto N200

: 21 sie 2015, 09:15
autor: marekspectra
Dokładnie tak myslałem zrobić. Przez chwilę myslałem o tym gdzie upiąc trójnik, czy przed filtrem czy za,czyli miedzy filteram a zbiornikiem. Ale taka konfiguracja może w pewnym momencie olej iśc w przeciwnym kierunku przez filter, a to nie dopuszczalne. Czyli trójnik montuje przed filtrem.

Potrzebuje jeszcze siłownika do wysuwania głowicy pielnika. Powinien byc szybki, niekoniecznie mocny. Rozumiem ze powinienem szukać takiego o srednicy tłoka mniejszej czyli np 3-5cm?

Re: Hinomoto N200

: 21 sie 2015, 21:57
autor: k_sit
Marku tylko jeden mały szczegół jak będziesz wysuwał to obrót należy zatrzymać . Bo nie będą działać dwa urządzenia na raz. Należy zastosować dzielnik strumienia i zasilić z niego rozdzielacze. Ewentualnie zastosować inne źródło sterowaniem wysuwu.

Re: Hinomoto N200

: 23 paź 2015, 19:57
autor: jasio96
Marku i jak to Hinomoto, rozglądając się za traktorkiem biorę tę markę pod uwagę i taki model, ew z serii E. Oczywiście pomijając niemal fabryczny stan tego konkretnego modelu. Czy warto?
Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam jasiek

Re: Hinomoto N200

: 23 paź 2015, 20:54
autor: marekspectra
Traktorek przepracował pare godzin, doszły pewne usprawnienia o czym napisze później. Ogólnie traktorek mocniejszy niż sie wydaje, bardzo zwrotny, świetnie działace wspomaganie , generalnie wszystko super... choć można dopatrzyć sie pewnych "niedoskonałosci" Dziwny choć minimalny, ale zawsze - luz na wale kierownicy. Po zdjeciu koła kierownicy Krzysiek wymienił tuleje metalowo gumową, zastępując ją nową z polipropylenu, ale poprawa była nie wielka. Zauważalny luz promieniowy na przednich kołach. Nie że zużyte czy coś, po prostu ten typ tak ma, a np Kubota nie :) Ale to czepianie sie i szukanie dziury w całym ,a nie jakaś wada.

Ogólnie jest tak, że w porównaniu z np Kubotą - takie rzeczy jak filtry zamiast zadzwonić i miec je na jutro - musze szukac po necie. I na razie to tyle. Aha.. rok produkcji zdecydowanie młodszy niż moja L22 i to widac po komforcie pracy, tj hałas, wibracje , lekkosć prowadzenia itp. Foty za chwile.

Re: Hinomoto N200

: 23 paź 2015, 21:49
autor: toku74
Fajnie, że mówisz o tych "niedomaganiach". Jak mozesz to proszę o skopiowanie tego do tematu odnośnie słabych punktów traktorków. Bedę wdzięczny. W jednym poście bedzie łatwiej wszystko sobie zobrazować i wyboru dokonać.

Re: Hinomoto N200

: 10 paź 2016, 14:17
autor: Mandrol
[quote="marekspectra"]...Jest to nowy fabryczny egzemplarz, któremu mineło 20 lat :)

Witam Pana Marka!
Jestem Marek i całkiem świeżak na forum. Cieszę się, że taki doświadczony user jak Ty ma takiego samego sprzęta jak ja :) Mam nadzieję dużo się od Ciebie dowiedzieć bo niestety w mojej okolicy to jakoś nie widziałem, żeby ktoś miał coś podobnego w takich rozmiarach- tylko normalne duże traktory a ja taki mały, malutki :lol: Pędząc moim Hinkiem z domu na moją farmę i z powrotem zawsze wzbudzam zaciekawienie :o
Nawiązując do Twojego postu odnośnie wieku- myślę, że Twój wspaniały okaz może mieć góra 9 lat wg traktorowej Wikipedii- http://tractors.wikia.com/wiki/Hinomoto nasze N200 były produkowane w latach 2002-2007 i podejrzewam, że Twój Hinek jest właśnie z końca produkcji. Mój Hinek ma numer seryjny 00475 więc wygląda mi na rocznik 2002-2003 w zależności oczywiście ile takich traktorków rocznie można było wyprodukować. A jaki serial number masz Ty jeśli to nie tajemnica?
Co do mojego traktorka- jak wspomniałem w Powitalni na razie traktorek chodzi brzytwa! Kupiłem go ze stanem 850mth i do teraz mam jakoś 990mth bo ... walnęła mi linka obrotów. Musiałbym to naprawić ale nie wiem jak się do tego zabrać (zamówić i kupić linkę dedykowaną do naszego modelu?). Oleje i filtry wymieniłem, płyn chłodniczy też, oleju hydraulicznego dodałem chyba ze 8-9 litrów (chyba gdzieś cieknie :( ), kalamitki nasmarowane i co jeszcze mam zrobić na zimę? Będę wdzięczny za porady, najlepiej prosiłbym o Twój adres mailowy (jeśli to nie problem) bo wtedy można by wysłać fotki bo tu jakoś na forum ciężko z ich dodawaniem :( a to najlepsza dla mnie forma kontaktu, kiedy nie ma mnie w kraju.
Dzięki z góry i pozdrówka z krainy mini traktorków walczących na polach ryżowych ;)

