TZ4k14

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 15 maja 2016, 19:56

Mój silnik jest w dobrym stanie. Na razie działam na seryjnym i jest w miare OK. Meczy mnie głośność tego sprzętu. Używam go tylko do koszenia. Mam juz prawie wykonany projekt flanszy do silnika isuzu, wiec może na jesień zmienie silnik. Jak bedzie żle to spowrotem powedruje stary silnik

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 15 lip 2016, 21:51

Gdyby ktoś potrzebował flansze do połączenia silnika 1,7d isuzu i skrzyni TZ to proszę. Pozdrowienia dla Pana który nie chciał się podzielić rysunkiem flanszy i chciał wyciągnąć za rysunki 500 zł.
Obrazek

Zainteresowanym mogę wysłać gotowe do wypalenia, grubość flanszy po 6mm, razem 12mm. W ostateczności mogę wypalić po kosztach stali i wypalania.

Endriu B
Posty: 85
Rejestracja: 23 lis 2014, 15:47

Re: TZ4k14

Post autor: Endriu B » 16 lip 2016, 10:15

Za tą pomoc i ofertę dla Kolegów ==pełen szacun cugi253 :!:
Mitsubishi Mte1800-kabina, Yanmar F155, 2x pług hydr.do śniegu, kosiarka GEO120, glebka100, RNZ i Kos do piasku, 2x przyczepka mała, 2x Stiga Park

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 25 wrz 2016, 07:38

W rysunku flanszy wkradł się błąd, dokładnie we flanszy od TZ. Otwory musza byc odbite symetrycznie wzgledem osi pionowej. Ponizej dodaje kilka zdjęć
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na dwóch ostatmich foto widać założona tarcze sprzęgłową z TZ do ISUZU

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 26 wrz 2016, 19:34

Masz je wystawione ja jakim alle.. lu ol... chyba. Cena dobra, jakbym coś takiego robił to bym łykał. Teraz już mam na chodzie więc póki co mi nie potrzebne. Widzę że Ci też skrzynia z wodzików cieknie.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 27 wrz 2016, 15:22

No tak mam na olx. myślę ze bardzo dobrej cenie. Skrzynia cieknie wszędzie, najbardziej chyba z wałka sprzęgłowego. Skrzynia zostanie rozebrana i wymienione beda uszczelnienia i uszczelki. Wykonam przy okazji zdjęcia dla potomnych, jak znajdę jeszcze inne foto z przeróbki to dodam. Głównie opieram swoja przeróbke o wiedze kolegi toku74 :)

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 27 wrz 2016, 20:45

Obrazek Obrazek
podkładka pod łożysko wstawione w otwór koła zamachowego, otwór w kole zamachowym ma głębokość 15mm, łożysko o oznaczeniu 63002, oryginalny wałek sprzęgłowy po założeniu flanszy wchodzi w łożysko na głębokość 6mm. Można odciąć od skrzyni 3 mm rant i wtedy będzie o te 3 mm głębiej- ja zostawiłem, podkładka na zdjęciu ma 2,5mm grubości, ale założyłem jednak o grubości 5,5mm, wtedy łożysko wystaje poza obrys flanszy o 4mm, co przy wystawaniu wałka ok. 6mm poza obrys flanszy skrzyni daje 10-cio milimetrowe podparcie wałka sprzęgłowego w łożysku
Obrazek
tak to wygląda po osadzeniu łożyska w otworze koła zamachowego
Obrazek Obrazek Obrazek
kostka- uchwyt łożyska oporowego przed przeróbka
Obrazek Obrazek Obrazek
pokrywa wałka sprzęgłowego z przedłużona tulejka prowadzącą o 15mm prawie skończona, maksymalnie można ja przedłużyć o 20mm
Obrazek Obrazek
kostka łożyska oporowego z przedłużoną tulejka o 20mm wraz ze skończoną pokrywą wałka sprzęgłowego
Obrazek Obrazek Obrazek
oryginalne łożysko oporowe wraz z kostka od opla , kostka służy tutaj jako dystans
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
tak wygląda po założeniu silnika, gabarytami silnik idealnie pasuje do TZ :) oryginalny bak zostanie na swoim miejscu, aby silnik był płaski od strony baku, króciec gorącego czynnika chłodzącego został przeniesiony z boku bloku( silnik oryginalnie ma tam przygotowane miejsce), reszta widocznych rurek została usunięta i zaślepiona.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2016, 19:50 przez cugi253, łącznie zmieniany 6 razy.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 27 wrz 2016, 20:49

Cenę masz bardzo dobrą. To chyba nie z wałka cieknie, a jednak z wodzików. Stały problem w tym rozwiązaniu, ale gdzieś na ruskich stronach widziałem jak to rozwiązali. Trzeba niestety do tego rozebrać skrzynię. Jak moja padnie /a chyba jakieś łożysko mi się psuje/ to będę kombinował. Narazie nie mam chęci tego rozbierać, bo za dużo z tym roboty. Zwłaszcza z turem.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 27 wrz 2016, 21:20

mówiąc wodziki, mówisz o tych 3 wałkach na wałkiem sprzęgłowym?? Jeśli nie pracują one osiowo a tylko obrotowo, to może można by wytoczyć kopułki i dospawać do obudowy- to jest żeliwo czy staliwo??

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 28 wrz 2016, 08:35

Tak, z wodzików. Włącz bieg tak aby wodzik się wysunął i zrozumiesz dlaczego cieknie. Żeliwo, nie przyspawasz. Widziałem jak koleś miał przykręcony kawał nawierconego pręta kwadratowego- uszczelniło.

ODPOWIEDZ