Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Regulamin forum
Modyfikacje które mogą być adoptowane do różnych modeli traktroków.
Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: piotrbpm » 28 gru 2017, 18:11

Jakiś czas temu zabrałem się za przeróbkę układu kierowniczego .
Obecny układ opierał się na przekładni kierowniczej z serwem wspomagającym .
Niestety na tyle lat nabawił się luzów oraz wycieków ,nie działał też zadowalająca (tylko wspomagał w kiepskim słowa tego znaczeniu)
Nie opłacało się tego remontować (może jak znajdę czas spr czy da się to jakoś naprawić )
Troszkę inf w materiale filmowym
https://youtu.be/6NpuUwO4hpE


Modyfikacja wymiany przekładni na orbitrol przeprowadzana była przeze mnie pierwszy raz przez co popełniłem kilka błędów .
Po uruchomieniu ciągniku okazało się że części nie dobrałem odpowiednio przez co muszę nakręcić się kierownicą aby skręcić od jednej skrajności kół z L na R stronę .
Oczywiście tragedii nie ma układ działa skręca się lekko .
Niestety dokładne wyliczenia dokonałem dopiero jak stwierdziłem że coś poszło nie tak .
Zamysł był taki mam pompę która doprowadzała olej do serwa ,wydajność około 12l przy pracy silnika 1800obr .
Wystarczy więc dorobić siłownik oraz w miejsce przekładni umieścić orbitrol i połączyć go z kierownicą .
Zakupiłem siłownik CJ2F 50/28/200 U25 który melduję się skokiem na poziomię 200mm ,tłoczysko ma średnicę 28mm a średnica cylindra wewnątrz ma 50mm.
Siłownik ten posiada dwie pojemności geometryczne które w przybliżeniu można wyliczyć :
-wysuw (pojemność geometryczna największa siłownika ) około 392cm3 oleju
-wsuw (pojemność geometryczna najmniejsza ponieważ musimy odjąć pow zajmowane przez tłoczysko w cylindrze 269cm3.
Przy orbitrolu który na jeden obrót kierownicą wleje nam 80cm3 oleju do siłownika daje nam :
-obrót w prawo 392/80=4,9 obrotu od pełnego skrętu z L na R
-obrót w lewo 269/80=3,3 obrotu od pełnego skrętu z R na L
Czyli jak widzimy dość sporo przez to należy co nie co pozmieniać .
Zastosowanie orbitrolu o pojemności 80cm3 było błędem, dałem się namówić koledze który namiętnie zakłada wspomagania do małych ursusów który alarmował o pewnym mankamencie .
Twierdził że obracanie kierownicą przy orbitrolu 100 przy niskich obrotach silnika jest ciężkie .
Miał chłopak rację ,pompa napędzana paskiem czy z rozrządu przy niskich obrotach silnikach na jakich polscy rolnicy się przyzwyczaili (nie mylić z poprawnymi ) ma za małą wydajność .
Kręcić kierownicą przy obrotach (pach pach pach pach ) 500obr/min lub niżej jest ciężko ponieważ dla orbitrolu 100 wydajność pompy musi się zawierać między 8-12l/min a przy tych niskich obrotach pompy (przeważnie NSZ10 ) mają wydajność poniżej 8 litrów.
Przez co sami naszymi rękami przelewamy olej do siłownika ponieważ pompa nie nadąża dostarczać oleju na bieżąco.
Pomyślałem sobie ma chłopak rację ,może w przyszłości będę na to psioczyło i na wolnych obrotach będzie mi ciężko kręcić kierownicą co będzie mnie zmuszać do dodawaniu gazu .
Po przemyśleniach zakupiłem orbitrol 80 ale nie przewidziałem jednego ,taki mały ursus potrafi zejść z obrotów bardzo nisko przy czym powstaje efekt ciężkiego obracania kierownicą z nie dostatku oleju .Moja kubota ma ustawione wolne obroty na pompie 950obr/min i już na takim poziomie wydajność pompy hydraulicznej jest wysoka ponad 8 l .
Błąd z orbitrolem mogłem skorygować kupując o objętości 100cm3 .Jednak nie daje to zadowalających rezultatów.
-skręt z L na R 3,9 obrotu
-skręt z R na L 2,6 obrotu
Przy obecnym siłowniku jeszcze nie jest to wynik dobry .
Zabrałem się za poszukiwanie siłownika o cieńszym cylindrze aby zmniejszyć pojemności geometryczne .
Obecny siłownik posiadał kilka wad :
-zbyt duża pojemność geometryczna
-kiepski zamocowanie od strony łożyska wahliwego (za jakiś czas powstawał by luz )
-zbyt mały skok oryginalnie powinno być 23cm a obecny miał 20cm przez co skręt był w 90 % wykorzystany .
Tutaj można zobaczyć dlaczego chce nie co zmodyfikować układ o inny siłownik oraz orbitrol
https://youtu.be/GelIHYh7EUA

