Strona 1 z 3

KUBOTA B1-17 Bulltra odma

: 15 lut 2014, 18:25
autor: k_sit
Panowie podczas dzisiejszych prac z glebą silnik dostał wyższej temperatury i odmy dość mocno dmucha . To chyba nie uchronny remont mnie czeka. Jak wcześniej pisałem traktorek był zakupiony w opłakanym stanie ;bez licznika , siłownika ramienia ; ukł. chłodzenia zamulony wręcz zapchany zakamieniony ; ukł. paliwowy zasyfiony wtryski chyba były przypieczone ale środek do czyszczenia pomógł ukł. elektryczny rozgrzebany skrót elektryki itp. moje pytanko .Czy u was z odmy tak mocno dmucha ?
Oto filmik
Podejrzewam pierścioneczki stanęły, ewentualnie zużycie. Na razie jest mi potrzebny chyba że się pogorszy to rada nie rada jak mus to mus.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 09:03
autor: marekspectra
Coś tam kazdemu dmucha, w koncu po to jest, ale u mnie zdecydowanie mniej. Choć jak u mnie dostał po garach przy bijakowej w lipcowe południe, to wyraźnie było widać dymienie. Jesteś pewien że to dym a nie np para wodna i niska temperatura?

Możliwe że ma zapieczone pierscionki, szczególnie że jak mówisz miał zakamieniony układ. Same pierscienie to koszt ok 350zł ale uszczelki, głowica, pewnie szlif zaworów itp.. wyjdzie troche kasy.

Gzieś mi sie obiło o uszy że stare zastane motory zalewali do cylindra jakimś specyfikiem, a w ostatecznosci naftą i zostawiali na jakiś czas, ponoć pierscienie dzieki temu puszczały. Poszukac by w necie...

Przed wymianą oleju na wiosnę można by spróbować takiej "operacji" wiele nie kosztuje a być może coś pomoże.

Sam mi radziłeś pomiar cisnienie sprężania. Niestety nie dostałem (nie byłem w stanie dorobić) odp koncówek - przejsciówek . Wiec nie maiłem jak sprawdzić cisnienia. Ale w twoim wypadku , przed podjęciem decyzji o rozbiórce - trzeba koniecznie.

Podaj mi model silnika - postaram sie znaleść dane tech. Ale już teraz powiem że cisnienie powinno sie zawierać od min 24 do max 31atm.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 16:20
autor: kamil00
a może uszczelka pod głowicą siadła ? nie ubywa ci płynu chłodniczego ? nie pogorszyło się odpalanie silnika ?

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 19:40
autor: k_sit
Panowie płynu nie ubyło , odpala zawsze po podgrzaniu świecami jeden cykl {ciepły czy zimny; zima czy lato}. Też podejrzewam zastałe pierścionki. W zimę mało odpalany dostał w tyłek i złapały, chyba że zużyte . Na początek zrobię mu kurację naftą .Tylko wcześniej zbadam ciśnienie jak zdobędę manometry. Wtedy się okaże i postawimy mu diagnozę.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 19:46
autor: petra
Witaj w "klubie" , u mnie jak wcześniej pisałem tylko w innym dziale, też pojawił się ten problem tylko przewód odmy został podpięty dość prymitywnie do przewodu powietrza filtr--kolektor ssący więc nie widać jak bardzo "dmucha". Zauważyłem tylko dlatego, że z przewodu odmy na połączeniu pokazało się trochę takiej "czarnej tłustej mazi" która ściekała na pasek napędu alternatora. Podejrzewam że to tylko opary wody i oleju powstałe po tym jak silnik był uruchamiany w zimie przy niskich temperaturach i nie był dostatecznie rozgrzany - moje takie nadzieje ze to tylko to! Pamiętacie silniki Fiata,Poloneza też w okresie zimowym pod korkiem i z odmy pojawiała się taka "franca"
Ostatnio nawet zasłoniłem chłodnicę i dopiero wtedy na wskażniku było tak jak latem z podłączona kosiarką bijakową na ugorze 4-5 letnim - bez zasłony odśnieżanie drogi około 40 cm śniegu,temperatura na minimum totalnym, jak po uruchomieniu silnika...!
Gdzieś także wyczytałem że może to być objaw przy zastosowaniu oleju dość niskiej jakości, a nie podejrzewam by sprzedawcy zalewali silniki olejem super extra tylko najtańszym odpowiednikiem.
Na wiosnę zamierzam wymienić olej dobrej marki i wtedy zobaczymy?
Swoją drogą też zamierzam wykręcić świece żarowe i wlać naftę bo o tym sposobie słyszałem od właściciela firmy "Boss" może to nie głupi pomysł po takim długim nie odpalaniu silnika i pomoże na nagar powstały przy wcześniejszej eksploatacji.
Zastanawiam się także nad dolaniem przed wymianą preparatu do czyszczenia silnika, ale jak tak wyczyści te wszystkie nagary że tylko "kapitalka" pomoże?!
Takie to są problemy po zakupie "używek"
Pozdrawiam i zdrowia życzę nie tylko nam ale i naszym traktorkom.
Zbyszek

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 19:58
autor: k_sit
Wymianę oleju zrobiłem w styczniu i zalałem olejem .
http://www.google.pl/aclk?sa=l&ai=C_88u ... 44366.html.
Przecież to dobry olej. Silnik typ 950 D 3-cyl.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 19:59
autor: marcinbg
Koledzy a jeśli jest temat już remontu(tak orientacyjnie na wyrost pytam) to ile kosztowała by np wymiana pierścionków i tłoków jeśli byłaby potrzeba a i czy dało by radę dostać części?? Nie wiem jak wygląda sprawa z tego typu częściami do naszych Japońców ale ostatnio się zacząłem nad tym zastanawiać.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 20:01
autor: marcinbg
No Krzysiek to jak na moje oko dobry olej tylko jaki miałeś wcześniej wiesz może???

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 20:08
autor: k_sit
Ja już 2 wymianę mu robię . Przed pierwszą zalałem go środkiem do płukania silników . Bo nie wiedziałem jaki był tam olej, http://www.google.pl/imgres?newwindow=1 ... 80&bih=911 następnie wlałem Platinim http://www.google.pl/imgres?newwindow=1 ... 80&bih=911

Re: KUBOTA B1-17 Bultra odma

: 17 lut 2014, 20:37
autor: marekspectra