TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 10 lut 2015, 20:06

Szam a co wg Ciebie mam robić skoro każdy 'doradza' albo: "sprzedaj kup co innego" albo "wymień silnik na deutza, hatza, ifa". Żadnych konkretów, dodatkowo brak jakiejkolwiek instrukcji wszystko to potęguje. Nie mam miernika kompresji żeby sprawdzić ciśnienie. Wtrysk ustawiony wzorowo powoduje to co wyżej.

Co do odpowietrzenia to jutro podepne pompę na krótko do jakiegos naczynia bo mam wątpliwości czy te przewody i naczynie filtra są szczelne.

Rozebralem przednie wieko zeby sprawdzić regulator obrotow i okazało sie że tam wszystko jest ok.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Szam » 10 lut 2015, 21:25

Motasz się tak, że sprawia wrażenie jakbyś stracił kontrolę nad racjonalnością działań i zakupów części. Wg. mnie czas abyś uporządkował wszystkie rady we własnej głowie i podszedł do diagnostyki pragmatycznie. To, że nie masz manometru do pomiaru ciśnienia w cylindrach nie uzasadnia Twoich dalszych poczynań, zakupu części, regulacji pompy itp. Manometr do diesla pożyczysz z odpowiednimi końcówkami od prawie każdego mechanika samochodowego. Dzięki temu pomiarowi (1/2 godziny roboty i nic nie kosztuje) wykluczysz albo potwierdzisz podstawowy parametr trudności w uruchomieniu diesla. Jeżeli ciśnienie w cylindrach będzie ok. sprawdź układ wtryskowy. Systematycznie i po kolei, najpierw zapowietrzenie i wycieki, potem wtryski, potem pompę, potem zapłon (tutaj można pobawić się, ale silnik po zgrubnym ustawieniu na znaki powinien już grać po japońsku, czyli jako-tako). Nominalne ciśnienie sprężania w barach powinno wynosić 0,21 x stopień sprężania wg. instrukcji x 10. Zwykle w dieslach jest to min. ok. 30 bar, poniżej tego silniki z trudem zapalają. Pomiaru dokonujemy w miejscu wtrysków lub świec żarowych, najlepiej na ciepłym silniku (ale na zimnym też jest wskazówką).

P.s. Tyle już zrobiłeś, że moja rada jest taka: zrób ten silnik dobrze i oddaj traktor w dobre ręce innemu nawiedzonemu tym wynalazkiem :(

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Szam » 10 lut 2015, 22:23

Rasoir pisze:...Rozebralem przednie wieko zeby sprawdzić regulator obrotow i okazało sie że tam wszystko jest ok.
Potwierdza to ocenę miotania się. No bo jak sprawdziłeś, że wszystko ok.? Tyle tyko , że jest i kręci się, jeżeli jest odśrodkowy. A tego nie wiem, bo nigdy nie widziałem tego silnika.

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 11 lut 2015, 10:07

Podlaczylem do walka wiertarke o podobnych do silnika obrotach i sprawdzilem jego dzialanie czyli regulację obrotow silnika wzgledem obrotow walka. Jezeli ujmuje gazu podczas zwiekszania obrotow to znaczy ze dziala, no chyba ze nie oto chodzi w odsrodkowym regulatorze?

Co do wczesniejszej wypowiedzi to nie rozumiem stwierdzenia ze bezsensownie wymieniam czesci, skoro sekcja w pompie byla zuzyta i podawala za niskie dawki a koncowka wtrysku lała i się zacinala to chyba zasadnym jest te elementy wymienic na nowe?

Poza tym nic w silniku nie wymienilem, oprocz dolozenia swiecy zarowej.

PS. Ale milo ze intetesujesz sie tematem i dajesz wskazowki bo jak na razie dowiedzialem sie na tym forum najwiecej. Na reszcie czuje sie jakbym remontowal jakis wynalazek z XVII wieku.