Przygotowuję już następce dla obecnego siłownika i postawiłem na wyrób firmy granit :
-skok 250mm (do celowo ograniczę go mechanicznie do 230mm)
-pojemności 289cm3 oraz 177cm3
-sposób mocowania po obu stronach przeguby kulowe (przez co zmniejszę ryzyko wybijania się sworzni mocujących)

CDN
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: k_sit » 28 gru 2017, 18:58

Piotrze widzę jeszcze inne rozwiązanie mianowicie siłownik typ od wspomagania i do niego do mocować wąs sterujący . Wtedy otrzymasz te same proporcje wypełnienia oleju po stronach . Kierownica będzie miała ten sam zakres L i P . Dryndnij to ci przedstawie mój pomysł z zamocowaniem .

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: piotrbpm » 28 gru 2017, 22:09

Jeśli chodzi Ci o siłownik poprzeczny to kombinowałem już na wszelakie sposoby .
Jest za mało miejsca ,obudowa mechanizmu różnicowego jest na tyle wysunięta że zamocowanie siłownika jest utrudnione do tego jeszcze skręt kół uniemożliwia założenie siłownika nawet z przegubami które teraz wszyscy stosują .
Jeśli bym się zdecydował na takie rozwiązanie to ze skrętu wykorzystał bym tylko 70% zakresu .
Pomiary przymiarki wykonywałem nawet na cudaczne sposoby i nic .
Taki siłownik z przegubami jest okrutnie drogi więc dałem sobie sposób .
Chyba że masz na myśli montaż siłownika(do skrętu o tych samych pojemnościach ) na oryginalnym ramieniu .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: k_sit » 29 gru 2017, 06:22

Coś w tym rodzaju. Tylko nie tak jak ty miedzy kolami a w tym położeniu wąs~ rama.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: k_sit » 02 sty 2018, 18:35

Obrazek
Obrazek
Ten z mocowaniem jak ten wyżej . Do jednej strony przyspawujesz rurę z gałką lub mocujesz blachą i do niej gałkę. Moja sugestia jednakowych obrotów na orbitrolu.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: piotrbpm » 06 sty 2018, 12:05

Nie bardzo rozumie gdzie chciał byś umocować siłownik ten niżej (poprzeczny ) na środku ?
Teoretycznie jest to wykonalne ale taki siłownik niestety ponad 500zł ...
Taki siłownik miałem poprzedni
Obrazek
Teraz mam taki
Obrazek
Reszta na filmie

https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Przeróbka układu kierowniczego w Kubota L4150D

Post autor: k_sit » 06 sty 2018, 17:18

Mocujesz w tym samym miejscu co ten czerwony . Tak ja to widzę skoro nie możesz pomiędzy kołami. Jeszcze jedno ty masz miedzy drążek na sworzniu . jakby tam zastosował siłownik od wózka z tym ,że tłoczyska montujesz do boków a do cylindra na środku gałkę do wąsa .W tym przypadku porusza się cylinder i za jego pomocą porusza się wąs "drążek " ten nad przednim mostem. Nie wiem czy to dobrze zobrazowałam .

ODPOWIEDZ