KUBOTA B1-17 Bulltra elektryka

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

KUBOTA B1-17 Bulltra elektryka

Post autor: k_sit » 31 sty 2014, 23:00

Na początek dobre ładowanie .Zamiana prądniczki oryginalnej na alternator . Zakup alternatora Tico 50 zł ,trochę kabelków rożnych przekrojów 1,5 mm2 5 mm2,oczka ,wsuwki .Demontujemy prądniczkę ,układ wydechowy, łącznik pompa wentylator {zmiana paska klinowego},kształtujemy uchwyty ,wycinamy narożnik kolektora przekręcamy i wspawujemy 15mm od płaszczyzny kolektora . Podłączamy "B+" z "+" na rozruszniku "+" ze stacyjki przez żarówkę "L " ,test . Szlifowanie ,malowanie i składanie.
Załączniki
DSC02078.JPG
DSC02078.JPG (64.59 KiB) Przejrzano 13147 razy
DSC02077.JPG
DSC02077.JPG (64.32 KiB) Przejrzano 13147 razy
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2014, 23:09 przez k_sit, łącznie zmieniany 1 raz.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: KUBOTA B1-17 Bultra elektryka

Post autor: toku74 » 31 sty 2014, 23:07

Oooo. O to bryzga. Fajnie wszystko, tylko wyjaśnij, dlaczego altek Tico. Tani był, czy miałeś. Może szło odsunąć, aby nie ciąć kolektora, lub wprowadzić mniej zmian. Opisz swoje postępowanie i ingerencje w oryginalny silnik.
Widzi mi się to co robisz. pełen szacun. Masz fajną bryczke, ale czasami trzeba poprawić fabrykę.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: KUBOTA B1-17 Bultra elektryka

Post autor: k_sit » 31 sty 2014, 23:21

Musiałem ingerować w kolektor gdyż boczek by się nie zamkną estetyka . Dlatego tico bo ma fajne rozmieszczenie uchwytów ,koło pasowe klin 10, jest mały i daje rade.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Bultra - elektryka wsteczny

Post autor: k_sit » 05 lut 2014, 20:07

Bardzo proste rozwiązanie ,do dźwigni zmiany biegów wstawiony kątownik , pod siedzenie uchwyt czujnika indukcyjnego oraz małe czarne na błotniku przekaźnik i oczywiście lampa .
wst.jpg
wst.jpg (27.52 KiB) Przejrzano 13049 razy

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Bultra - elektryka światła stop

Post autor: k_sit » 07 lut 2014, 20:28

Montaż oświetlenia zewnętrznego na tył:
Zakup lamp od przyczepki ;czujnik fiata nad pedałami ;obrysówki {jako kierunki} ; gniazdo do przyczepki ;kilka złączek ;przewody .
ObrazekObrazekObrazek
Jak potrzebny komuś schemat mogę narysować.

Awatar użytkownika
marekspectra
Posty: 2574
Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)

Re: Bultra - elektryka

Post autor: marekspectra » 07 lut 2014, 20:49

O proszę , raz dwa i gotowe :)

No nie jest to takie szybkie hej rup :) Bardzo bym prosił żebyś rozrysował czytelnie ten schemat. Praktycznie żaden z naszych traktorków nie ma instalacji. Twój schemat byłby pierwszym na którym mozna by sie wzorowac.
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Bultra - elektryka

Post autor: k_sit » 07 lut 2014, 23:06

Postaram się narysować .Jestem w trakcie tworzenia elementów w programie do rysowania schematów .Jak ukończę to wstawię . Na necie znalazłem schemacik i go porównuję z rzeczywistością Obrazek

kamil00
Posty: 136
Rejestracja: 04 lut 2014, 18:27

Re: Bultra - elektryka

Post autor: kamil00 » 09 lut 2014, 18:58

Panowie nie polecam tych lamp od przyczepek na początku miałem takie ale wiecznie coś tam nie łączyło i było to denerwujące obecnie mam lampy od mf255 i po podłączniu ich 2 lata temu ani razu do nich nie zaglądałem . Na czujnik stopu też polecam czujnik od mf-a lub od c330

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Bultra - elektryka

Post autor: k_sit » 15 lut 2014, 18:45

Pierwsze co w tych lampach zadecydowało to wielkość .Świecą 2 lat i nic się wielkiego nie działo oprócz że żarówka nagrzała klosz i trochę się odkształcił . Fajnie komponują się i pasują w oryginalne odblaski.
Zamiast oryginalnego licznika wskaźników zamontowałem wielo-wskaźnik od łady . Trzeba było szukać po przewodach , wykonać złącze do wtyków oryginalnych by nic nie niszczyć .Zabawa w cechowanie wskaźnika temp.{czerwone pole to 90st C }; poziomu paliwa {zaczyna się 1\2 do 1 czyli 1\2 to pusty 1 pełny }.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: KUBOTA B1-17 Bulltra elektryka

Post autor: k_sit » 01 maja 2014, 20:50

Dzisiaj zmieniłem trochę wydech tłumik ,bo dławił trochę po poprzedniej modyfikacji .Odsunąłem trochę blachę i wpuściłem nakrętki w głąb dało to powiększoną przestrzeń .

Obrazek Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