Witam. Kupiłem traktor pół roku temu. Mieszkam w Małopolsce . Do tej pory było w miarę w porządku. Czasem lekko szarpnął podczas zmiany biegu na wyższy, przy redukcji raczej było bez szarpnieć. Podczas gaszenia silnika jeśli była załączona jakaś grupa biegów z lewej strony wajchą czyli te ze sprzęgłem to czasem przy ostatnim obrocie silnika czasem lekko szarpnęło i był słyszalny taki pojedyńczy stuk. Jak się zagrzał olej dosyć często podczas włączania wstecznego biegu dosyć gwałtownie ruszał do tyłu więc czasem używałem sprzęgła aby złagodzić szarpnięcie ( jazda samym traktorem bez obciążenia).
Ostatnio przy odśnieżaniu ciężkiego mokrego śniegu odśnieżałem na 2 grupie biegów i czasem włączałem z 1 na 2 na powershifcie. Jak rozgrzał się olej traktor zaczął dosyć qwałtownie włączać wyższy bieg nawet czasem lekko szarpało przednimi kołami przy zmianie na wyższy bieg i czasem zaczął pojawiać sie ten pojedyńczy stuk w momencie gdy szarpnęło taki sam jak czasem słyszałem przy wyłączaniu silnika. Pytałem poprzedniego właściciela nigdy nie miał problemów a traktor miał 12 lat. Zasugerował zmianę oleju hydraulicznego na nowy z filtrem gdyż olej ma już około 5 lat. Traktorek ma aktualnie 1100 mt/h.
Miał ktoś lub słyszał o podobnym problemie. Czasami szarpnięcie występowało przy zmianie ale ostatnio zbyt mocno i ten stuk mnie zaniepokoił. Ma ktoś może jakiegoś pomysła? Olej i filtr wystarczy ? Czy pewnie będzie serwis i jakaś regeneracja skrzyni . Zna ktoś jakiś serwis kto to ogarnie za jakieś normalne pieniądze?
Dziękuje z góry za pomoc.
Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Ostatnio zmieniony 09 lut 2022, 20:23 przez mayki777, łącznie zmieniany 4 razy.
- yanmarf17d
- Posty: 1052
- Rejestracja: 03 mar 2017, 21:31
- Lokalizacja: podkarpackie
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powerhift Yanmar FX24D
Pierwszy wpis i nie napisałeś nawet ,gdzie chcesz szukać pomocy, w jakiej okolicy.
Zmień olej i filtry , Jak nie pomoże, to wtedzy szukaj serwisu.
Ceny usług typu remonty, naprawy silników poszły mocno w górę
Zdzisław - YanmarF17D + Kubota GL32
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
www.youtube.com/channel/UCQPErmTFOB6a_AF-9XMFlcw
www.facebook.com/yanmarmania/
https://www.facebook.com/groups/647020436955553 Kubota GL -użytkownicy i entuzjaści małych traktorów
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powerhift Yanmar FX24D
Przepraszam. Poprawiłem się
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Jeśli mogę doradzić rodzaj oleju to polecam Boxol 26, ja mam w swoim yanmarze fx28d taki zalany i skrzynie pięknie miękko pracuje. Skąd dokładnie jesteś? Jeśli z okolic Nowego Sącza możesz podjechać do mnie jeśli chcesz porównać pracę skrzyni.
Yanmar FX28D
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Hey.A nie masz czasem filmu jak to wygląda ta zmiana podczas jazdy?
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Olej i filtr to podstawa. U siebie lałem do powerschifta ATF z FUCHS, dobre oleje szczególnie jeśli używasz ciągnika zimą (szeroki zakres temperatur pracy).
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Niestety nie nagrywałem żadnego filmiku, obecnie traktorek stoi w garażu nieco rozebrany, bo montuje dodatkowa hydraulikę.
Yanmar FX28D
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Szarpanie skrzyni powershift to dość normalna rzecz ,dlatego zawsze rekomenduję zmianę biegów poprzez wciśnięcie sprzęgła przynajmniej jeśli już musimy dodawać biegi(lub korzystać z tego przywileju bardzo rzadko).
