Napisałeś że opona udźwig 500kgx2 to daje 1tona a zakładasz że waga przyczepki ok450, więc ile załadunku wychodzi?? W mojej rama główna 100x50x3 i to jest za dużo. Całkowitą wagę mam 740kg na kołach od busa więc ile mam załadunku?? Co prawda 2.5t węgla ląduje no ale to już dużo. Przy twoich gabarytach zmiana osi nie wiele wniesie, bo jeśli nawet będzie większa nośność to i tak ograniczy cię rozmiar przyczepy.DLa czego błąd? Uważam że lepiej w tą stronę iść. Fakt faktem że to kawał stali, ale takie było życzenie. Mocna,solidna ale i nie duża. Koła,oś kiedyś zostanie zmieniona więc myślę że będzie oki.
Przyczepa dla klienta
Re: Przyczepa dla klienta
Branson 4020
Re: Przyczepa dla klienta
Napisałem nośność według producenta, i napisałem że posiadam takie samo ogumienie w swojej na której łąduje spokojnie 1.5t. Taki materiał mi dostarczono i z takiego zrobiłem. WIem że jest zrobiona jak należy solidnie i masywnie. Oś tutaj nie jest najważniejszym elementem. Kiedyś i tak zostanie zmieniona. Moja przyczepka przewiozła sporo ziemi, ładowałem po 1.5T i opony jakie były takie są. Podejrzewam że producent podał dla bezpieczeństwa nośność....Nie wnikam, na pewno posłużą.Gelo pisze: ↑14 lis 2021, 14:36Napisałeś że opona udźwig 500kgx2 to daje 1tona a zakładasz że waga przyczepki ok450, więc ile załadunku wychodzi?? W mojej rama główna 100x50x3 i to jest za dużo. Całkowitą wagę mam 740kg na kołach od busa więc ile mam załadunku?? Co prawda 2.5t węgla ląduje no ale to już dużo. Przy twoich gabarytach zmiana osi nie wiele wniesie, bo jeśli nawet będzie większa nośność to i tak ograniczy cię rozmiar przyczepy.DLa czego błąd? Uważam że lepiej w tą stronę iść. Fakt faktem że to kawał stali, ale takie było życzenie. Mocna,solidna ale i nie duża. Koła,oś kiedyś zostanie zmieniona więc myślę że będzie oki.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa dla klienta
Kiedyś zrobiliśmy przyczepkę( jedna z moich pierwszych ) do MF 255. Solidna oś, solidna rama z porządnego gorącowalcowanego ceownika. Załadowana z czubem świeżą ziemią , pięknie sie ugięła na środku pomiędzy osią a zaczepem. Ale dopiero zamontowana kamerka GoPro i jazda po dziurach pokazał jak naprawdę to wszystko pracuje. Po rozładunku wszystko wróciło do normy ale świadomość jakie siły potrafią tam działać powoduje że w moim słowniku nie istnieje słowa : za gruba rama i za gruba oś
Trochę żartuje, ale faktem jest , lepiej mieć przewymiarowaną ramę, czy oś, niż zrobioną za słabą. Bo w pierwszym wypadku masz kilka procent cięższa przyczepkę i spokojna głowę. A w drugim może cały twój wysiłek ( i kasa) pójść na marne .
Trochę żartuje, ale faktem jest , lepiej mieć przewymiarowaną ramę, czy oś, niż zrobioną za słabą. Bo w pierwszym wypadku masz kilka procent cięższa przyczepkę i spokojna głowę. A w drugim może cały twój wysiłek ( i kasa) pójść na marne .
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Przyczepa dla klienta
Z całym szacunkiem . U mnie rama 100x50x3 przy rozmiarze paki 3x1,70m, po załadowaniu 2,5t(na więcej burty nie pozwalają i koła)nic się nie dzieje wszystko sztywne. U niego większy i grubszy profil przy mniejszych gabarytach. Jakiś zapas tak, ale wszystko ma jakąś granice. Moja przyczepka do samochodu jest na profilu 60x40x2 i miała na sobie 1,2t i nic się nie działo, przy gabarytach 2x1m. U mnie po zrobieniu przyczepy, całkiem przypadkiem trafił się człowiek, który wprost powiedział że za masywna i wrzucił do programu w którym policzył wszystkie siły działające. Na moją przyczepę mogę spokojnie ładować 4-5t przy założeniu że koła będą mocniejsze.ale faktem jest , lepiej mieć przewymiarowaną ramę, czy oś, niż zrobioną za słabą
Branson 4020
Re: Przyczepa dla klienta
Czepiłeś się materiału jakby od tego przyszłość narodu zależała....Gelo pisze: ↑15 lis 2021, 09:28Z całym szacunkiem . U mnie rama 100x50x3 przy rozmiarze paki 3x1,70m, po załadowaniu 2,5t(na więcej burty nie pozwalają i koła)nic się nie dzieje wszystko sztywne. U niego większy i grubszy profil przy mniejszych gabarytach. Jakiś zapas tak, ale wszystko ma jakąś granice. Moja przyczepka do samochodu jest na profilu 60x40x2 i miała na sobie 1,2t i nic się nie działo, przy gabarytach 2x1m. U mnie po zrobieniu przyczepy, całkiem przypadkiem trafił się człowiek, który wprost powiedział że za masywna i wrzucił do programu w którym policzył wszystkie siły działające. Na moją przyczepę mogę spokojnie ładować 4-5t przy założeniu że koła będą mocniejsze.ale faktem jest , lepiej mieć przewymiarowaną ramę, czy oś, niż zrobioną za słabą
Re: Przyczepa dla klienta
Z każdej dyskusji coś wynika. Przyczepę robiłem po raz pierwszy ale już wiem co zrobiłem źle. Przy cieńszych profilach zyskałbym nawet do 200kg wagi nie tracąc na nośności. Przy tych gabarytach to jest dużo. Może ktoś to czyta i zanim zrobi się zastanowi czy warto czy też nie.Czepiłeś się materiału jakby od tego przyszłość narodu zależała....
Branson 4020
Re: Przyczepa dla klienta
To moja 3cia przyczepka, dwie poprzednie były z cieńszego materiału ale tylko dla tego że taki miałem do nabycia taniej, jak gdziekolwiek w hurtowni. Nie twierdzę że nie masz racji, ale skoro kolega chciał, dostarczył taki materiał to.... czemu nie?