Strona 10 z 12

Re: Yanmar AF220s

: 12 mar 2015, 22:39
autor: marekspectra
Byłoby dużo łatwiej (mi) jakby to była Kubota :)

Nie znam Yanmara, nie wiem jak rozwiązane jest wspomaganie. Obstawiałbym że to ten sam olej jak w skrzyni. Skoro inny kolor, to musi mieć odrebny zbiornik i pompę, lub dodatkowe wyjscie i wejscie na pompie hydrauliki. Jedynie co mi przychodzi do głowy to albo obfocenie lub zrobienie filmu z kolumną kierownicy i przewodami - gdzie wchodzą, wychodzą itp

aaa....

doczytałem wczesniejsze posty...

Na ostatniej fotce widze dwie pompy zasilane z jednej magistrali. Jedna jest od hydrauliki zwenetrzej druga od wspomagania. By mieć pewność idz za przewodami, tymi od dołu i zobacz gdzie wchodzą. W tym rozwiazaniu masz ten sam olej w hydraulice i w wspomaganiu.

Po długotrwałej pracy nie zauważyłeś czy układ kierowniczy nie chodzi jakby ciężej?

Re: Yanmar AF220s

: 12 mar 2015, 23:08
autor: Miecho
Obrazek
jutro jeszcze sprawdzę, ale lewy dolny przewód idzie do kolumny kierownicy, a prawy idzie do rozdzielacza od hydrauliki TUR'a,
Tak na marginesie przy odbiorze wyjęczałem wymianę oringa "poziomego" tam gdzie widać te usmarkane łebki śrub przy lewym przewodzie, a teraz widać , że olej idzie skądś wyżej

Re: Yanmar AF220s

: 12 mar 2015, 23:23
autor: JARO
[youtube]http://s307.photobucket.com/user/Miecho ... j.jpg.html [/youtube]

no będziesz miał problem bo do kolumny masz doprowadzone dwa przewody hydrauliczne czyli w środku masz ala rozdzielacz zawór którym steruje wspomaganiem i z niego na bak się leje i coś jest uszkodzone bo jest spore ciśnienie robocze a tu cała zarzygana kolumna olejem wspomagania ,powiem tak Hu... z taką firmą że taką partaninę odpierdolili i odpierdalają .życzę znalezienia dobrego fachowca co ci pomoże w naprawie.

Re: Yanmar AF220s

: 13 mar 2015, 07:35
autor: piotrbpm
Obie pompy korzystają z tego samego oleju ,to widać na zdjęciu że doprowadzenie oleju rozdzielane jest dla obu pomp :) to że z kierownicy cieknie ciemny oznacza że całą kolumna jest zasyfiona .
Tak to musi być jakieś serwo ,zdumiewa mnie pewna rzecz jakim przewodem jest ten olej doprowadzany do wspomagania .Taki zwykły przewód i tylko zacisk ,czyli jakie małe musi być tam ciśnienie ?

Re: Yanmar AF220s

: 13 mar 2015, 09:36
autor: marekspectra
Na to samo zwróciłem uwagę... gniazdo pod pompą jest typowe - cisnieniowe, a przewód z niego miekki z opaską na śrubę? tu powinna być stalowa rurka... w kazdym razie wszystkie traktorki jakie widziałem miały stalowe :) Jak już bedziesz w trakcie rozbierania kolumny, odkreć tą opaskę i zdejmij tego węża - zobaczymy czy koncówka jest karbowana - jesli tak - to oryginał, jesli jednak nie , i jest to tylko zwykła ucieta rurka... Ale nie uprzedzajmy faktów... oczywiscie fotki prosimy.

Re: Yanmar AF220s

: 13 mar 2015, 19:49
autor: Miecho
Powiem szczerze, że nie jestem w stanie jasno stwierdzić czy te elastyczne przewody to oryginał czy "polska myśl techniczna", dziś fotki z komórki, jak będzie okazja to podmienię na lepsze
pompa:
Obrazek Obrazek
przewody:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Dojście do filtra oleju:
Obrazek Obrazek
podłączenie do wspomagania: Obrazek

Re: Yanmar AF220s

: 13 mar 2015, 20:45
autor: marekspectra
Tak, jaki pomysł przyświecałby japonczykom by w ten sposób połączyć pompę z przekładnią... wąż, rurka, wąż... ech..:)

Wyciek z pod napędu pomp... na fotce ślady czerwonego silikonu na łaczeniu:

Obrazek

Re: Yanmar AF220s

: 13 mar 2015, 21:31
autor: piotrbpm
Ja bym traktorek oddał i uzasadnił że nie spełnia moich oczekiwań ,ma wiele wad które nawet nie raczyli usunąć .Zwrot za traktor lub jakiś inny w podobnej cenie

Re: Yanmar AF220s

: 17 mar 2015, 21:48
autor: Miecho
Byłem dzisiaj na serwisie.
Wymienili mi uszczelniacz wspomagania, uszczelkę silnik-pompa wspomagania, linkę obrotomierza i żarówki - wszystko w ramach gwarancji.
Siedziałem cały dzień w warsztacie z mechanikiem, który szykował wcześniej ten traktor - trułem o każdą śrubkę, kabelek itp, cud że mnie nie wywalił.
Obejrzałem także kilka podobnych modeli na placu F200, AF16...
To jest oryginalna konstrukcja pompa-rurka elastyczna-rurka metalowa-rurka elastyczna-rurka metalowa:
Obrazek
Sprawdzałem z elektrykiem, wszystko ładnie się ładuje, kontrolka ładowania świeci się gdy jest ładowanie, a nie jak go brak, taka cała seria, mogę wymienić ale to koszt.
Pozostał nierozwiązany problem świec żarowych, nadal mam osobny stycznik.
Czerwony uszczelniacz widoczny na pompie hydrauliki i pod silnikiem nie są z BOSS'a, używają innego czarnego. Jest oryginalny w tym sensie, że tak przyjechał, ale czy to fabrycznym czy po jakimś japońskim mechaniku to on nie wie.

Re: Yanmar AF220s

: 17 mar 2015, 22:23
autor: k_sit
piotrbpm pisze:Sprawdzałem z elektrykiem, wszystko ładnie się ładuje, kontrolka ładowania świeci się gdy jest ładowanie, a nie jak go brak, taka cała seria, mogę wymienić ale to koszt.
Pozostał nierozwiązany problem świec żarowych, nadal mam osobny stycznik.
Dlaczego na początku gasła po uruchomieniu "Kit Banału ". Walnięty układ regulatora . To samo z świecami żarowymi albo nie mają części i zbywają że tak musi być lub nie mają bladego pojęcia .