Napotkałem problem z tuleją ciśnieniową do rozdzielacza P40 czyli popularny 40 litrowy .
Przy instalacji nowego rozdzielacza 4 sekcyjnego zastosowałem oczywiście tuleję ciśnieniową do danego typu rozdzielacza .
Wszystko ładnie pięknie jednak po uruchomieniu tylny podnośnik był bardzo ospały oraz z okolic nowego rozdzielacza słychać było syczenie .
Objawy były takie ,wyjścia z rozdzielacza obsługiwane były prawidłowo tzn po wysterowaniu siłownika na max wysuw słychać było że olej idzie na przelew a silnik lekko zwalniał czyli ciśnienie było ok (czy było prawidłowe o tym w innym wątku
viewtopic.php?f=36&t=1673)
Jednak jak zaczepiłem coś na tuz i chciałem podnieść na małych obrotach podnośnik stał i słychać było tylko syczenie ,w momencie przegazowania podnośnik ożywał i unosił .
Tuleję ciśnieniową wkręciłem w blok rozdzielacza a pod nią dałem metalowo gumową uszczelkę która okazała się sprawcą słabego zawiesia 3 pkt.
Jakiś czas wstecz byłem okrutnie zniesmaczony podkładkami miedzianymi w innym projekcie więc kulturalnie zakupiłem coś niby ,,lepszego" co potem okazało się gówno warte.
Na zdjęciu mamy :
1 uszczelnienie oring tulei ciśnieniowej
2 dystans aby oring się nie przemieszczał
3 podkładka metalowo gumowa (grubość 3mm)
4 podkładka miedziana (grubość 1,5 mm)
Właśnie o grubość chodziło w tym wypadku podkładka metalowo gumowa nie nadaję się do uszczelnienia tulei którą instalujemy w rozdzielaczu .Zwykła podkładka miedziana z która się przeprosiłem załatwiła sprawę ,jednak zastosowanie wcześniejsze metalowo gumowego elementu poskutkowało to że zniekształciło mi uszczelnienie oryginalne które zastąpiłem na razie oringiem nowym .
Jeśli ktoś jak ja nie pomyślał i dal się nabrać na podkładkę metalowo gumową zamiast miedzianej może mieć problem z ospałym zawiesiem 3 pkt ,ponieważ przez zbyt duży dystans olej pod cieśnieniem nie trafia całkowicie dalej , tylko ucieka na złącze T czyli na zbiornik .
W internecie jest kilka tuleji wersji oraz uszczelnień np
Pamiętam tylko że uszczelnienie do tuleji nie dali w kpl i sam musiałem dokupić uszczelnienie po między nyplem a korpusem .
Problem z tuleją ciśnieniową
Problem z tuleją ciśnieniową
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
- RobsonWawa
- Posty: 580
- Rejestracja: 06 wrz 2015, 13:32
Re: Problem z tuleją ciśnieniową
Ja montowałem tą wersję z gwintem zewnętrznym i wszystko
zagrało od razu, tyle że tuleja była kompletna tzn. z uszczelką met/gum. 1,5 mm.
Faktem jest że w firmie ktoś odwala babole, zdarzają się nie kompletne
podzespoły, zerwane gwinty, nieszczelne połączenia. Ale CCC więc czasem trzeba
coś po nich poprawić.
zagrało od razu, tyle że tuleja była kompletna tzn. z uszczelką met/gum. 1,5 mm.
Faktem jest że w firmie ktoś odwala babole, zdarzają się nie kompletne
podzespoły, zerwane gwinty, nieszczelne połączenia. Ale CCC więc czasem trzeba
coś po nich poprawić.
Re: Problem z tuleją ciśnieniową
Najlepsza wersja to chyba ta z kanałkiem pod oring czyli fabrycznie przystosowane do połączeń korpus nypel ,także trzeba się wypytać co dostaniemy po zamówieniu .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
Re: Problem z tuleją ciśnieniową
Piotrze ja właśnie mam te objawy o których piszesz. Tuleje mam tą z gwintem wewnętrznym fot.2 ale nie dałem żadnego uszczelnienia. Przejścia z calowych na metryczne gwinty tez mam bez uszczelnień i nic się nawet nie poci. Może ta moja tuleja jest po prostu za krótka i przelewa z N do T ?
SHIBAURA P21F
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... =65&t=1230
https://malytraktor.pl/forum/viewtop ... =65&t=1230
Re: Problem z tuleją ciśnieniową
Ja jak zmieniłem uszczelkę z 3 mm na 1,5 mm czułem jak dopiero pod koniec oring ten na końcu wchodzi gdzieś ciaśniej .
Tuleje trzeba kupić pod dany model rozdzielacza bo liczy się wymiar długość itp .
Tuleje trzeba kupić pod dany model rozdzielacza bo liczy się wymiar długość itp .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F