Strona 9 z 11

Re: Yanmar F165

: 17 lis 2016, 23:12
autor: Szam
piotrbpm pisze:....Jak zmierzyć przełożenie kół tylnych i przednich pokręcając czym i co liczyć ?Takie pomiary żeby stawać na głowie są nie do obliczenia w domowym zaciszu ........
Trzeba znaleźć sposób :) , nie wiem, może wystarczy policzyć zęby na odpowiednich kołach po zdjęciu pokrywy skrzyni. A może wystarczy włączyć 4X4, bieg żółwi, znaczniki na oponach przód i tył, oraz liczyć. Ale jak mamy dobrać zamienniki opon to znajomość tego przełożenia jest wg. mnie konieczna.

Re: Yanmar F165

: 18 lis 2016, 06:09
autor: k_sit
Stawiasz znaczniki na kołach i na podłoże przejedzie aż tylne obrócą się o pełny obrót licząc przednich obroty . Mierząc drogę dzielisz przez obwody otrzymasz ilość obrotów i porównaj je z wyliczeniem . Tak samo obwód kół x obr powinno dać przebyta drogę. Pamiętaj 4x4 włączamy w terenie gdzie występuje poślizg a nie na twardym.

Re: Yanmar F165

: 18 lis 2016, 17:37
autor: Szam
Niestety nie rozumiem odpowiedzi :oops: . Napisz, jeśli wiesz, jak wyznaczyć stałe przełożenie obrotów kół przednich i tylnych przy włączonym napędzie 4X4. Czyli ile obrotów przedniego koła wypada na 1 obrót tylnego przy załączonym 4X4.

Re: Yanmar F165

: 18 lis 2016, 17:45
autor: Jskubany
Ja próbowalem tak że: traktor na klocki wszystkie 4 koła taśmą mierzyłem obwód tyłu i przodu, znaczyłem kredą i włączałem pełzający jak przód robił troszkę więcej to dobrze ale jak nie to można trochę pod regulować ciśnieniem powietrza ?...

Re: Yanmar F165

: 03 gru 2016, 10:52
autor: hazi_k
Witam,
W kwestii wymiany ogumienia tylnego działam dalej. Zakupiłem nowe dętki i opony. Felgi oddałem do piaskowania i malowania. Niestety jak się okazało w mój rozmiar opon tylnych czyli 8.3-20 jest bardzo słabo reprezentowany na rynku (nie ma wielkiego wyboru). Opony zamówiłem i w dniu wczorajszym dotarły do mnie. I tu jest pewien problem ponieważ nowe opony są wyższe o starych o 2 centymetry.
Czy w tym przypadku zakładać nowe opony i ta różnica nie będzie aż tak znacząca czy może jednak w takim przypadku dojść do uszkodzenia mechanizmów wewnętrznych traktorka?
Dla zobrazowania przedstawiam zdjęcie nowej i starej opony zestawionej razem. Nowa opona jest węższa i może nacisk sprawi że ta różnica się zniweluje co o tym sądzicie koledzy?

Obrazek

Re: Yanmar F165

: 03 gru 2016, 11:05
autor: Szam
Przeczytaj to:

http://translate.google.com/translate?h ... IFFERENTIA

ze zrozumieniem i zastosuj.

Re: Yanmar F165

: 03 gru 2016, 18:24
autor: piotrbpm
Jest różnica między oponą na sucho i już założoną ,Twoja nowa ugnie się i będzie ok .Opona po lewo mimo że ma duży bieżnik jest już starta więc się nie przejmuj że nowa jest o 2cm większa :)

Re: Yanmar F165

: 04 gru 2016, 13:23
autor: hazi_k
Związku z tym że rok temu opisywałem mój problem z hydrauliką. Chciałbym przedstawić przyczynę zjawiska z jakim miałem doczynienia.
Po wymianie oleju hydrauliczno-przekładniowego wraz z filtrem i wyczyszczeniu tzw. odmulacza hydraulika pracuje normalnie.
Nie towarzyszy już mi w niskich temperaturach zewnętrznych samoistne podnoszenie się ramion tylnego podnośnika zaraz po uruchomieniu traktorka.
Olej i filtry wymieniłem na początku sezonu 2016 ale dopiero teraz o tym piszę aby mieć 100% pewność że mój problem jest definitywnie rozwiązany.

Re: Yanmar F165

: 20 gru 2016, 18:33
autor: hazi_k
Trochę to trwało zanim felgi wróciły z piaskowania i malowania ale w końcu są. Dzisiaj udało się je zawieść do wulkanizatora i założyć na traktorek. Poniżej zdjęcia przedstawiają efekt końcowy.
Obrazek

Obrazek

Na zdjęciu widać że kolor felg to biały ale w rzeczywiście są kremowe (zbliżone kolorystycznie do orginału).

Re: Yanmar F165

: 17 cze 2018, 13:47
autor: hazi_k
Krótki filmik z odpowietrzania mojego F165. Może komuś się przyda kiedy to skończy się paliwo lub będzie wymieniać filtr paliwa. Dla tych którym to miniaturka nie będzie działać wstawiam link do filmu:
https://youtu.be/Vy3hYYpS1qo