Re: Hinomoto N200

: 10 paź 2016, 14:30
autor: piotrbpm
Są firmy które dorobią linkę jak oryginał trzeba tylko wysłać im starą .Zobacz mojego YM2210D do niego zakładałem nową deko dłuższą linkę aby nie była skręcona za ostro i śmiga .
A i ja wam dam Hinka :P a potem ludzie nie mogą znaleźć inf o danym modelu bo przecież Hinka nie ma tylko jest Hinomoto .

Re: Hinomoto N200

: 10 paź 2016, 14:39
autor: Mandrol
Dziękuję Piotrze za info!!!
Hehe- moje chłopaki tak nazywają zdrobniale nasze pojazdy :D
Chevrolet Orlando jest Oli lub Olusiem, Mitsubishi L200 jest Elką, Renault Kangoo jest Kangurem to i Hinomoto zostało Hinkiem albo jak kto woli Henkiem :lol:

Re: Hinomoto N200

: 10 paź 2016, 15:54
autor: Rav
Hej. Linkę możesz sam dorobić. Zobacz jak masz mocowaną do licznika i jak do pompy - ja dawałem u siebie linkę od c-360 delikatnie skróciłem i wlutowałem w końcówkę która wchodzi do pompy.

Re: Hinomoto N200

: 11 paź 2016, 15:23
autor: Mandrol
Dobra Panowie- rozpoczynam serię "100 pytań do..." :D

Za siedziskiem mam naklejkę pokazującą gdzie jakie płyny i oleje mają iść i ile tego ma być w N200:
Obrazek
Jadąc od góry:
1- płyn chłodniczy 3,1l- no problem;
2- smar/olej do przedniego mostu? 4,4l? Jaki to smar/olej i czy to się wlewa poprzez odkręcenie śrub na poniższych fotkach? Po prawej stronie traktorka śruba z żółtym łbem...
Obrazek Obrazek
3- olej silnikowy 3,5l SAE 10W30- Traktomix zalał go olejem 15W40, ja teraz też wymieniłem go na taki sam. Za rok zmienić na zalecany przez Japońców czy zostawić ten co jest wpisany przez mechanika?
Obrazek
4- paliwo ON 19l- NP;
5- olej hydrauliczny 17l- HL46 wpisany przez mechanika i taki też dolany w ilości chyba 8-9l. Podejrzewam, że gdzieś wycieka a może to normalne że po roku eksploatacji (ponad 150mth) tyle ubyło bo jednak trochę się popracowało i TUR-em i kosiarką bijakową z wysuwem?
Kolejne pozycje chyba już dotyczą danych silnika i mocy:
6 i 7- silnik o mocy 20KM,
8- sprzęgło,
9- hamulec?
10- wałek PTO.

Przeglądając zdjęcia "Markaspectry" zauważyłem, że jego filtr paliwa jest zamocowany pod pewnym kątem- u mnie jest to pionowo. Czy ma to jakieś znaczenie?
Obrazek
Odnośnie filtra- na zdjęciu wygląda super czysty ale po ubiegłym sezonie był prawie cały czarny. Przed sezonem wymieniony na nowy ale zaraz po kilkunastu godzinach pracy wyglądał jak ten stary i na dole osadzał się syf. Dodam, że 2-krotnie przedmuchany zbiornik i miałem już pomysł, żeby go wymienić ale jakoś dał radę całą wiosnę i lato więc odpuściłem.

Chciałem jeszcze zapytać co to te pomarańczowe z tyłu traktorka? W czasie oględzin to było zamocowane a po przyjeździe traktorka z zainstalowaną kosiarką tego już nie było. Dopiero ostatnio przeglądając fotki to zauważyłem. Czy to osłona wałka PTO jak na zdjęciu od "Markaspectry"?- http://obrazki.elektroda.pl/7886776700_1438328400.jpg
Obrazek
Czy mając to zamontowane w traktorze czy mogę do tego podpiąć moją furmankę- wtedy wydłuży mi się przestrzeń między traktorem a przodem wozu bo teraz mam zaczep zamocowany bezpośrednio na obudowie skrzyni biegów.

Będę wdzięczny za Wasze podpowiedzi i sugestie no i przepraszam jeśli coś nazwałem nie po imieniu :oops: