Ogłoszenie testowe o nowościach. Więcej informacji wkrótce.

Przyczepa Kubota L22

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 21 gru 2013, 21:33

Dzięki - sam sie skłaniam ku tej koncepcji. Po prostu ta belka grzbietowa musi być przemyślana i własciwie upieta z konkretną ramką paki. W wolnej chwili sprubuję coś rozrysować i poproszę o konsultacje, dzieki...
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: toku74 » 21 gru 2013, 23:09

Opowiem Ci historyjkę z budowy mojej 'taczki'. Mając dolną ramę główną i podłogę kipra /z zamontowanym już podnośnikiem/ założyłem 4 sworznie, żeby ją zablokować i sprawdzić czy nie będzie się wyginać. Podnośnik podłączyłem pod ręczną pompę do prasy o nacisku 10ton. Jak podpompowałem, to na dźwigni mogłem stanąć, a podłoga wybrzuszyła się może z 3mm.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 25 gru 2013, 11:49

:D szaleniec :)

Zwróciłem wcześniej uwagę na tą kratownice :) przypomne fotkę:

Obrazek


Rozumuję tak:

Podparcie w punkcie przeciecia przekątnych prostokąta jaki tworzy "podłoga" paki. Wywrot trzy stronny zatem punkty podparcia raz po bokach, lub do tyłu. Kratownica sama w sobie jest wytrzymała, a do tego jesli zrobiona z wysokich profili pospawanych "na sztorc" robi sie przestrzenna a do tego tak "gesto" poprzeczki - robi sie pancernie :) Tej paczki nic nie ruszy :)

U mnie bedzie tylko do tyłu, a punkt podparcia nie na środku tylko przesunęty ku tyłowi wstepny pomysł mam taki:
PC253590.jpg
PC253590.jpg (66.43 KiB) Przejrzano 8249 razy
Szkic ramy głównej z kołami, na niej belka poprzeczna z zawiasami wywrotu. Na niej rama skrzyni ładunkowej - paczki. Rama a raczej jej główny element tj belka grzbietowa składająca sie z dwóch identycznych profili biegnących równolegle obok siebie ,połączonych łącznikami tworzący razem profil skrzynkowy .
Profil ten od spodu wzmocniłbym spiętymi ze sobą trójkątami z blachy 12mm które w miejscu C tworzyłby gniazdo kuli siłownika.
PC253604.jpg
PC253604.jpg (53.79 KiB) Przejrzano 8243 razy
Podczas wywrotu siła podnośnika przez główkę przenoszona by była na gniazdo C , a astepnie rozprowadzana przez długi bok trójkąta B na belkę grzbietową C . Ta ponieważ zakotwiczona w punktach D bedzie sie unoscić po przeciwległej stronie.


Do belki grzbietowej A dołąćzone bedą elementy o mniejszych wymiarach tworzące ramę własciwą paczki (skrzyni ładunkowej) jak na foto (rzut z góry) :
PC253593.jpg
PC253593.jpg (67.96 KiB) Przejrzano 8249 razy
sory za jakość szkiców ale sami rozumiecie :) tego talentu akurat sie nie ma :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: toku74 » 26 gru 2013, 15:55

Bardzo fajne rozwiązanie. Jedyne co bym nieco zmienił to grubość trójkątów- nie 12mm, a grubość równa grubości ścianek profilu. Do tego trójkąty wspawane nie po środku profilu, lecz na przedłużeniu jego bocznych ścianek. Środek profilu może się wyginać przy takim nacisku. Ale samo w sobie rozwiązanie rewelacja.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 26 gru 2013, 20:56

:) Dzieki :) Ciekawa to koncepcja zmiany z 12 mm na 5mm i zaczyna mi sie podobać :) a gdyby tak w dołożyć grodzie pomiędzy bocznymi sciankami, powiedzmy 4 szt blach łączących oba trójkąty? i całość zamknąć od dołu blachą powiedzmy 2mm - to kosztuje wiecej roboty ale jest lżejsze i wytrzymalsze zdecydowanie niż pojedyncze nawet grube blachy... tak to trzeba poważnie rozważyć - piękne dzięki Tomku za podpowiedz :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: toku74 » 26 gru 2013, 21:14

Chodzi Ci o to, żeby podczas podnoszenia te "trójkąty" nie złożyłey się w romb. Ok., tylko, że wydaje mi się że wystarczy jedna taka dodatkowa poprzeczna blacha i nie trzeba zamykać profilu. Zbiera się woda, piach, gnije to to.

marcinbg
Posty: 208
Rejestracja: 21 gru 2013, 13:59

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marcinbg » 27 gru 2013, 10:03

Marku kiedy zaczynasz budowę swojej wywrotki? Koniecznie rób zdjęcia i wrzucaj w trakcie pracy.
A co do tych blach to toku ma rację w mojej przyczepie którą sprzedałem popełniłem ten błąd potem musiałem przerabiać.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 27 gru 2013, 21:53

Cenne uwagi - warto wcześniej pogadać żeby później nie przerabiac :) Co do fotek ani przez chwile nie pomyslałem o nierobieniu dokumetacji foto :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 01 sty 2014, 13:13

Pierwsze foto z roboty - po niedzieli :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2579
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Przyczepa Kubota L22

Post autor: marekspectra » 07 sty 2014, 22:33

Proste pytanie który z profili bedzie wytrzymalszy na zginanie, czy profil nr II 100x50x4 czy nrI 120x60x3 ?

Mam jechać jutro i kupić 2 kawałki po 4 metry z przeznaczeniem na główną ramę i powiem że mam już mętlik który wybrac.

Chwile trwało za nim to znalazłem:

Tabela wytrzymałości profili:

http://www.ruukki.pl/Produkty-i-rozwiaz ... ostokatnym

Przy podobnej masie tj ok 8kg/m wytrzymałość wiekszego profilu Ijest ok 20%wieksza niż profilu II A cenia profilu I 28zł/m gdzie profil II kosztuje 36zł/m

Oczywiscie grubość scianki ma znaczenie przy przy spawaniu wezłów czyli np miejsc łączenia belki ramt z osią. Przy 4mm można by przyspawać jeden do drugiego i po kłopocie, przy 3mm scianki takie łączenie nalezy wzmocnić np małym trójkątem z blachy... przynajmniej tak mi sie wydaje i tak zrobie :)
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

ODPOWIEDZ