Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Witam ,doświadczonych kolegów, mam pytanie jak w iseki załącza się mechanizm różnicowy tylnych kół. Mam łapkę z prawej strony i noga sugeruje ,że w dół. Natomiast wydaje mi się, że u mnie działa po podciągnięciu do góry . Czy jest to możliwe? Jak to najlepiej sprawdzić?
Re: Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Podnieść tył traktorka , odpalić wrzucić bieg, zatrzymać jedno koło(można ręką można rozblokować hamulce) wtedy nie działa blokada.
Włączyć blokadę i wtedy blokować koło , nie powinno się zablokować albo staną dwa jednocześnie.
Można też chyba na zgaszonym spróbować wrzucić blokadę i powinny się kręcić w tą samą stronę ale to tylko moja teoria
Włączyć blokadę i wtedy blokować koło , nie powinno się zablokować albo staną dwa jednocześnie.
Można też chyba na zgaszonym spróbować wrzucić blokadę i powinny się kręcić w tą samą stronę ale to tylko moja teoria
Re: Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Po pierwsze niema takiego czegoś żeby załączało mechanizm różnicowy . Mechanizm jest tak skonstruowany że możemy go jedynie blokować . Wytwarzająca się różnica momentu obrotowego na osiach skutkuje zwiększeniem prędkości obrotowej na mniej obciążonym elemencie.
Prościej do sprawdzenia blokady ,unieś ciągnik (silnik wył , bieg zał ) obracając kołem w jednym kierunku drugie zmieni kierunek obrotów . Zał blokadę nie obrócimy koła bo byśmy musieli ruszyć silnik a to jest już utrudnione. Drugi test podstaw się pod obciążenie ( drzewo , większy pojazd na hamulcu ) i obserwuj koła . Test najlepiej wykonać na powierzchni miękkiej (piasek ,trawa) . Będzie się zakopywał jedno stronnie i wtedy wł blokadę naciskając na dźwignię koła będą miały taką samą prędkość .
Prościej do sprawdzenia blokady ,unieś ciągnik (silnik wył , bieg zał ) obracając kołem w jednym kierunku drugie zmieni kierunek obrotów . Zał blokadę nie obrócimy koła bo byśmy musieli ruszyć silnik a to jest już utrudnione. Drugi test podstaw się pod obciążenie ( drzewo , większy pojazd na hamulcu ) i obserwuj koła . Test najlepiej wykonać na powierzchni miękkiej (piasek ,trawa) . Będzie się zakopywał jedno stronnie i wtedy wł blokadę naciskając na dźwignię koła będą miały taką samą prędkość .
Ostatnio zmieniony 26 lis 2020, 19:41 przez k_sit, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Dziekuje za podpowiedzi , przetestuje jutro.
Re: Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Nagraj to i wstaw dla potomnych
Re: Iseki TU197 mechanizm różnicowy
Jednak jak myślałem, załącza się dźwignią do góry.