A ja postanowiłem wziąć się za balast na tylne i przednie koła ale nie jak pewnie myślicie obciążniki tylko po amerykańsku
Żartuje też taki robiłem dla klientów jak pracowałem w gumach ciężarowe maszyny różnego rodzaju jak te np.
Ale wracając do tematu nie wiem czy słyszeliście o balascie wodnym
W uproszczeniu zalewa się oponę wodą z koncentratem mrozoodpornym
Do tego potrzeby jest taki o to specjalny zaworek jak na zdjęciu on jest z wentylem ale to chodzi o zaworek
Który wkręcany do wętyla i podłączamy wąż z naszym koncentratem plus jakaś pompka 12v bądź inna która to będzie pompować ze zbiornika,beczki
A on ma taką małą rurkę przez którą z wnętrza opony bądź dętki ucieka powietrze na zewnat gdy zalewany ją płynem
I teraz przeważnie 75%plynu 25%powietrza i wtedy ustawiamy wentyl na godzinę 12:00 i robimy jak powyżej aż z tego zaworka zacznie wypływać płyn(taka mała śrubka )i wtedy wyłączany pompę odkręcamy ten specjalny zaworek i czekamy aż wyleci płyn do poziomu wentla ,wkręcany nasz zaworek do wentylka i pompujemy powietrze do ciśnienia jakie mamy mieć w oponie i tyle proste
I można mniej ustawiając wentyl na godzinie 8-9 i tak samo robimy jak powyżej
Tu jedna tabelka z rozmiarem opon i ilością potrzebnej wody w galonach jest podane ale to nie problem przeliczyć w necie
Wartości zbliżone bo wiadomo orientacyjnie podane
https://www.messicks.com/blog/post/Liqu ... Chart.aspx
Także ja robiłem tu w UK dużo razy i farmerzy zadowoleni bylibz tego to sposobu
Myślę że spośród dobry i tańszy chyba od tradycyjnych obciążników
A i nie dodałem że trzeba traktor podnieść na lewarku spuścić powietrze i wtedy zalewać jak koło jest w górze luźnie nie dociążone
Przykładowe video ale tam ma profesjonalny szprzet z pompą
https://youtu.be/A6SIKj9KMXM
Także każdy robi tym co ma ja robiłem takim zaworkiem ze zdjęcia na początku i taka sama robotę robi
W końcu dotarło do mnie to co
I teraz ten adespter jest na tego typu wentyle
I w przypadku dętek też takie są
A tak to wygląda po wkręceniu ten wężyk wystaje wyżej i gdy pompujemy wodę to sam automatycznie wydmuchuje powietrze z opony,dętki i gdy zacznie wylatywać widać to znaczy że jest już zalane to poziomu wentla trochę więcej i wykręcamy ten adapter czekamy aż woda przestanie wylatywać wkręcany końcówkę wentla i pompujemy powietrze do danego ciśnienia
A teraz gdy mamy standardowy wentyl potrzebujemy inny adapter który ma tej samej średnicy gwint plus adapte do standardowego wentla dwa w jednym
Taki
Tylko przy tym adapterze ze względu na małą średnicę otworu spuszczanie powietrza nie odbywa się tak jak w tym powyżej
Trzeba na po wypompowaniu ok 20-30l wyłączyć pompę i tam jest taki przycisk wciskamy go i powietrze uchodzi ale trzeba trzymać cały czas aż wyleci powietrze i powtarzamy tak co 20-30l aż do uzyskanej ilości jaka chcemy wpampowac
Ale za to można zalewać opony,dętki z standardowym wymiarem
https://youtu.be/GaWM8391m60
https://youtu.be/2HZp8tKs2y8
A to odebrałem dziś rano ten drugi adapter
Z drugiej strony ma gwint i pasuje od węży ogrodowych redukcja
A to normalny rozmiar wentla do którego wkręcamy mała redukcję i wkręcamy cały adapter
I jak już mówiłem ten adamter nie ma odpowietrzenia jak ten pierwszy i dlatego pompujemy 29-30l i musimy wcisnąć odpowietrznik i go trzymać aż powietrze wyleci i tak powtarzamy do skutku aż osiągniemy ilość wody jaka chcemy wlać