Napędy

Mały_Żniwiarz
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
Lokalizacja: Mińsk

Re: Napędy

Post autor: Mały_Żniwiarz » 11 kwie 2019, 13:17

AHa i jeszcze jedna sprawa . Do zwolnic na pewno 90 w130 ? Czytałem gdzieś że taki sam jak do skrzyni biegów czyli 75 w 90.

Gelo
Posty: 146
Rejestracja: 24 paź 2017, 10:05
Lokalizacja: Kock

Re: Napędy

Post autor: Gelo » 11 kwie 2019, 15:32

Ja lałem 80w90.
Branson 4020

Mały_Żniwiarz
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
Lokalizacja: Mińsk

Re: Napędy

Post autor: Mały_Żniwiarz » 11 kwie 2019, 19:27

A no i jeszcze pompa hydrauliki siadła. :( Co za dno.
Może ktoś podpowiedzieć czy nada się taka :

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24560

albo taka

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Pompa-h ... owym/24558

toku74
Posty: 562
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Napędy

Post autor: toku74 » 11 kwie 2019, 21:39

Bierz NSZ 10. U mnie ogarnia tura i wspomaganie na stałe, a resztę z doskoku. Olej 90w130 do zwolnic. Nie wymienia się go.

Mały_Żniwiarz
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
Lokalizacja: Mińsk

Re: Napędy

Post autor: Mały_Żniwiarz » 14 kwie 2019, 15:20

Witam ponownie.
Zabrałem się za wymiany olejów. Wszystko sprawnie poszło z tym , że przy oleju silnika pod nakrętką motylkową i kapturkiem powinien wg instrukcji być jakiś filcowy filterek. U mnie go nie ma. Czy można go zastąpić jakimś podobnym powszechnie dostępnym ? Może ktoś robił jakieś podmianki.

I druga sprawa. Rozebrałem pod silnikiem dwa wieczka żeby się do siatkowego filterka dostać. Wieczka były czymś uszczelnione - wyglądało trochę jak czerwony silikon. Może ktoś wie co to bo chciałbym ponownie w ten sposób je uszczelnić.

Pozdrawiam.

toku74
Posty: 562
Rejestracja: 08 kwie 2013, 23:29
Lokalizacja: pomorskie

Re: Napędy

Post autor: toku74 » 14 kwie 2019, 21:52

Pytania co oryginalnego silnika nie ogarniam. Widziałem i słyszałem go w internecie, do tego widziałem go w dwóch wiadrach na żywo w częściach. Są zapewne na forum tacy co go ogarniali bardziej dogłębnie.
Ps. typ i rodzaj silnika jak z czasów wojny. wg. mnie żadnych plusów w nim nie ma poza tym że na oryginalne śruby do TZ pasuje. Na dzień dzisiejszy po zakupie Tz4K14 na 'dzień dobry" :po pierwsze zakładam wspomaganie, po drugie zmieniam silnik. Potem myślę co pozmieniać i dopasować dalej

Mały_Żniwiarz
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
Lokalizacja: Mińsk

Re: Napędy

Post autor: Mały_Żniwiarz » 15 kwie 2019, 08:22

Zdaję sobie z tego sprawę. Natomiast sam przekładki silnika nie ogarnę. A dopóki nie znajdę kogoś kto to zrobi to jestem skazany na oryginał.

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 119
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Napędy

Post autor: wojtis1990 » 15 kwie 2019, 09:30

Ja mam w TZcie oryginalny silnik i nie narzekam na niego chociaż jest głośny i kopci. Mało pali i jest prosty.
Dokładnie tak jak piszesz, pod tym kapturkiem musi być filtr oleju, jego brak potrafi zatkać pompkę olejową.
To jest filcowy krążek w dziurą w środku, nie wiem czy jest sens dorabiać i kombinować bo on chyba 10 zł kosztuje.
Wieczka pod silnikiem to taka miska olejowa z dodatkowym sitkiem które wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem.
Silikon ten czerwony to nie za bardzo się nadaje bo on lubi się rozpuszczać, ja używam REINZ do misek olejowych i on spełnia swoją rolę. Można też kupić nowe gotowe uszczelki albo kupić sobie arkusz klingerytu i samemu wyciąć i poskładać. Warto też powymieniać tam te miedziane podkładki pomiędzy przewodami olejowymi. Koniecznie na wydech załóż sobie kolanko hamburskie 50, pasuje idealnie i kieruje spaliny i "wypluty olej" na dół, bo jak nie ma kolanka to nie raz mi spodnie i samochody olejem TZtek obrzygał.

Mały_Żniwiarz
Posty: 22
Rejestracja: 25 mar 2019, 16:02
Lokalizacja: Mińsk

Re: Napędy

Post autor: Mały_Żniwiarz » 15 kwie 2019, 20:58

Dzięki za rady :) Pewnie kupię ten arkusz tak, jak radzisz bo przyda się do dorabiania uszczelek.
Natomiast na wydech założyłem tłumik od motocykla. Sterczy do góry także pewnie często trzeba będzie go zdejmować i przeczyścić z oleju najniższe miejsce ale niestety nie mogę sobie pozwolić żeby mi nową kostkę przed domem zarzygał :)

Awatar użytkownika
wojtis1990
Posty: 119
Rejestracja: 15 sty 2017, 19:35
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Napędy

Post autor: wojtis1990 » 15 kwie 2019, 21:16

Dodatkowego tłumika bym nie zakładał żeby nie tłumić przepływu spalin. Fabryczny szybko się rozbiera i czyści, ja starą metodą go wypaliłem. Plucie olejem to norma w TZcie, jak się dobrze popatrzysz to na dole tłumika jest taka rurka która idzie pod silnikiem, ona służy do wykapywania nadmiaru oleju z wydechu. Jak chcesz zadbać o kostkę to zrób z jakiejś puszki zbiorniczek na ten olej. No i pochwal się jakimiś zdjęciami łamańca :P .

ODPOWIEDZ