Przyczepa Kubota L22
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
Dzięki - sam sie skłaniam ku tej koncepcji. Po prostu ta belka grzbietowa musi być przemyślana i własciwie upieta z konkretną ramką paki. W wolnej chwili sprubuję coś rozrysować i poproszę o konsultacje, dzieki...
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Przyczepa Kubota L22
Opowiem Ci historyjkę z budowy mojej 'taczki'. Mając dolną ramę główną i podłogę kipra /z zamontowanym już podnośnikiem/ założyłem 4 sworznie, żeby ją zablokować i sprawdzić czy nie będzie się wyginać. Podnośnik podłączyłem pod ręczną pompę do prasy o nacisku 10ton. Jak podpompowałem, to na dźwigni mogłem stanąć, a podłoga wybrzuszyła się może z 3mm.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
szaleniec
Zwróciłem wcześniej uwagę na tą kratownice przypomne fotkę:
Rozumuję tak:
Podparcie w punkcie przeciecia przekątnych prostokąta jaki tworzy "podłoga" paki. Wywrot trzy stronny zatem punkty podparcia raz po bokach, lub do tyłu. Kratownica sama w sobie jest wytrzymała, a do tego jesli zrobiona z wysokich profili pospawanych "na sztorc" robi sie przestrzenna a do tego tak "gesto" poprzeczki - robi sie pancernie Tej paczki nic nie ruszy
U mnie bedzie tylko do tyłu, a punkt podparcia nie na środku tylko przesunęty ku tyłowi wstepny pomysł mam taki:
Szkic ramy głównej z kołami, na niej belka poprzeczna z zawiasami wywrotu. Na niej rama skrzyni ładunkowej - paczki. Rama a raczej jej główny element tj belka grzbietowa składająca sie z dwóch identycznych profili biegnących równolegle obok siebie ,połączonych łącznikami tworzący razem profil skrzynkowy .
Profil ten od spodu wzmocniłbym spiętymi ze sobą trójkątami z blachy 12mm które w miejscu C tworzyłby gniazdo kuli siłownika.
Podczas wywrotu siła podnośnika przez główkę przenoszona by była na gniazdo C , a astepnie rozprowadzana przez długi bok trójkąta B na belkę grzbietową C . Ta ponieważ zakotwiczona w punktach D bedzie sie unoscić po przeciwległej stronie.
Do belki grzbietowej A dołąćzone bedą elementy o mniejszych wymiarach tworzące ramę własciwą paczki (skrzyni ładunkowej) jak na foto (rzut z góry) :
sory za jakość szkiców ale sami rozumiecie tego talentu akurat sie nie ma
Zwróciłem wcześniej uwagę na tą kratownice przypomne fotkę:
Rozumuję tak:
Podparcie w punkcie przeciecia przekątnych prostokąta jaki tworzy "podłoga" paki. Wywrot trzy stronny zatem punkty podparcia raz po bokach, lub do tyłu. Kratownica sama w sobie jest wytrzymała, a do tego jesli zrobiona z wysokich profili pospawanych "na sztorc" robi sie przestrzenna a do tego tak "gesto" poprzeczki - robi sie pancernie Tej paczki nic nie ruszy
U mnie bedzie tylko do tyłu, a punkt podparcia nie na środku tylko przesunęty ku tyłowi wstepny pomysł mam taki:
Szkic ramy głównej z kołami, na niej belka poprzeczna z zawiasami wywrotu. Na niej rama skrzyni ładunkowej - paczki. Rama a raczej jej główny element tj belka grzbietowa składająca sie z dwóch identycznych profili biegnących równolegle obok siebie ,połączonych łącznikami tworzący razem profil skrzynkowy .
Profil ten od spodu wzmocniłbym spiętymi ze sobą trójkątami z blachy 12mm które w miejscu C tworzyłby gniazdo kuli siłownika.
Podczas wywrotu siła podnośnika przez główkę przenoszona by była na gniazdo C , a astepnie rozprowadzana przez długi bok trójkąta B na belkę grzbietową C . Ta ponieważ zakotwiczona w punktach D bedzie sie unoscić po przeciwległej stronie.