Awatar użytkownika
Konik
Posty: 49
Rejestracja: 23 gru 2013, 22:30

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Konik » 11 lut 2015, 11:28

Ile masz miedzianych podkładek pod wtryskiwaczem ?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: k_sit » 11 lut 2015, 12:29

Regulator obrotów działa następująco gdy obr niskie względem zadanych układ dźwigniowy przestawia listwę sekcji w stronę większej dawki po osiągnięciu obr siła odśrodkowa jest równa sprężyną sciągającym i następuje płynne zmniejszenie dawki . Regulator zmienia wielkość wtrysku paliwa i zabezpiecza przed nadmierny rozbieganiem się silnika.
1 pomierz ciśnienie sprężenia
2 sprawdź różnice pomiędzy długością sekcji starej a nowej
3 jakie jest zużycie krzywki i rolki popychacza
4 sprawdź wieniec zębaty na tulei sekcji ( może byś przestawiona dawka wstępna)
Obrazek
5 poprawnie odpowietrz układ
6 powinno działać
w tym silniku wtrysk następuje co pełen obrót dużej filozofii tu niema . A przyczyn nie domagań ogrom.

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 11 lut 2015, 17:30

Podkładka jest jedna ale nie wiem czy nie jest za gruba bo końcówka wtryskiwacza jest równa z głowicą, nie wystaje z niej w stronę tłoka, myślisz że to cos związane z tym?

Bylem dziś u mechanika, powiedzial że pożyczy mi miernik to sprawdzę.

Krzywka i rolka popychacza wydaje sie być ok, nie ma na niej żadnych rys i oznak zuzycia.

Pompę jeszcze rozbiore i sprawdzę, ponoc nie ma tam żadnej regulacji dawek paliwa, a wszystko jest regulowane dźwignią na pompie a mimo to gość skasował za tą wymianę 150zl.

Wiem ze mnie za to zganicie ale glowice zamontowalem teraz na próbę na jednej uszczelce a reszta silikon, bo oryginalnie sa tam 4 które zamontowalem nowe i okazalo sie że cos tam syczalo, wczesniej były 2 uszczelki i działał, a na nowych syczy, moze to przez to? Bardziej juz glowicy nie dociagne bo nie dam rady wiec próbuje tak.

Awatar użytkownika
JARO
Posty: 121
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:40
Lokalizacja: lisów 15b jedlińsk mazowieckie

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: JARO » 11 lut 2015, 20:20

POWIEM TAK JAK TY CHCESZ ODPALIĆ TĄ BRYKĘ jeśli ci całe ciśnienie kompresji w biz,,,,,,,u przez uszczelki wali albo głowica jest z krzywiona lub żle była z plantowana a czy była wogule plantowana ,KATEGORYCZNiE TO TRZEBA zapobiec temu syczeniu z pod głowicy PRORITET !!!!!!,a czy te uszczelki to od tego modelu !!?? a bym zapomniał od kiedy to uszczelke pod głowicą się skrecja na silikon ?? tam jest B.duże ciśnienie i wszystko musi idealnie spasowane bo innaczej to tylko na cud można liczyć

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 11 lut 2015, 21:00

Uszczelki oryginalne ale tak mi się wydaje że przepuszczają, wcześniej były tam dwie, ale oryginalnie mają tam być 4. Na silikonie to tylko próba i wiem że tak się nie robi, ale jeżeli teraz odpali to znaczy że to przez to, wtedy będę mniej więcej wiedział co robić dalej.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: toku74 » 11 lut 2015, 23:57

Rasior. Wiem, że w komplecie masz cztery uszczelki. Nie wiem, jednak, czy wszystki musisz zakładać. Ilość zakładanych uszczelek dobierasz do " wysokości wystawania tłoka ponad krawędź cylindra". Tak zazwyczaj dobiera się uszczelki w dieslu. Jak coś. mam instrukcję do tego traktorka po polsku i mogę zacytować, ba , na dzień dzisiejszy nawet zdjęcie strony z instukcji wkleję, bo potrafię .... wklejać zdjęcia.
Co by nie pier...... za dużo. Podstawowym parametrem pracy w silniku diesla jest: ciśnienie i temperarura- jedno z drugim ściśle związane. Ten właśnie parametr powoduje to, że pierwszym elementem jaki powinienieś sprawdzić jest ................. CIŚNIENIE SPRĘŻANIA.

ODPOWIEDZ