Mitsubishi D1450

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Mitsubishi D1450

Post autor: RobFra » 19 mar 2016, 22:16

Obiecany temat.
Traktorek nabyty w połowie marca 2016r.
Opis poszukiwań i foty z podróży http://malytraktor.pl/forum/viewtopic.php?f=25&t=1196
Tak wyszło, że po długich poszukiwaniach po Polsce małego i w miarę lekkiego traktorka znowu zakupu dokonałem w firmie Selltech. Tak wyszło bo stan zewnętrzny był do zaakceptowania (na szczęście mieli cierpliwość do mnie jak podsyłali kolejne pakiety zdjęć) i stanu mechanicznego mogłem być pewien. W poprzednim traktorku od nich tylko lałem ON i jazda.
Na przesyłanych zdjęciach był niemyty, zaś przy odbiorze już czyściutki. Mimo, że już miałem podobny wcześniej to pokazali jeszcze raz co i jak z uruchomieniem i włączaniem. Wiadomo zrobiony przegląd, oleje, filtry itp, nowy akumulator. Na miejscu dowiedziałem się, że założyli nową tarczę sprzęgła i łożysko. Brawo bo tego nie widać.
No mały minus bo w baku powinno być chyba takie sitko jako wstępny filtr przy nalewaniu ON (w Suzue było). Jak nie było sitka to metalowy korek nie uszczelniał się o metalowy bak. Dałem gumowy krążek do korka i jest OK.


Teraz szczegóły:

Oznaczenie modelu Mitsu D1450:
D - to Mitsubishi na rynek japoński (Domestic), rok powyżej 1980.
Przy okazji Mitsubishi robi/robił też dla innych modele bliźniacze i oznaczał MT-Mitsubishi dla Japoni i USA, M-Suzue, ST-Satoh nie USA, S-Satoch USA, R- stare Mitsu, Beaver (model identyczny Beaver S373 III)
14 - moc PTO
50 - nowszy silnik tut. 3 cylindrowy (model 1400 miałby 2 cylindrowy).

silnik: K3A, 3 cylindrowy, 4-suwowy, chłodzony wodą, 776ccm, moc maks. 16,5HP przy 2700 obr/min (u mnie chyba 14,5 - naklejka), obroty maks. 2900, maks. moment obrotowy 4,2kgm przy 1800 obr/min, obroty biegu jałowego 900 obr/min, luz zaworów 0,25mm na zimnym silniku.

masy i wymiary: waga traktorka 510kg, wymiary (dł x szer x wys) 196 x 96 x 118 cm, rozstaw osi 128 cm, prześwit 27 cm

skrzynia biegów 1, 2, 3, + R, do tego reduktor L / H co daje 6 w przód i 2 w tył, blokada dyfra jest.

PTO 13,6HP przy 2700 obr/min, 3 biegi 565, 832, 1364 obr/min przy obrotach silnika 2700.
Przy reduktorze ustawionym na L jest 540 na PTO przy silniku 2580, przy H jest 1000 przy silniku 1979
Obroty PTO odwrotne do ruchu wskazówek zegara w/g instrukcji, a ja widzę chyba prawe..
PTO na wieloklinie, a nie na "normalnym" wałku z 6 frezami.

Hydraulika - podnoszenie, trzymanie położenia, opuszczanie, pojedynczy cylinder 60mm, ciśnienie 135 atm, wydajność 13,6l/min przy 2900 obr/min silnika, udźwig 650kg.

Koła przód / tył 10" / 16", Vmin 1,06, Vmax 12,1km/h, ciśnienie P i T 1,6 atm.

Objętości:
olej silnikowy 3l
zbiornik paliwa 15l
olej przekładniowy 12l
w kolumnie sterowniczej 0,25l
układ chłodzenia 5l
(w przednim moście 2,5l - nie mam bo to nie 4x4)

Teraz foty

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Jak widać stan mechaniczny bdb, wizualny jako tako.
Co mnie cieszy, że silnik był i jest suchy, mam gaz w ręce i nodze, alternator, wszystko działa (nawet kierunki).
Wskaźników w sam raz - zależało mi najbardziej na liczniku mth i obrotomierzu - nie każdy z małych traktorków ma.
No wiadomo ładowanie i olej oraz przegrzanie w postaci kontrolek.
Wskaźnik poziomu paliwa "mechaniczny" jest na baku z boku, ale wężyk czarny to nic nie widać.

Pierwsze wrażenia
Bałem się mniejszego rozmiaru, ale jest wygodniej niż w poprzednim (fotel), a traktorek mniejszy i niższy przez co mnie się wychyla.
Silnik 3 cylindrowy w porównaniu do poprzedniego 2-cyl pracuje jakby był wysokoobrotowy i bardziej miękko. Wystarczy dotknąć gazu i już szleje ;-)
Kierownica kręci kołami leciutko na razie pracowałem tylko z glebogryzarką. Zobaczę co będzie po jej zdjęciu, ale ślad kół znaczny to i nacisk chyba też.
Glebogryzarka spoko i jak teściowi mieliłem grządki to chciał, abym wjechał na darń bo takie "zdrowe" zęby gleba ma to pewnie da radę.
Na razie tyle, tak na słodko jak to po zakupie.
Co mi się przypomni to dopiszę.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

Miecho
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:33

Re: Mitsubishi D1450

Post autor: Miecho » 20 mar 2016, 21:21

Gratuluję zakupu, oby cieszył jak najwięcej
RobFra pisze:No mały minus bo w baku powinno być chyba takie sitko jako wstępny filtr przy nalewaniu ON (w Suzue było). Jak nie było sitka to metalowy korek nie uszczelniał się o metalowy bak. Dałem gumowy krążek do korka i jest OK.
Chyba mój Yanmar ma tą samą przypadłość, ciągle w koło korka jest wilgotno od ropy i się obkleja kurzem - sitka brak.

dzarla
Posty: 14
Rejestracja: 15 sie 2016, 08:58

Re: Mitsubishi D1450

Post autor: dzarla » 17 sie 2016, 21:19

Witaj Robfra
Jestem po wrażeniem opisu Twojego Mitsubishi.
Mam problem ponieważ zamówiłem w Traktomix Mitsubishi i nie wiele o nim wiem po za tym że dobrze dawał sobie radę podczas testów i jest to mitsubishi 26 koni 4 cylindrowy z numerem na tabliczce D2600 i D2650. Nie znam rocznika ani masy ani pojemności.
Jeżeli mógłbyś mi coś powiedzieć o Mitsubishi to byłbym wdzięczny.
Mam odebrać swojego za tydzień
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