Ujmowanie biegów jest już dużo przyjemniejsze ale czy takie konieczne i zawsze trzeba z niego korzystać .Niestety to nie auto lub nowoczesny powershift w którym zmiana przejść z jednego biegu na drugi jest płynna(za sprawą kilku sprzęgieł które ze sobą ,,rozmawiają" ) .Na płynność w przełączaniu biegów ma znaczenie na pewno olej im ma większą lepkość tym to szarpnięcie jest dość mocno odczuwalne oraz kondycja pompy hydraulicznej która podaje olej na tarcze .
Każde nie potrzebne szarpnięcie skrzynią to kropla przelana w stronę jej remontu .
Miałem kilka skrzyń powershift i w żadnym w przypadku nie używałem jej bestialsko poprzez bezczelne dodawanie biegów pod dużym obciążeniem lub co gorsza zmianę kierunku jazdy na dużych obrotach .
Oczywiście zdarzają się awarię skrzyń ,gdzie olej podawany na tarcze jest za szybko bez opóźnienia pod za dużym ciśnieniem ale wtedy trzeba już posiłkować się serwisówką do danego modelu i korzystać ze złącz diagnostycznych dla pomiaru ciśnień .Bez nagrania filmów nikt nie stwierdzi Ci że Twój model ma jakiś defekt czy nie .Inaczej skrzynią szarpnie na asfalcie a inaczej jak koła będą mogły się poślizgnąć .Generalnie dla reduktora 1 i 2 to skrzynia powershift nie szarpię ,wynika to z dużego przełożenia ,ale dla reduktora 3 jest już mała przekładnia i odpowiedź sprzęgieł jest dość brutalna dla skrzyni
Ujmowanie biegów jest już dużo przyjemniejsze ale czy takie konieczne i zawsze trzeba z niego korzystać .Niestety to nie auto lub nowoczesny powershift w którym zmiana przejść z jednego biegu na drugi jest płynna(za sprawą kilku sprzęgieł które ze sobą ,,rozmawiają" ) .Na płynność w przełączaniu biegów ma znaczenie na pewno olej im ma większą lepkość tym to szarpnięcie jest dość mocno odczuwalne oraz kondycja pompy hydraulicznej która podaje olej na tarcze .
Każde nie potrzebne szarpnięcie skrzynią to kropla przelana w stronę jej remontu .
Miałem kilka skrzyń powershift i w żadnym w przypadku nie używałem jej bestialsko poprzez bezczelne dodawanie biegów pod dużym obciążeniem lub co gorsza zmianę kierunku jazdy na dużych obrotach .
Oczywiście zdarzają się awarię skrzyń ,gdzie olej podawany na tarcze jest za szybko bez opóźnienia pod za dużym ciśnieniem ale wtedy trzeba już posiłkować się serwisówką do danego modelu i korzystać ze złącz diagnostycznych dla pomiaru ciśnień .Bez nagrania filmów nikt nie stwierdzi Ci że Twój model ma jakiś defekt czy nie .Inaczej skrzynią szarpnie na asfalcie a inaczej jak koła będą mogły się poślizgnąć .Generalnie dla reduktora 1 i 2 to skrzynia powershift nie szarpię ,wynika to z dużego przełożenia ,ale dla reduktora 3 jest już mała przekładnia i odpowiedź sprzęgieł jest dość brutalna dla skrzyni
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Gwałtowna zmiana biegów Powershift Yanmar FX24D
Dziękuję piotrbpm. Dziś właśnie zmieniłem olej na hipol atf2 i wydaje mi się, że jest lepiej, płynniej .Ogólnie na zimnym oleju była łagodna zmiana, Zawsze zmieniałem bieg na puszczonym gazie jak schodził z obrotów. Muszę trochę pojeździć żeby się wypowiedzieć po mocnym rozgrzaniu oleju. Jedno faktycznie jest zauważalne, ze na 3 biegu lepiej używać sprzęgła przy zmianie biegów do góry ale przy redukowaniu jest łagodniejsza zmiana biegu.