Brak napedu wałka WOM od silnika

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 30 wrz 2016, 21:46

Skrzynie rozebrałem znalazłem dwie części latajace po dnie skrzynie biegów. Wygladaja nastepująco:
Obrazek Obrazek

Czy to cos odpowiada najprawdopodbniej za właczanie wałka WOM, nie bardzo widze gdzie by to moglo byc umieszczone? Czy tam gdzie pokazywales toku? Jaki był najprawdopodbniej powód rozerwania tej kostki? Czy jeśli ja dorobie ze zwykłej stali bedzie ok? Przenosi ona jakies duże siły?

czy ta czesc znajduje sie w którejs czesci w tym zestawie czesci http://sklep.hand.pl/category/czesci-ciagnik-tz-4k-14 ???

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: toku74 » 01 paź 2016, 00:45

Tak. To odpowiada za załaczanie zależności silnikowej i 4x4. Daję fotę gdzie to jest zamontowane. Bezpośrednio nie widać bo jest to za kołami schowane, ale w tym miejscu szukaj uszkodzeń.
No sory. Bardziej skomplikowana matma z dodawaniem zdjęć przez jakieś "fotosiki"
Opiszę to taK.
Skrzynia rozebrana na pół. W jednej części tryby biegowe w drugiej przekładni głównej. W części z trybami biegowymi sterczy oś od włączanania 4x4 i zależności. Na tej osi schowane za trybami jest właśnie miejsce mocowania tego półksziężyca.
Na elektrodzie znajdź katalog części do TZ4 od jery. Strona 185, część nr 18. Reszte muszisz samotnie ogarnąć.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 01 paź 2016, 06:55

ok, dzięki, znalazłem w katalogu, nie moge zabardzo pojać dlaczego kamien pekł. Tam nie działaja z tego co widze jakieś duże siły, jedynie to cos przesuwa tryby. Myśle ze moge sobie takie cos wyciac laserkiem z jakiesj twardszej stali. Myslisz ze bedzie ok. Czy musi byc to stal łożyskowa?

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: toku74 » 01 paź 2016, 18:55

Przynajmniej utwardzana powierzchniowo. To cały czas trze o przesówkę. Niby jest olej, ale wodziki też mają hartowane końcówki. Jako oś zastosuj wałek łożyska igiełkowego fi 6 chyba. Dlaczego pękł- bo jakiś "kowal" na siłe włączał w chwili, gdy tryby na siebie zachodziły, lub na siłę wyłączał po jeździe 4x4 na asfalcie.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 04 paź 2016, 15:47

przy rozbieraniu maszyny napotkałem jeszcze na jeden problem. Mianowicie odkręciłem pomost - 4 sruby od tylnej skrzyni i nie da sie rozdzielić. Co jeszcze trzyma pomost??

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: toku74 » 04 paź 2016, 20:35

Wał główny. Skorzystaj z DTR-ki na elektrodzie. Te rysunki wszystko tłumaczą.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 07 paź 2016, 17:24

Pytanie do Ciebie toku , robzierales może wał główny w skrzyni? Widziałem rysunek, teoretycznie wszystko jasne, ale czop z wieloklinem nie chce zejść. Zdejmuje go w celu wymiany sprzęgła zębatego które znajduje się w środku, a się rozsypało. Próbowalem na prasie 10T i nic, próbowałem grzac palnikiem nic;/ Próbowałem młotkiem nic.
Obrazek Obrazek

toku74
Posty: 569
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: toku74 » 07 paź 2016, 18:43

Nie rozbierałem. Problemy mogą być dwa: za słaba prasa, albo nie w tą stronę dusisz.

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 07 paź 2016, 21:43

problem rozwiazany, niestety tuleja mosiezna została uszkodzona. Winowajca były 4 wyłamane kły ze sprzegiełka zebatego które podczas pracy i jazdy z takim stanem rzeczy niewiadomo jak długi czas wprasowały sie miedzy zew. pierscien łożyska a tulei w ktorej sa osadzone. One blokowały łożyska. 40 t prasa zerwała pierscien segera i udało sie uwolnic wałek z pierscienia wew.

Powód: najprawdopodobniej poprzedni właściciel włączył napęd na tyl przy zależności silnikowej wałka WOM

cugi253
Posty: 41
Rejestracja: 28 mar 2016, 08:36

Re: Brak napedu wałka WOM od silnika

Post autor: cugi253 » 07 paź 2016, 22:59

ma ktos z was katalog czesci? Potrzebuje zamówic w czechach czesc nr 20 i 21 ze strony 171 z instrukcji. Jakie maja te czesci numery?

ODPOWIEDZ