Rób fotki, i tak bedzisz musiał bo wczesniej czy pózniej ktoś bedzie o to prosił Z tym turem to sobi już smaki szykuję bo spodziewam sie mega smacznej porcji porządnej mechaniki Trzymam za słowo i czekam pierwszych fotek z budowytoku74 pisze:Pompa siedzi. Działa rewelacyjnie. Napęd dwoma paskami. Alternator oryginalny z Opla /ten awaryjny/ zmieniłem na standardowy Bosch. Napinacze porobione. Działa wszytko ok. Zdjęcia bym dał, ale tak jest to tam upchane, że guzik widać na zdjęciach. Zresztą to i tak przy nie oryginalnym silniku. Na wiosnę buduję od nowa elektrykę i zaczynam TUR-a. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
TZ4K14 -modifide by TOKU
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Proszę ! kolejny co zamiast świętować na forum siedzi widziałem tu wczoraj jeszcze paru i dobrze! sam zresztą polazłem do garażu i Kubusia sobie odpaliłem! hehheee....
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Do tura to jeszcze trochę. Łapię koncepcję i oglądam filmiki. Na razie wstawiam fotki zamontowanej pompy NSZ10 w TZ4K14 z silnikiem Isuzu 1,5D. Ale kurna składanka tego wszystkiego.
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Dobra robota;)
ładnie się to wszytko komponuje. co do tura, to fajne rozwiązanie masz na filmiku
zresztą sprzęcik też po "drobnych" modyfikacjach, bo silnik z daihatsu 1.0 TURBO.
jak Ci się przyda to łap linkę do strony skąd to wyniuchałem http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =95&t=1524 jest tu po kolei jakie zmiany, następowały w sprzęcie, więc myślę, że może CI się przydać conieco
pozdro
ładnie się to wszytko komponuje. co do tura, to fajne rozwiązanie masz na filmiku
zresztą sprzęcik też po "drobnych" modyfikacjach, bo silnik z daihatsu 1.0 TURBO.
jak Ci się przyda to łap linkę do strony skąd to wyniuchałem http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =95&t=1524 jest tu po kolei jakie zmiany, następowały w sprzęcie, więc myślę, że może CI się przydać conieco
pozdro
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Bardzo fajny. Dużo solidnej roboty, ale..... Nie dla mnie. Po prostu sprzęcik bardzo dobrze przerobiony do pracy wyłącznie w lesie. Nie widzę zastosowania z glebogryzarką, lub innym oprzyżądowaniem.
Ps: patrząc na ogrom włożonej pracy i koszta poniesione wydaje mi się że jego wartość sięga na nasze ok. 50tyś. Za to można już poszukać czegoś gotowego do tego typu pracy i mocniejszego. Ale może tylko tak mi się wydaje.
Ps: patrząc na ogrom włożonej pracy i koszta poniesione wydaje mi się że jego wartość sięga na nasze ok. 50tyś. Za to można już poszukać czegoś gotowego do tego typu pracy i mocniejszego. Ale może tylko tak mi się wydaje.
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Poprawiłem hydraulikę!!! Działa jak należy!!!
A więc tak: mając oryginalną pompę podłączyłem ją do orbitrola, a powrót z orbitrola na rozdzielacz i z rozdzielacza do zbiornika. Problem był taki, że podczas pracy rozdzielaczem w skrajnych położeniach siłowników /zawór przelewowy się odzywał/ olej wracał na orbitrol i ciągnik skręcał. Nie dużo, ale jednak. Jak założyłem pompę od T25 to dopiero zaczął "skreać'. Szukałem informacji. Ktoś coś pisał o "dzielniku przepływu". Szukałem takiego cuda. Znalazłem, ale cena też cudowna. Przez przypadek na allegro znalazłem nowy Germany o odpowiadających parametrach za 150zł!!!. Łyknąłem, założyłem i ....Jest zajebi.cie.
Pozdrawiam.
A więc tak: mając oryginalną pompę podłączyłem ją do orbitrola, a powrót z orbitrola na rozdzielacz i z rozdzielacza do zbiornika. Problem był taki, że podczas pracy rozdzielaczem w skrajnych położeniach siłowników /zawór przelewowy się odzywał/ olej wracał na orbitrol i ciągnik skręcał. Nie dużo, ale jednak. Jak założyłem pompę od T25 to dopiero zaczął "skreać'. Szukałem informacji. Ktoś coś pisał o "dzielniku przepływu". Szukałem takiego cuda. Znalazłem, ale cena też cudowna. Przez przypadek na allegro znalazłem nowy Germany o odpowiadających parametrach za 150zł!!!. Łyknąłem, założyłem i ....Jest zajebi.cie.
Pozdrawiam.
- marekspectra
- Posty: 2579
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
No i super! pięknie jest tylko jedno ale....
