Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Nowa kubota i problem ze wspomaganiem

Tu : jaki traktorek wybrać ?
Regulamin forum
Sposoby upraw, czyli np jak przygotować ziemie do uprawy, jak opryskiwać, jak nawozić... Ogólnie o pracy na naszych areałach. Oraz dyskusja - jaki mój pierwszy traktorek?
Awatar użytkownika
maciek8791
Posty: 147
Rejestracja: 16 kwie 2019, 00:36

Re: Nowa kubota i problem ze wspomaganiem

Post autor: maciek8791 » 30 gru 2020, 22:24

Witam, nie , problem nie występuje na zimnym silniku - dopiero po pewnym czasie.
Sprawdzę poziom oleju i dam znać, obecnie bardzo sie uspokoiło - problem praktycznie przestał występować, ale to też kwestia tego, że traktor jest znacznie mniej używany ; Niedługo szykuje się dużo roboty turem i wtedy zobaczymy.
pozdrawiam i dzięki za info
Maciek

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Nowa kubota i problem ze wspomaganiem

Post autor: marekspectra » 31 gru 2020, 12:39

Nie występuje, bo temp na zew jest ok zera. Przy tej temp problem pojawi sie znacznie później niż w ciepły dzien.

Obstawiam, że węże zasilające rozdzielacz mają średnicę wewnętrzną fi 6mm lub mniej. Sprawdź, jesli tak, to wymień je razem ze złączkami na większą średnicę, lub zleć to komuś kto zajmuje sie hydrauliką.

Dla pełnej jasności, temperatura i poziom oleju w silniku nie maja tutaj znaczenia. Problemem jest nagrzewanie sie oleju w skrzyni biegów. Olej ten wprawiany jest w ruch przez pompę oleju zamontowana na silniku. Olej pracuje cały czas tłoczony do układu wspomagania i układu TUZ. W Twoim traktorze dodatkowo tłoczony jest do rozdzielacza ładowacza. Olej ten pracuje nawet kiedy żadne z tych urządzeń nie jest włączone. Jesli na swej drodze napotka zwężkę, czyli miejsce o zbyt małej srednicy , kryzę ,lub inne zwęzenie, np zagięty/załamany wąż hydrauliczny, następuje zjawisko tarcia, zaburzenia przepływu etc co skutkuje gwałtownym nagrzewaniem sie oleju, następnie jego "spienieniem" i utrata swoich własności fizycznych ( spada lepkość gęstość etc)

W efekcie napędzane przez niego urządzenia, tracą moc, lub przestają działać. Najpierw przestają działać te które wykorzystują najmniejsza jego objętość potrzebna do pracy.

Zjawisko pienienia sie oleju jest bardzo szkodliwe dla trwałości ciągnika. i Absolutnie nie powinno sie używać maszyny w której dochodzi do takiej sytuacji.

Proszę zdaj nam relacje co dalej w tym temacie.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
maciek8791
Posty: 147
Rejestracja: 16 kwie 2019, 00:36

Re: Nowa kubota i problem ze wspomaganiem

Post autor: maciek8791 » 31 gru 2020, 20:46

Bardzo ciekawa diagnoza. Ja pracowałem wiele lat w firmie która produkowała oleje silnikowe, także wiem doskonale jak ważny jest olej i co to znaczy, jak olej się pieni. Nawet do mojej kuboty zażyczyłem sobie pół syntetyk 10w40 zamiast 15w40 do silnika, żeby zimą szybciej olej opływał silnik.

Mam pytanie które zwężenie masz na myśli. Chodzi o to, że mam wszystko fabryczne - 3 sekcje z przodu pod tura. Jedyne co mam niefabryczne, to z tyłu dorobiono mi dwie złączki hydrauliczne, które używam do sterowanie np. wysypu kosza kosiarki peruzzo. I to jest zrobione tak, że jest to podłączone pod krokodyla - czyli jak otwieram lub zamykam wysyp na trawę, to w tym samym momencie otwiera mi się i zamyka łyżka krokodyla. Może własnie to jest problemem, że nie zastosowano oryginalnego rozdzielacza na tył, tylko wybrałem tańszą opcję, że mam te dwie złączki sterowane z joystika i są one zgrane z krokodylem?

Dodam jeszcze, że ostatnio się to nie dzieje, aczkolwiek własnie nie jest nic podpięte z tyłu - ciągałem jakieś korzenie (a raczej próbowałem ciągac, bo trawiaste opony bardzo utrudniają) , więc z tyłu mam tylko hak do przyczepy.

pozdrawiam Maciek

ODPOWIEDZ