Strona 8 z 10

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 02 lis 2016, 22:13
autor: Kazimierz69
Dzieki za informacje słuchaj wszystkiego nie odpatrzylem tylko flansze sam stwiierdził ze to najlepszy pomysł dwie flansze .Foty prześle troche puzniej jak skoncze pracune w delegacni i mam mało czasu na przerubki mam nadzieje ze skoncze przed zimą bo potrzebny do odśnierza mieszkam w gorach.Silnik pracuje chlodnica wentylator tiko do zrobienia został maska elektryka malowanie to chyba dopiiero na wiosne.

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 15 mar 2017, 17:10
autor: murek35
Cześć Kolego.
Jestem z ku.jpom. okolice Lipna niedaleko Włocławka.Jak już wstępnie pisałem mam taki problem.Moja konstrukcja to Dzik 21 (skrzynia) z silnikiem F.126p.Sprawuje się dobrze,ale za bardzo się grzeje.Chcę przełożyć silnik od Corsy B diesla.Nabyłem całe auto na chodzie za 600zł (z nowym aku.i pełnym zbiornikiem wachy :).Ale do rzeczy.Powiedz jak poradziłeś sobie z elektryką,bo w tym temacie nie jestem zbyt mocny.Jak to rozgryzć.Co z czym.Jeśli byłbyś tak uprzejmy.Mam 61 lat ,trochę tego robiłem,ale wiadomo kiedyś nie było tyle elektroniki. :D .
Wrzuciłem 2 filmiki mojego ,,potwora''.
https://www.youtube.com/watch?v=LEKQC2AKtr8
https://www.youtube.com/watch?v=JOM_9yKzh0o

Pozdrawiam Krzysztof

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 15 mar 2017, 19:55
autor: toku74
Daj zdjęcia pompy to pomyśłimy jak ją rozgryść. Ten silnik potrzebuje:
1. główne "+" na rozrusznik i alternator -takie przynajmniej 25mm2 na rozrusznik i 16mm2 na alternator nr. kabla 30
2. plus na rozrusznik jako zpłon
3. wzbudzenie na alternator,
4. świece żarowe sterowane przez przekaźnik
5. czujnik świec żarowych
6.czujnik ciśnienia oleju
7. czujnik temperatury cieczy
8.zawór paliwa pompy wtryskowej"po zapłonie"
I to chyba wszystko do tego silnika. Przy osprzęcie dojdzie podgrzewacz filtra paliwa i czujnik wody w paliwie.

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 15 mar 2017, 21:04
autor: murek35
Jutro będę mial silnik na wierzchu to zrobię fotki.kurcze a ja myślałem że on ma komputer. :mrgreen:

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 15 mar 2017, 21:29
autor: toku74
Jedyny "komputer" to ten przekaźnik świec.

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 16 mar 2017, 21:09
autor: murek35
Witam kolego.
Powiedz mi jak rozkminić te wszystkie przekazniki,i co z imobilajzerem.?

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 16 mar 2017, 21:10
autor: murek35
Wywaliłem dziś silnik,ale jest tak zasyfiony,że musiałem go wyropować ,żeby to wszystko odlażło z niego.Wyjąłem go razem z kablami

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 17 mar 2017, 21:49
autor: toku74
Daj foty pompy. Imo wywal. Zstanie jeden kabel do zaworka. Przekaźnik o świec to ten najwiekszy co ma najwięcej nóżek. Nóżki są opisane jak podłączyć. Drugi przekaźnik będzie do podgrzewacza filtra i możesz mieć jeszcze trzeci do wzbudzenia alternatora. Jak masz Alternator Hitachi to też go wywal bo awaryjne i drogie w naprawie jak diabli. Dopasuj jakiegoś Boscha i już następny przekaźnik idzie won.

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 18 mar 2017, 06:07
autor: zbYszek
toku74 pisze:Jak masz Alternator Hitachi to też go wywal bo awaryjne i drogie w naprawie jak diabli. Dopasuj jakiegoś Boscha
Spokojnie, Toku!
A co, jeśli ten Hitachi jest i działa i ma się dobrze? Hę? :)
Wtedy nie ma co wywalać, tylko działać i pracować. A jak padnie, to nie zastanawiać się nad leczeniem lecz od razu dokonać przeszczepu. ;)

Re: TZ4K14 -modifide by TOKU

: 18 mar 2017, 17:37
autor: toku74
No tak, ale Hitachi ma inną elektrykę. Jak zrobisz po awari zmianę na Boscha to znowu elektryka do poprawki. Na moje wolałbym się go od razu pozbyć. Ale jak coś to mam taki w pełni sprawny po regeneracji w "Polstarterze" chodził może z rok. Jak ktoś potrzebuje to możemy potargować.
Do tego murek już ma problem z utworzeniem elektryki, a Bosch potrzebuje tylko dwóch kabli a nie pięciu.