Do belki grzbietowej A dołąćzone bedą elementy o mniejszych wymiarach tworzące ramę własciwą paczki (skrzyni ładunkowej) jak na foto (rzut z góry) :
sory za jakość szkiców ale sami rozumiecie tego talentu akurat sie nie ma
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Przyczepa Kubota L22
Bardzo fajne rozwiązanie. Jedyne co bym nieco zmienił to grubość trójkątów- nie 12mm, a grubość równa grubości ścianek profilu. Do tego trójkąty wspawane nie po środku profilu, lecz na przedłużeniu jego bocznych ścianek. Środek profilu może się wyginać przy takim nacisku. Ale samo w sobie rozwiązanie rewelacja.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
Dzieki Ciekawa to koncepcja zmiany z 12 mm na 5mm i zaczyna mi sie podobać a gdyby tak w dołożyć grodzie pomiędzy bocznymi sciankami, powiedzmy 4 szt blach łączących oba trójkąty? i całość zamknąć od dołu blachą powiedzmy 2mm - to kosztuje wiecej roboty ale jest lżejsze i wytrzymalsze zdecydowanie niż pojedyncze nawet grube blachy... tak to trzeba poważnie rozważyć - piękne dzięki Tomku za podpowiedz
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Przyczepa Kubota L22
Chodzi Ci o to, żeby podczas podnoszenia te "trójkąty" nie złożyłey się w romb. Ok., tylko, że wydaje mi się że wystarczy jedna taka dodatkowa poprzeczna blacha i nie trzeba zamykać profilu. Zbiera się woda, piach, gnije to to.
Re: Przyczepa Kubota L22
Marku kiedy zaczynasz budowę swojej wywrotki? Koniecznie rób zdjęcia i wrzucaj w trakcie pracy.
A co do tych blach to toku ma rację w mojej przyczepie którą sprzedałem popełniłem ten błąd potem musiałem przerabiać.
A co do tych blach to toku ma rację w mojej przyczepie którą sprzedałem popełniłem ten błąd potem musiałem przerabiać.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
Cenne uwagi - warto wcześniej pogadać żeby później nie przerabiac Co do fotek ani przez chwile nie pomyslałem o nierobieniu dokumetacji foto
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
Pierwsze foto z roboty - po niedzieli
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Przyczepa Kubota L22
Proste pytanie który z profili bedzie wytrzymalszy na zginanie, czy profil nr II 100x50x4 czy nrI 120x60x3 ?
Mam jechać jutro i kupić 2 kawałki po 4 metry z przeznaczeniem na główną ramę i powiem że mam już mętlik który wybrac.
Chwile trwało za nim to znalazłem:
Tabela wytrzymałości profili:
http://www.ruukki.pl/Produkty-i-rozwiaz ... ostokatnym
Przy podobnej masie tj ok 8kg/m wytrzymałość wiekszego profilu Ijest ok 20%wieksza niż profilu II A cenia profilu I 28zł/m gdzie profil II kosztuje 36zł/m
Oczywiscie grubość scianki ma znaczenie przy przy spawaniu wezłów czyli np miejsc łączenia belki ramt z osią. Przy 4mm można by przyspawać jeden do drugiego i po kłopocie, przy 3mm scianki takie łączenie nalezy wzmocnić np małym trójkątem z blachy... przynajmniej tak mi sie wydaje i tak zrobie
Mam jechać jutro i kupić 2 kawałki po 4 metry z przeznaczeniem na główną ramę i powiem że mam już mętlik który wybrac.
Chwile trwało za nim to znalazłem:
Tabela wytrzymałości profili:
http://www.ruukki.pl/Produkty-i-rozwiaz ... ostokatnym
Przy podobnej masie tj ok 8kg/m wytrzymałość wiekszego profilu Ijest ok 20%wieksza niż profilu II A cenia profilu I 28zł/m gdzie profil II kosztuje 36zł/m
Oczywiscie grubość scianki ma znaczenie przy przy spawaniu wezłów czyli np miejsc łączenia belki ramt z osią. Przy 4mm można by przyspawać jeden do drugiego i po kłopocie, przy 3mm scianki takie łączenie nalezy wzmocnić np małym trójkątem z blachy... przynajmniej tak mi sie wydaje i tak zrobie
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne