Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Mój Yanmar jest na zwolnicach i stoi na tyle wysoko że nie ma problemu z przejazdami aby coś mogło zahaczyć od spodu. Nie wiem jak z regulacją wysokości za pomocą zwolnic - musiał by się wypowiedzieć ktoś bardziej biegły w tym temacie.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921
Krzysiek
Yanmar F165 4WD + glebogryzarka Yanmar RSA1305
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... f=47&t=921
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Przy zwolnicach jest możliwość regulacji skokowej o rozstaw otworów . Można płodności i opuszczać a także zmieniać odległość między osiami .
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Dzięki za informacje, .. poszukuje traktorka do ~750- 800kg ale z drugiej strony stosunkowo mocnego 17KM powyżej,
widziałem już kilka model z rozwiązaniami bez zwolnic przy kołach i wnioskuje że generalnie
nie ma to znaczenia czy jednak warto na to zwrócić uwagę ...?
widziałem już kilka model z rozwiązaniami bez zwolnic przy kołach i wnioskuje że generalnie
nie ma to znaczenia czy jednak warto na to zwrócić uwagę ...?
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Możliwość regulowania wysokością zaobserwowałem tylko w jednym typie Yanmara 888 kwadrat .W żadnym innym nie widziałem przykałd taki Np F215 ma zwolnice ale absolutnie nie ma możliwości regulacji wysokości na zwolnicach .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
z pewnością praktyka to i tak zweryfikuje, ale jaki prześwit można uznać za rozsądny i wystarczający..?
np. w nowych Kubotach prześwit wydaje się minimalny 270mm (B1820) do upraw w ogrodzie może być mało...
Marko
np. w nowych Kubotach prześwit wydaje się minimalny 270mm (B1820) do upraw w ogrodzie może być mało...
Marko
Yanmar FF205, zespół uprawowy, gelbka, pług ...
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Yanmar ma wersję ze zmienną wysokością np. taki: http://olx.pl/oferta/mini-traktorek-yan ... 8cb307e45d
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Może dla Ciebie pytanie jest mało interesujące. Poczytałbym ten elaborattoku74 pisze:Ku źwa. Wywaliło mi posta z całym elaboratem na temat bezsensowności tego pytania. A tam............du.a. Streszczę
do tego: pamiętacie Białoruśki i pytanie za dzieciaka: jak to możliweże taka kopara na takich cienkich ośkach jedzie... Gimbaza nie skuma, ale uważam temat za mało .... interesujący i bez sensu. Skoro zrobili , to tak ma być i tyle. działa, nie psuje się i z tym akurat problemów żadnych nie spotkałem to po co ciągnąć temat.
Inna sprawa to prześwit, ale to nie chodzi o grubość "prętów".
Białoruśki "jeździły" na cienkich ośkach. Nie miały udarowych obciążeń. Japończyk zaprojektował traktorki na pole ryżowe czyli jak Białoruśki. A ja mam inne pole i inne warunki i dmucham na zimne. Wytrzymałość osi na pewno będzie OK, ale wytrzymałość korpusu już niekoniecznie.
O prześwicie czy zwolnicach proponuję założyć (wyciąć na?) osobny temat co kogo interesuje bo będzie łatwiej znaleźć.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert
Robert
Re: Tylna oś na "prętach" a wytrzymałość przy pracach
Jest znikoma ilość modeli żeby taki proceder przeprowadzić ,co z tego że masz zwolnice jak przy wejściu do korpusu masz jajko a nie okrąg i nie da się obrócić o kąt .RobFra pisze:Można odkręcić całą zwolnicę z osią od korpusu i tam obrócić o rozstaw śrub. Tylko to będzie kilkadziesiąt stopni. Można dorobić otwory pod zmianę kąta zwolnicy tylko będzie kłopot z uszczelnieniem.
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F