TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 12 lut 2015, 09:22

Tłok nie wystaje ponad krawędź cylindra, wg instrukcji uszczelka powinna mieć w sumie grubość 0,8-1mm i głowica powinna być dokrecona z momentem ok. 40Nm. Moment na oko bo klucz mam na 1/2 a imbusy na 3/8 ale spokojnie 40Nm wykrecilem. Mimo to ciśnienie spieprzało, a jak wczoraj próbowałem to na silikonie opór podczas kręcenia wałem jest znacznie wiekszy, natomiast jak na denko tłoka wlejesz 5-10 ml oleju to nie da sie obrócić bo ciśnienie jest takie duże. Mniemam że takie powinno być zawsze czyli pewnie szlif cylindra i nowy tłok z pierścieniami... Ale to potwierdzi próba miernikiem, o ile dopasuje końcówkę pod świece.

Może przez to nie odpala mimo że powinien po wymianie sekcji i końcówki, trochę ciśnienia ucieklo miedzy uszczelkami, a że i tak jest marne to przez to nie gada?

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 12 lut 2015, 15:18

Udało się. Odpalił i gada w miarę dobrze, jedyne co mnie zastanawia to dziwnie działający regulator obrotow. Nie działa stabilnie i nie wiem co może być tego przyczyną. Obroty strasznie faluja mimo ze wczesniej tak sie nie działo, falowaly ale regularnie. Pod obciążeniem jest ok.

Muszę go teraz poskładać do kupy bo nie ma na razie dmuchawy i paliwo pobiera na krótko ze strzykawki ;-)

toku74, a masz jeszcze te kartony z częściami o których pisałeś?

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: k_sit » 12 lut 2015, 19:44

Faluje regulator nic nie przestawiałeś {dźwigienki, sprężyny} . Sprawdź ruchomość ciężarków i sprężyn powrotnych . Może jest szczelniejsza sekcja w pompie i dawki paliwa są za duże .
Jak ma siłę to nie kombinuj z czasem się przyzwyczaisz przecież to czeski wynalazek i tlekot musi sąsiadowi drażnić ucho.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Szam » 12 lut 2015, 20:05

Wg. mnie faluje bo musi falować, jest mechaniczny i odśrodkowy. Ma luzy, które muszą wykasować się w przeciwnych kierunkach przy zwiększaniu i zmniejszaniu obrotów (dot. luzów listwy i sworzni) . To tak jak w suporcie tokarki, normalne zjawisko i tak musi być. Powinien falować na luzie i bez gazu. Obciążenie powoduje wykasowanie luzów w jedną stronę i brak efektów falowania. Przynajmniej wg. mnie.

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: toku74 » 12 lut 2015, 22:19

Rasoir pisze:Udało się. Odpalił i gada w miarę dobrze, jedyne co mnie zastanawia to dziwnie działający regulator obrotow. Nie działa stabilnie i nie wiem co może być tego przyczyną. Obroty strasznie faluja mimo ze wczesniej tak sie nie działo, falowaly ale regularnie. Pod obciążeniem jest ok.

Muszę go teraz poskładać do kupy bo nie ma na razie dmuchawy i paliwo pobiera na krótko ze strzykawki ;-)

toku74, a masz jeszcze te kartony z częściami o których pisałeś?
No niestety już nie mam. Na początku na złom wywalić chaciałem, ale coś mnie podkusiło i na all.... wstawiłem. Poszło dosyć szybko i za lepszą kasę. Z oryginalnego silnika tylko pompa oleju hydraulicznego mi została.

Szam
Posty: 598
Rejestracja: 09 gru 2014, 19:14

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Szam » 12 lut 2015, 23:11

Rasoir pisze: ...Może przez to nie odpala mimo że powinien po wymianie sekcji i końcówki, trochę ciśnienia ucieklo miedzy uszczelkami, a że i tak jest marne to przez to nie gada?
Wniosek z gruntu fałszywy. Jeżeli uszczelka pod głowicą przepuszczała, to nic nie można wyrokować o szczelności układu tłok-pierścienie-cylinder. Bądź dobrej myśli, bo to niczego nie przesądza :D .

Rasoir
Posty: 31
Rejestracja: 01 gru 2014, 15:09

Re: TZ-4K-14 - kilka pytań do użytkowników

Post autor: Rasoir » 14 lut 2015, 12:31

Tylko faluje tak dziwnie, zbyt szybko... Wcześniej falował płynnie i z większą amplitudą.

Może to przez ograniczenie dawek paliwa zgodnie z instrukcją, teraz skok wieńca zebatego wynosi moze 3-4mm.

ODPOWIEDZ