TZ4k14

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

TZ4k14

Post autor: cugi253 » 08 kwie 2016, 14:57

Witam kupiłem taki oto traktorek w zastępstwie mojego SAMa. Pierwsze wrażenie - bardzo wywrotny, uciąg bardzo duży, kultura pracy bardzo kiepska, mało komfortowy.
Wiec aby polepszyć trochę te własności rozpocznę najprawdopodobniej od wymiany silnika tak jak kolega toku74. Ale mam kilka pytań odnośnie tego traktorka co do czego służy. Np. gdzie załącza się napęd wałka od silnika, u mnie wałek się kręci cały czas, niezależnie czy mam włączony tylny napęd czy nie- tylny napęd działa.
Do czego służy ten zbiorniczek- u mnie sucho
Obrazek
Co załącza się tą dźwignią?
Obrazek
Co załącza ta dźwignia?
Obrazek

Obrazek
Czy to jest element skrzynie biegów TZ4k14? Dostałem to do traktorka.
Obrazek
Obrazek

Akronix
Posty: 104
Rejestracja: 12 maja 2015, 22:14

Re: TZ4k14

Post autor: Akronix » 08 kwie 2016, 19:44

Witaj co prawda na TZ-kach się nie znam ale ten wałek na ostatnich dwóch zdjęciach przypomina mi wałek ze skrzyni od malucha (Fiata 126p).
Akronix
---------
Yanmar F14D + TuR + Gleba RSA1201

toku74
Posty: 531
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 08 kwie 2016, 22:46

To pierwsze to wlew oleju. Dźwignia po prawej to blokada przedniego mechanizu różnicowego. Dźwignia po lewej to: Pchasz do przodu- załączasz wałek w zależności silnikowej , po środku luz, wyciągasz załączasz ten sam wałek, ale w zależności od prędkości przodu czyli krótko mówiąc 4x4. Niestety z tym 4x4 jest pewien myk w tym ciągniku. Otóż, żeby go załączyć musisz tą dźwignię pociągnąc do siebie i załączyć napęd w tylnym moście /jak stoisz za ciągnikiem przy lewym kole masz przesówkę- wyciągasz rozłaczasz, wsówasz załączasz/. Cały myk polega na tym, że musisz uważać, żeby nie mieć załączonej tej dźwigni w tylnym moście / musi być rozłączona na luzie/ gdy chcesz załączyć prędkość wałka zależną od silnika /dźwignia z przodu po lewej wepchnięta do przodu/. Grozi to uszkodzeniem skrzyni biegów.
Ten wałek na zdjęciach to na pewno nie od TZ4K14.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 09 kwie 2016, 09:42

Sprawdziłem dźwignie, blokada działa, ale przesuwka od wałka nie. We wszystkich 3 pozycjach walek sie kreci, niezaleznie czy naped tylny jest włączony czy nie. Wiec to bedzie ten klin?

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 09 kwie 2016, 20:00

Tutaj gdyby ktoś potrzebował rysunek blachy montowanej do zwolnicy w celu zbudowania ramy pod silnik. Gotowy plik w dxf do wypalenia np. na plazmie
https://drive.google.com/file/d/0B8hs2z ... sp=sharing

Ktoś z was może wie czy jest gdzies w TZ regulacja wodzików? Wyskakuje mi bieg 4, żeby jechać muszę go przytrzymywać.

toku74
Posty: 531
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 10 kwie 2016, 14:22

cugi253 pisze:
Ktoś z was może wie czy jest gdzies w TZ regulacja wodzików? Wyskakuje mi bieg 4, żeby jechać muszę go przytrzymywać.
Nie ma czegoś takiego. Jak wyskakuje to tryby w skrzyni zużyte.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 17 kwie 2016, 19:50