Co to u licha ten dzielnik przepływu?! dawaj szybko jakieś info co? , jak? fotki i link do aukcji Z czym to sie je poprostu
Co to u licha ten dzielnik przepływu?! dawaj szybko jakieś info co? , jak? fotki i link do aukcji Z czym to sie je poprostu
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Witam,
Jestem nowy na forum, więc zacznę od paru słów wstępu. Kupiłem Tz4k14(w oryginale, w mojej ocenie w co najmniej dobrym stanie) końcem grudnia 2013 celem zrobienia z niego zwrotnej ładowarki do stajni i obory. Chciałbym też zachować funkcje traktora (tj.wałek przekazu mocy i tuz) i mam na to swoją wizję. Pojawił się jednak pewien problem,mianowicie, po testach możliwości oryginalnego silnika,nie wyobrażam sobie pracy na czymś takim. Postanowiłem więc, że zmienię też silnik i obgadałem u "szrociaża" silnik golfa II 1,6 D wydawał mi się najbardziej prosty popularny i tani w eksploatacji. Gdy przyjechałem po niego, zorientowałem się, ze w tym silniku rozrusznik jest montowany od strony skrzyni biegów,co dodatkowo skomplikowałoby przeróbki." Szrociaż " zaproponował mi silnik od corsu isuzu 1,5D, obejrzałem i kupiłem. Tera, gdy zacząłem myszkować po necie, okazuje się ,że takie silniki (ku mojemu pocieszeniu :) ) pracują już w tz-kach.
Czytając powyższy temat, nasunęła mi się taka odważna ;) myśl.., czy miałby ktoś może gotowy projekt flansz łączących silnik opla ze skrzynią tz-ki , w np.w programie autoCAD ? Poco robić od nowa zrobioną robotę ;)
Jestem nowy na forum, więc zacznę od paru słów wstępu. Kupiłem Tz4k14(w oryginale, w mojej ocenie w co najmniej dobrym stanie) końcem grudnia 2013 celem zrobienia z niego zwrotnej ładowarki do stajni i obory. Chciałbym też zachować funkcje traktora (tj.wałek przekazu mocy i tuz) i mam na to swoją wizję. Pojawił się jednak pewien problem,mianowicie, po testach możliwości oryginalnego silnika,nie wyobrażam sobie pracy na czymś takim. Postanowiłem więc, że zmienię też silnik i obgadałem u "szrociaża" silnik golfa II 1,6 D wydawał mi się najbardziej prosty popularny i tani w eksploatacji. Gdy przyjechałem po niego, zorientowałem się, ze w tym silniku rozrusznik jest montowany od strony skrzyni biegów,co dodatkowo skomplikowałoby przeróbki." Szrociaż " zaproponował mi silnik od corsu isuzu 1,5D, obejrzałem i kupiłem. Tera, gdy zacząłem myszkować po necie, okazuje się ,że takie silniki (ku mojemu pocieszeniu :) ) pracują już w tz-kach.
Czytając powyższy temat, nasunęła mi się taka odważna ;) myśl.., czy miałby ktoś może gotowy projekt flansz łączących silnik opla ze skrzynią tz-ki , w np.w programie autoCAD ? Poco robić od nowa zrobioną robotę ;)
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Jako, że zawias w moim łamańcu był nieco..... zużyty nadszedł czas na jego naprawę i małe zmiany w jego budowie. Więc po wyjęciu go z traktorka postanowiłem dołożyć drugi siłownik skrętu. Z jednym szybko skręcał /nawet na orbitrolu 50/ i do tego w skrajnych położeniach miał problem z wyprostem. Zawias przygotowałem też pod kątem ewentualnego przsunięcia TUR-a. A jak nie wstawię tam tura, to i tak na coś te podstawy się przydadzą, choćby dla samego wzmocnienia zawiasu.
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Przerobiłem u siebie hamulce tylne tzn. ich uruchamianie. Linki poszły won, a zastąpiły je cięgła. Zdjęcia dołączam.
Do oryginalnej tulejki, która jest osią linki przy pedale hamulców przyspawałem śrubę głowicy z jakiegoś VW. Mocna /11.8/ długa i M12. Od podestu odłamałem zaczep pancerza linki /dwa strzały młotkiem, bo spawany z jednej strony/. Do budowy użyto też dwóch kawałków pręta 10 długość 520 każdy, kawałka płaskownika 30x10, kawałek płaskownika 30x3, kawałek pręta 20, pare podkładek szerokokołnierzowych 10 i pare zawleczek. Koszta szacuję na jakieś 3 dychy- to z farbkami. Plus do tego ze cztery godziny roboty, bo farba musiała wyschnąć.
No, to taka różnica ceny pomiędzy tym z all...
Cały czas się zasatnawiam nad cenami części do tych traktorków. Gdyby taki sam element był stosowany w naszej C 360 kosztowałby pewnie ze 3 dychy, ale skoro to "poważny" TZ4.....
Do oryginalnej tulejki, która jest osią linki przy pedale hamulców przyspawałem śrubę głowicy z jakiegoś VW. Mocna /11.8/ długa i M12. Od podestu odłamałem zaczep pancerza linki /dwa strzały młotkiem, bo spawany z jednej strony/. Do budowy użyto też dwóch kawałków pręta 10 długość 520 każdy, kawałka płaskownika 30x10, kawałek płaskownika 30x3, kawałek pręta 20, pare podkładek szerokokołnierzowych 10 i pare zawleczek. Koszta szacuję na jakieś 3 dychy- to z farbkami. Plus do tego ze cztery godziny roboty, bo farba musiała wyschnąć.
No, to taka różnica ceny pomiędzy tym z all...
Cały czas się zasatnawiam nad cenami części do tych traktorków. Gdyby taki sam element był stosowany w naszej C 360 kosztowałby pewnie ze 3 dychy, ale skoro to "poważny" TZ4.....
Re: TZ4K14 -modifide by TOKU
Tomku a co myślisz o szerszych kołach, zawsze to lepsza przyczepność ?