zapowietrzony ukl. paliwowy

czarny48
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2014, 21:18

zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: czarny48 » 28 wrz 2014, 17:53

witam
Panowie. przyznaję sie od razu. traktorek mam od półtorej roku ale oprocz transportu przyczepką nic nim nie robiłem bo nie mam na czym.
Na to forum trafiłem wczoraj bo googlowałem problem który mi sie wczoraj stał: a mianowicie-uruchomiłem traktorek i nie otworzyłem kurka paliwa; no i stało sie, zapowietrzył się. Juz wiem jak odpowietrzyc filtr paliwa ale nigdy jeszcze nie odpowietrzałem
Bedę wdzięczny za wszelkie porady w tej sprawie.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: RobFra » 28 wrz 2014, 22:14

Sprawa jest niby prosta,
Odpowietrzasz cały układ paliwowy (niskiego ciśnienia, a w zasadzie grawitacyjny) od zbiornika do pompy. Zdejmujesz wężyk "gumowy" na pompce i spuszczasz ON, aż przestaną lecieć bąbelki.
Próbujesz zapalić.
Jak nie zaskoczy to zostaje jeszcze układ wysokiego ciśnienia czyli to co w wężyku metalowym. Do tego potrzebna druga osoba. Jedna luzuje nakrętkę wężyka na wtryskiwaczu, a druga kręci rozrusznikiem tak długo, aż będzie leciał ON. Bez przestawania kręcenia (tak długo rozrusznikiem), aby druga osoba zdążyła zakręcić nakrętkę.
Zwykle wystarczy kręcić kilka / kilkanaście sekund.
Do zluzowania wystarczy 1/4 do 1/2 obrotu.
Jak nie pomoże z 1 razem to powtórzyć.
Akumulator musi być dobrze naładowany, aby rozrusznika dał wysokie obroty bo może trzeba będzie wypchnąć powietrze z końcówki wtryskiwacza.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

czarny48
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2014, 21:18

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: czarny48 » 30 wrz 2014, 18:06

dzięki za podpowiedź ale co wychodzi. filtr paliwa odpowietrzyłem. silnik chodził 5 sek. i padł.może dlatego ze jestem sam.paliwo z nakretki przy wtryskiwaczu poszło. Ale silnik nie zaskoszył. probuje dalej

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: RobFra » 01 paź 2014, 20:12

Wystarczy kolejny mały bąbelek powietrza w przewodzie wysokiego ciśnienia, aby się ponownie zapowietrzył.
Jak zapali to daj min średnie obroty co by przepchnąć resztki powietrza.
Mogło się też tak porobić, że po ruszeniu przewodów paliwowych i filtra zaczął się układ zapowietrzać.
Może coś na pompie.
Podepnij krótkim wężykiem paliwo z butelki prosto do pompy. Zapal i niech się zagrzeje i potem podepnij układ paliwowy, zapal i wyższe obroty daj.
Dobre do obserwacji są przezroczyste przewody. Nawet jak się nam wydaje, że połączenie jest pewne bo na metalowej opasce zaciskowej to wężyk może być sparciały, ukruszenie czy pęknięcie na filtrze powietrza.
Działaj.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

czarny48
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2014, 21:18

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: czarny48 » 02 paź 2014, 12:17

dzięki za zainteresowanie moim problemem.
Na razie jednak nic nie będę robił w tym tygodniu bo czasu mało.
Kurek paliwa pod bakiem miałem tez nieszczelny i mysle żeby zrobić mały remont układu paliwowego tj wymiana tego kurka ,przeczyszczenie baku i filtra paliwa. A potem dalej probowac odpowietrzać.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: RobFra » 02 paź 2014, 22:03

czarny48 pisze: Kurek paliwa pod bakiem miałem tez nieszczelny i mysle żeby zrobić mały remont układu paliwowego tj wymiana tego kurka ,przeczyszczenie baku i filtra paliwa.
Itaka nieszczelność wystarczy do łykania powietrza. Problem nie ustąpi. Wymień przewody i kurek na nowe. Ja lubię zachować oryginał, ale jak nie będzie to inne. Chyba VW ma tanie filtry ON. Tylko to mocowanie. Jak już to weź duży z kurkiem na dole do spuszczania wody.

Bak dobrze się czyści potłuczonym szkłem, sypiesz i trząchasz.

Jak masz zapchany filterek wstępny w baku to jest opór ssania ON i na każdej nieszczelności w układzie paliwowym będzie zasysać powietrze = kolejne zapowietrzenia.

Jeszcze tak mało dzieje się na tym forum, że interesuję się każdym tematem. :o
Ogólnie przyda się potomnym.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

czarny48
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2014, 21:18

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: czarny48 » 07 paź 2014, 20:40

traktorek prawie zapalił. Ale dlugo nie pochodził bo nalałem paliwa sprzed dwóch lat.pomyliłem kanistry.zdemontowałem kurek paliwa i filtr paliwa. Jutro będę szukał innego kurka.to kiepskie paliwo wylałem.Bak jest czysty.Jutro musze znaleźć kurek z odpowiednim gwintem.Wkładkę filtra paliwa mam nową. Jak sądzicie Koledzy-czy te uszczelniające podkładki pod śruby łatwo kupie nowe?Czy trzeba je wymieniać?czy można stare zastosować?
wymienialiscie kiedys kurek pod bakiem?łatwo znalezc zamiennik?A ta uszczelka filtra paliwa?tez juz wyglada trochę na sparciałą-można jakos dobrać zamiennik?
pozdrawiam

czarny48
Posty: 29
Rejestracja: 27 wrz 2014, 21:18

Re: zapowietrzony ukl. paliwowy

Post autor: czarny48 » 09 paź 2014, 20:00

witam
traktorek dzis odpalił. Ale długo to trwało. Musiałem sie posiłkować wiekszym akumulatorem.Zapala ok ale pojawił sie nowy problem.na wysokich obrotach silnik sie "dławi" a w koncu gasnie. Co może byc tego przyczyną?mieliście podobne objawy?

ODPOWIEDZ