ok. Gdyby ktoś posiadał zdjęcia sposobu zamontowania sprzęgła, koła zamachowego i jak w nim jest umieszczone łożysko na którym jest podparty wałek sprzęgłowy to bardzo proszę o podzielenie się nimi. Przygotowuje się do swapu silnika ale narazie teoretycznie, gdyż traktorek pracuje. Nie wiem co będzie jak go rozłożę, co mnie zaskoczy. Przyjmuje dwie opcje albo dorobić nowy wałek sprzęgłowy z wieloklinem pasującym do samochodwego sprzęgła tak jak to zrobił kolega toku74.
Druga opcja to może da sie jakoś wyciąć wieloklin z oryginalnego sprzęgła i wstawić do samochodowego, albo zostawić kpl. sprzegło z TZ i kołem zamachowym i połączyć je z silnikiem samochodowym.
Najbardziej by mi pasowało gdyby był to silnik 1,5d isuzu, ale rozpatruje też 1,7d, no i 1,6dVW- silnik ten znam i posiadam w garażu i wiem ze jest bardzo bezawaryjny- jedyna wada ze rozrusznik jest montowany do skrzyni biegów.

toku74
Posty: 531
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: TZ4k14

Post autor: toku74 » 18 kwie 2016, 21:59

[quote="cugi253"]....Druga opcja to może da sie jakoś wyciąć wieloklin z oryginalnego sprzęgła i wstawić do samochodowego, albo zostawić kpl. sprzegło z TZ i kołem zamachowym i połączyć je z silnikiem samochodowym.
Musiałbyś stworzyć całą tarczę sprzęgłową od nowa. A jak się zużyje to.... kicha. Czym ją zastąpisz? Od nowa zbudujesz? Używaj standardowych części o ile to tylko możliwe.
Z rozrusznikiem to też problem jak od skrzyni montowany

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: TZ4k14

Post autor: cugi253 » 21 kwie 2016, 19:02

ok, dowiedziałem sie ze człowiek zamontował silnik 1,8d toyoty i do zacisku i koła zamachowego założył bezproblemowo tarcze z TZ, może pójde tym tropem:)

Awatar użytkownika
zielony
Posty: 13
Rejestracja: 08 maja 2016, 12:50

Re: TZ4k14

Post autor: zielony » 12 maja 2016, 17:43

Nie jestem posiadaczem tego modelu ale mam z nim styczność . Taki model udostępnia mi znajomy z seryjnym silnikiem . Ma on trochę wad ale da się na nim pracować. Postaraj się ( nim zmienisz silnik ) wypróbować ten seryjny. Trzeba pamiętać że to dwusuw i niewolno go przegrzać- ma seryjnie mokry wydech -więc należy pamiętać aby lać olej(znajomy leje lotos 15w40) przez wlew na Twym pierwszym zdjęciu -obok wlewu za rozrusznikiem powinien być bagnet. Ten silnik ( przy zapalaniu trzeba wcisnąć na maksa linkę gazu ) i gdy ma ciężko kopci na czarno niekiedy ukazuje się niebieski dym ze smarowania tłoka i cieknie z wydechu.Najgorsza sprawa tej maszyny to połączenie ze sobą skrzyń biegów -odkręć osłony wałka co łączy skrzynie i sprawdz czy masz dokręcone trzy szpilki i nakrętki - (u znajomego) poluzowana szpilka wyrobiła gwint w skrzyni co skończyło się rozwiercaniem i dorabianiem nowej szpilki a trzeba pamiętać że ścianki skrzyni biegów nie są za grube -więc znajomy porusza się teraz bez osłon i często sprawdza czy ma tam wszystko dokręcone. Co do silnika gdy ma jeszcze kompresie i nie jest przegrzany to spoko daje sobie rade z orką , kultywator 7 zębów , czy nawet kosiarka szerokość 1metr. Prosto jest też zamontować alternator . Seryjny silnk naprawdę mało pali . Pozdrawiam i życzę powodzeni w razie problemów dzwoń do Lecha Poniatowskiego z AGROMASZ ze skierniewic to samozwańczy serwis w którym znajomy kupuje podstawowe części ale i dzwoni o poradę do tego pana tel.kom.504 267 113 albo (46)832 23 42 proś z panem Poniatowskim, albo (46)833 10 17 ..Najlepiej spraw sobie instrukcjie obsługi jest tam wszystko co potrzeba. A jeszcze jedno ---poczytaj o napędach i zależności wałka bo można go porwać.

ODPOWIEDZ