Strona 1 z 2

Pomoc w sprawie silnika

: 11 paź 2017, 22:10
autor: posiu
Witam potrzebuje waszej pomocy.Posiadam Iseki tx 1300 ile wynosi luz zaworowy sacy i wydechowy ? po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ? czy dużą role odgrywają świece żarowe?,w silniku zostało wszytsko wymienione.

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 11 paź 2017, 22:23
autor: Luzak
posiu pisze:Witam potrzebuje waszej pomocy.Posiadam Iseki tx 1300 ile wynosi luz zaworowy sacy i wydechowy ? po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ? czy dużą role odgrywają świece żarowe?,w silniku zostało wszytsko wymienione.
Z tego co ja się w dieselach ogarniam to świece żarowe są używane tylko przy odpaleniu i tu mają duży wpływ bo napęd ma wysoką temp zapłonu. A po odpaleniu świece już nie są używane tak jak w benzynowym. Tyle od amatora :-)

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 12 paź 2017, 06:59
autor: zbYszek
Po remoncie? Czyli był rozkładany i składany? No to sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku - może być za wczesny lub za późny.
Pompa była robiona? Pompiarz rzetelny? Dawka właściwa i równa na wszystkich cylindrach?
Kto w ogóle robił tę kapitalkę? ;)

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 12 paź 2017, 21:04
autor: newrom
Jak kopci to za bogato, wytryski leją. Świece żarowe to pomoc przy zapalaniu na zimnie.

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 12 paź 2017, 21:37
autor: emek650
,w silniku zostało wszytsko wymienione.
Wszystko tzn. co?, rozumiem że tłoki,pierścienie,panewki,zawory wraz z prowadnicami i gniazdami zaworowymi, co z wałem i tulejami cylindrow, wtryskami i pompą wtryskową.

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 12 paź 2017, 22:05
autor: k_sit
To ci ten remont wykonał ? Luz na zaworach ssący 0.20-0.25 mm wyd. 0.25-0.30 mm .

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 13 paź 2017, 06:24
autor: zbYszek
Jak wtryski leją, to silnik nie kopci (na czarno) tylko dymi na biało (nie spalona ropa) i charakterystycznie śmierdzi rozpyloną ropą właśnie. :)

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 13 paź 2017, 21:16
autor: newrom
To chyba jak już ciurkiem ropa leci do środka ;)
Jak jest za bogato to dym jest czarny jak moja dusza, widać jak golf dwójka przyspiesza to wypuszcza taki obłoczek :P

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 13 paź 2017, 21:30
autor: ogon
Podzielam zdanie newrom-a
Niedopalona ropa to czarny dym. Na niebiesko lub siwo to nadmierne spalanie oleju.

Re: Pomoc w sprawie silnika

: 13 paź 2017, 21:35
autor: RobFra
posiu pisze:po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ?
U mechanika co robił ten remont kapitalny.
A przed remontem lepiej palił?
Po co był remont? Co było sprawdzone / zdiagnozowane przed remontem? Słabe ciśnienie, dawka, luzy, kopcenie, spalanie oleju?
Co wymienione?
Co ustawiane / regulowane było?
A mechanik zna się na małych japońcach czy tylko się zna na strych dieslach? Jest różnica.