Napędy
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
- Lokalizacja: Mińsk
Re: Napędy
AHa i jeszcze jedna sprawa . Do zwolnic na pewno 90 w130 ? Czytałem gdzieś że taki sam jak do skrzyni biegów czyli 75 w 90.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
- Lokalizacja: Mińsk
Re: Napędy
A no i jeszcze pompa hydrauliki siadła. Co za dno.
Może ktoś podpowiedzieć czy nada się taka :
https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24560
albo taka
https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24558
Może ktoś podpowiedzieć czy nada się taka :
https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24560
albo taka
https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24558
Re: Napędy
Bierz NSZ 10. U mnie ogarnia tura i wspomaganie na stałe, a resztę z doskoku. Olej 90w130 do zwolnic. Nie wymienia się go.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
- Lokalizacja: Mińsk
Re: Napędy
Witam ponownie.
Zabrałem się za wymiany olejów. Wszystko sprawnie poszło z tym , że przy oleju silnika pod nakrętką motylkową i kapturkiem powinien wg instrukcji być jakiś filcowy filterek. U mnie go nie ma. Czy można go zastąpić jakimś podobnym powszechnie dostępnym ? Może ktoś robił jakieś podmianki.
I druga sprawa. Rozebrałem pod silnikiem dwa wieczka żeby się do siatkowego filterka dostać. Wieczka były czymś uszczelnione - wyglądało trochę jak czerwony silikon. Może ktoś wie co to bo chciałbym ponownie w ten sposób je uszczelnić.
Pozdrawiam.
Zabrałem się za wymiany olejów. Wszystko sprawnie poszło z tym , że przy oleju silnika pod nakrętką motylkową i kapturkiem powinien wg instrukcji być jakiś filcowy filterek. U mnie go nie ma. Czy można go zastąpić jakimś podobnym powszechnie dostępnym ? Może ktoś robił jakieś podmianki.
I druga sprawa. Rozebrałem pod silnikiem dwa wieczka żeby się do siatkowego filterka dostać. Wieczka były czymś uszczelnione - wyglądało trochę jak czerwony silikon. Może ktoś wie co to bo chciałbym ponownie w ten sposób je uszczelnić.
Pozdrawiam.
Re: Napędy
Pytania co oryginalnego silnika nie ogarniam. Widziałem i słyszałem go w internecie, do tego widziałem go w dwóch wiadrach na żywo w częściach. Są zapewne na forum tacy co go ogarniali bardziej dogłębnie.
Ps. typ i rodzaj silnika jak z czasów wojny. wg. mnie żadnych plusów w nim nie ma poza tym że na oryginalne śruby do TZ pasuje. Na dzień dzisiejszy po zakupie Tz4K14 na 'dzień dobry" :po pierwsze zakładam wspomaganie, po drugie zmieniam silnik. Potem myślę co pozmieniać i dopasować dalej
Ps. typ i rodzaj silnika jak z czasów wojny. wg. mnie żadnych plusów w nim nie ma poza tym że na oryginalne śruby do TZ pasuje. Na dzień dzisiejszy po zakupie Tz4K14 na 'dzień dobry" :po pierwsze zakładam wspomaganie, po drugie zmieniam silnik. Potem myślę co pozmieniać i dopasować dalej
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
- Lokalizacja: Mińsk
Re: Napędy
Zdaję sobie z tego sprawę. Natomiast sam przekładki silnika nie ogarnę. A dopóki nie znajdę kogoś kto to zrobi to jestem skazany na oryginał.
- wojtis1990
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Napędy
Ja mam w TZcie oryginalny silnik i nie narzekam na niego chociaż jest głośny i kopci. Mało pali i jest prosty.
Dokładnie tak jak piszesz, pod tym kapturkiem musi być filtr oleju, jego brak potrafi zatkać pompkę olejową.
To jest filcowy krążek w dziurą w środku, nie wiem czy jest sens dorabiać i kombinować bo on chyba 10 zł kosztuje.
Wieczka pod silnikiem to taka miska olejowa z dodatkowym sitkiem które wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem.
Silikon ten czerwony to nie za bardzo się nadaje bo on lubi się rozpuszczać, ja używam REINZ do misek olejowych i on spełnia swoją rolę. Można też kupić nowe gotowe uszczelki albo kupić sobie arkusz klingerytu i samemu wyciąć i poskładać. Warto też powymieniać tam te miedziane podkładki pomiędzy przewodami olejowymi. Koniecznie na wydech załóż sobie kolanko hamburskie 50, pasuje idealnie i kieruje spaliny i "wypluty olej" na dół, bo jak nie ma kolanka to nie raz mi spodnie i samochody olejem TZtek obrzygał.
Dokładnie tak jak piszesz, pod tym kapturkiem musi być filtr oleju, jego brak potrafi zatkać pompkę olejową.
To jest filcowy krążek w dziurą w środku, nie wiem czy jest sens dorabiać i kombinować bo on chyba 10 zł kosztuje.
Wieczka pod silnikiem to taka miska olejowa z dodatkowym sitkiem które wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem.
Silikon ten czerwony to nie za bardzo się nadaje bo on lubi się rozpuszczać, ja używam REINZ do misek olejowych i on spełnia swoją rolę. Można też kupić nowe gotowe uszczelki albo kupić sobie arkusz klingerytu i samemu wyciąć i poskładać. Warto też powymieniać tam te miedziane podkładki pomiędzy przewodami olejowymi. Koniecznie na wydech załóż sobie kolanko hamburskie 50, pasuje idealnie i kieruje spaliny i "wypluty olej" na dół, bo jak nie ma kolanka to nie raz mi spodnie i samochody olejem TZtek obrzygał.
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
- Lokalizacja: Mińsk
Re: Napędy
Dzięki za rady Pewnie kupię ten arkusz tak, jak radzisz bo przyda się do dorabiania uszczelek.
Natomiast na wydech założyłem tłumik od motocykla. Sterczy do góry także pewnie często trzeba będzie go zdejmować i przeczyścić z oleju najniższe miejsce ale niestety nie mogę sobie pozwolić żeby mi nową kostkę przed domem zarzygał
Natomiast na wydech założyłem tłumik od motocykla. Sterczy do góry także pewnie często trzeba będzie go zdejmować i przeczyścić z oleju najniższe miejsce ale niestety nie mogę sobie pozwolić żeby mi nową kostkę przed domem zarzygał
- wojtis1990
- Posty: 692
- Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
- Lokalizacja: Kraśnik
Re: Napędy
Dodatkowego tłumika bym nie zakładał żeby nie tłumić przepływu spalin. Fabryczny szybko się rozbiera i czyści, ja starą metodą go wypaliłem. Plucie olejem to norma w TZcie, jak się dobrze popatrzysz to na dole tłumika jest taka rurka która idzie pod silnikiem, ona służy do wykapywania nadmiaru oleju z wydechu. Jak chcesz zadbać o kostkę to zrób z jakiejś puszki zbiorniczek na ten olej. No i pochwal się jakimiś zdjęciami łamańca .