Strona 1 z 1

Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 05 kwie 2017, 21:30
autor: piotrbpm
Mam do uszczelnienia piasty w przednim napędzie ,niestety jak to bywa przy japońskiej myśli technicznej nie jest to proste .
Oczywiście jako że mam model europejski składam zamówienie i mam za kilka dni nowe .Niestety na oryginalne uszczelnienie mnie nie stać bo koszt całości (dwie strony ) jeśli dobrze liczyłem z dolarów wychodzi 1600zł (w sumie 4 elementy).
Uszczelnienie oczywiście składa się z nakładki (pierścionka na piastę) który ma się zużyć w razie co i uszczelnienia .
Goła piasta ma wymiar 184.8 a na nią jest pierścień (z uszczelnieniem wewnątrz gumowym) która po założeniu robi wymiar 195 mm dla simeringu,zaś uszczelniacz to 195x220x13 .
Nakładki są zużyte i można je sobie wsadzić .... .
Uszczelniacze jakie znalazłem mają 195x220x20 i wysokość jest nie do przyjęcia będą zahaczać o śruby niższych nie ma .
Bardzo popularne są uszczelniacze 190x220x15 które pasowały by ale nikt nie jest w stanie zrobić mi takich pierścieni 184.8x190x19 (podobno trudne ) .
Można by dać goły simering 185x220x15 ale takiej średnicy wewnętrznej nie ma (kilka lat by wystarczyło ).
Jest za to dostępny 180x220x15 dla którego trzeba by 5mm staczać piastę w tym miejscu .
Przedni napęd robię już na prawdę długo i przy spożył mi On bardzo wielu problemów (troszkę wątpię czy uda się go pokonać )
Może ktoś ma pomysły ,chętnie poczytam .
Mój pomysł na szybko to zakup uszczelniacza 180x220x15 i zapodanie go na ta piastę 184.8 może troszkę posłuży do czasu aż coś wymyślę innego .

Re: Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 06 kwie 2017, 06:04
autor: k_sit
Po szukaj rury o zbliżonych wymiarach wewnętrznych wtedy są wstanie wytoczyć. Druga ewentualność to wykonanie takiego okręgu z blachy i do pasowanie wymiarów . Co do wysokości zimringu można go z toczyć. Jak masz dostęp do prasy dorobić stemple i wygiąć z blachy .

Re: Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 06 kwie 2017, 08:17
autor: emek650
Obrazek
pytałeś tutaj ?
Mają w ofercie "na zapytanie" , realizacja 1 tydz. ew. zapytaj w Skawinie, na pewno dorobią kwestia ceny ale myślę że przy wartości traktora kwota +,- 100zł za uszczelniacz jest do przyjęcia.
Gdzieś widziałem oferte takiego uszczelniacza za ok.48 euro/szt.

Re: Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 06 kwie 2017, 14:54
autor: piotrbpm
Simering mogę kupić i za 200zł ale nie za 800zł.
Dorabiany uszczelniacz za ponad 150zł mógł by nie niszczyć piasty bo potem i tak muszę dawać nakładkę ...
Podjęta próba z wytoczeniem pierścieni na wymiar 184.8x190x19 poniosła klęskę ,zbyt mała ścianka i detal uszkadza się na tokarce (tak twierdził fachowiec)
Plan jest taki dorobić tulejki na 184.8x200x19 i dokupić simeringi na 200x220x15 które znalazłem wczoraj i są po 90zł /szt .
Taka ścianka ponad 7mm powinna dać możliwość toczenia bez przygód .
Niestety zakupiłem już 180x220x15 i na razie założę je na żywioł a na resztę gratów poczekam jak się fachowcowi uda wykonać
.Oczywiście uszczelnienie 180 będzie krótko pracować dlatego wiem że muszę coś mieć w zanadrzu .
k_sit pisze:Po szukaj rury o zbliżonych wymiarach wewnętrznych wtedy są wstanie wytoczyć. Druga ewentualność to wykonanie takiego okręgu z blachy i do pasowanie wymiarów . Co do wysokości zimringu można go z toczyć. Jak masz dostęp do prasy dorobić stemple i wygiąć z blachy .
Fachowiec próbował toczyć właśnie z rury ale podczas odcinania niszczy się element .....

Re: Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 06 kwie 2017, 18:03
autor: kamil00
Piotrze to jakiś słaby ten fachowiec . Dorabiałem kiedyś tulejki do kombajnu co miały ściankę 1 mm i średnicy ok 100mm , była to tulejka pod łożysko bo w takim rozmiarze jak oryginał było nieosiągalne

Re: Uszczelnienia piast Kubota L4150D

: 06 kwie 2017, 19:41
autor: piotrbpm
kamil00 pisze:Piotrze to jakiś słaby ten fachowiec . Dorabiałem kiedyś tulejki do kombajnu co miały ściankę 1 mm i średnicy ok 100mm , była to tulejka pod łożysko bo w takim rozmiarze jak oryginał było nieosiągalne
Nie wykluczone ,obiecał dorobić nowe na inny wymiar
W chwili obecnej zrobiłem tak zakupione wcześniej simeringi 190x220x15 podrasowałem inna sprężynką(zeszło się na 185) nie cieknie jutro robię dalsze testy podczas pracy .
Zakupiony po taniości uszczelniacz 180x220x15 nie da radę założyć na piastę aż tak bardzo się to nie rozciąga (miałem przez chwilę nadzieję )
Dobrym wyjściem jeśli to nie zda egzaminu zakupić simering 185x210x15 i dorobić zewnętrzny pierścień nawet z blach i cały wkleić na silikon żeby nie było przecieków ,powinno popracować parę miesięcy .
Jeśli chodzi o wycieranie piasty przez owy simering to przy odpowiednim stanie oleju proces ten jest bardzo długi .
Wycieranie następuje przy braku oleju i pracy na sucho .
Rozwiązanie które dalej drążę i szukam fachowca to wykonać nakładkę z rury która zredukuję 184.8 na 190 mm i zastosować uszczelnienia dostępne 190x220x15.
Jeśli ktoś zna fachowca który takie coś wykona chętnie skorzystam i odpłacę się za przysługę .
Zrobiłem test i jak na razie nie ma wycieku .