Iseki TL3200F piotrbpm

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: piotrbpm » 09 lut 2015, 19:53

W tym temacie postaram się nie co opowiedzieć na temat mojego Iseki
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

.Podczas szukania kolejnego maluszka do remontu i użytkowania przy moim domu wyznaczyłem sobie cel ,ma być duży .Odezwałem się do zaprzyjaźnionej firmy o ofertę na jakiś traktorek pow 24km .Dostałem ofertę na kilka modelu ale z pośród nich był Iseki TL3200F oraz jego lepsza wersja TL3201F (poprawiona udoskonalona ). Traktorek po przyjechaniu do mnie troszkę mnie zaskoczył ,był ogromny jak na japoński traktorek :)
Wszystko miał x2:) ,przyzwyczaiłem się do maluszków a tu taki byk .Podzielę traktorek na podzespoły i pokrótce opowiem o każdym z nich .


Na pierwszy rzut oczywiście przedni most :
Cóż można o nim powiedzieć ,oczywiście jak przystało na japońską myśl techniczną przekładnia na kołach stożkowych dzięki którym mamy spory skręt i żywotność :)
Zaskoczyła mnie tylko obudowa bowiem nie jest to odlew z żeliwa tylko zespawana stal ,co dla mnie jest nowością i jest na plus.W przednim moście oczywiście simeringi i kilka łożysk do wymiany ale też tulejki ślizgowe na których obraca się zwrotnica i łożysko oporowe rzecz jasna :) .No nie ma się do czego przyczepić no może po za tymi kapslami w zwrotnicach na samym dole ,zamiast nich mogli dać dekielek na 4 śrubki z oringiem i tyle :) W zwrotnicach na samej górze jest tulejka ślizgowa która nie ma smarowania ,poprawili to w wersji TL3201F i dali smarowniczkę ,ja w najbliższym czasie wykonam sobie coś podobnego gdyż olej tam już nie sięga i tulejka chodzi na sucho (ja pieczołowicie nasmarowałem ją )Nie wiem dlaczego w starych przednich mostach były odpowietrzniki a w nowych już z tego zrezygnowali .W modelu tl nie ma odpowietrznika jest tylko wlew oleju i wsio ,nawet wskaźnika nie dali ,pod maską jest tylko informacja że powinno go być 6l i opis 80w-90 .Czyli nie żadny boxol tylko przekładniowy gęsty bo koła tam mają ciężko a boxol to prawie konsystencja wodna :) ja leje olej omala 150 firmy shel i jest git .Z tym odpowietrzeniem dziwna sprawa może jest jakoś policzone że olej pod wpływem temperatury może się rozszerzyć nie na tyle aby powodować wycieki ,ale moim zdaniem po co podnosić ciśnienie i obciążać simeringi . Cały most jest osadzony również na tulejkach ślizgowych i sprawia wrażenie solidnego tzn że śmiało może udźwignąć jakiś tam ładowacz czołowy :) Wybrałem ten model ponieważ strasznie lubię stare traktorki tą toporną konstrukcje mocno i daną z naddatkiem ...Oczywiście jeszcze nie zaglądałem do mechanizmy różnicowego ale kręcąc kołami w górze da się wyczuć że nie ma zbytecznych luzów i jest ok . Więcej o przednim moście można zobaczyć na moim kanale yt .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
JARO
Posty: 121
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:40
Lokalizacja: lisów 15b jedlińsk mazowieckie

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: JARO » 09 lut 2015, 20:51

SIEMKA twoje filmiki kilka razy oglądałem na youtube iseki konkretnie dociążony i silniczek ładnie cyka ciekawe jak spalanie w pracy i palenie zimową porą?? widać na filmiku ze masz rejestracje orginał czy tylko założona dla bajeru !!!!?? dasz kilka fotek to warto bedzię zalukać bo widać że masz smykałkę no twożenia , modernizacji i wykonywania wlasnych projektów pozdro

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: piotrbpm » 10 lut 2015, 19:47

Co do spalania troszkę pali nie napisze że 1-2 l bo to nie realne przy 32km i 4 garkach ,myślę że jeśli mnie nie myli moje wyliczenie to potrafi wypić nawet i 4 l przy orce .Traktorek zarejestrowany i ma ubezpieczenie przegląd itp .Brakuję tylko pałąka :) lub kabina ale czarno to widzę ...
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Awatar użytkownika
JARO
Posty: 121
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:40
Lokalizacja: lisów 15b jedlińsk mazowieckie

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: JARO » 10 lut 2015, 21:04

to jesli możesz się pochwalić wersja japończyk bo jeśli ci się udało zarejstrować to napewno nie jako wolnobieżny chyba że europejska i osiąga 22km/h to co innego !!!!!!!?? co do spalania to mój na 1,2ha co orałem ok 5godz na 2 biegu bez reduktora wyszło podobnie spalanie spada jeśli nie przekraczasz 2000 opr/min ;), co do przedniego napedu mostu ja mam tak samo tylko wlew żadnej miarki i niewidze by to sprawiało mi jakieś zmartwienie choć bagnety był by optymalnym rozwiązaniem odpowiedniej zawartości poziomu a tak tylko wzrokowo pozostaje ;/MAM jeszcze jedno pytanko na twoim filmie gdzie masz pług obrotowy według mnie strasznie słychać skrzynie prawie zagłusza silnik przy moim yanmar to nie ma szans na takie (wycie) jest cicho na wiosne zrobie filmik z orki pod wiśnie to pokaże chyba że tak kamera żle przesyła dziwiek !!?

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: piotrbpm » 13 lut 2015, 18:36

Rejestruję każdy traktorek który chce wersja japońska max 15km/h.Opisuję na forum co i jak .
Co do ,,wycia" mostu czy skrzyni , seria TL to stara konstrukcja i ma koła zębate proste i będą takie odgłosy to zwykła praca .W twoim są koła skośne i chyba dalej nie muszę tłumaczyć :) Jak się kieruje nie wydaje sie to wyciem ,raczej normalna praca ale z daleko od tyłu może się tak wydawać .Podnosiłem tył wklepywałem kolejne biegi i na tylnych kołach nie ma nadmiernych luzów ,wszystko mieści się w standardzie i na moje oko skrzynia jest w bardzo dobrej kondycji,przy ruszaniu nie ma luzów ani przy hamowaniu .Czasami w traktorkach japońskich słychać też przedni most ,cała przekładnie od skrzyni aż po koła .Zależy jakie są koła obroty wału itp .U mnie z przednim i bez przedniego napędu jest tak samo .
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Nina
Posty: 30
Rejestracja: 26 lut 2015, 21:41

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: Nina » 27 lut 2015, 09:39

Witam, ja przymierzam się do kupna Iseki TL2300 2x4, 23KM. Czy może się Pan jakoś do tego odnieść, jako użytkownik podobnego modelu? Potrzebuję do prac ogrodowych, taki traktorek który będę mogła sprzężyć z podnośnikiem czołowym czy kopareczką. Tylko czy tym 2wd uda się wbić tura w glebę?
A jak z częściami? Ich dostępnością, ceną i awaryjnością? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: piotrbpm » 27 lut 2015, 16:03

Tak bardzo fajna seria ,jak kupować iseki to właśnie 4 cyfrowe z serii TU lub TL mocne solidne,dużo biegów mocny podnośnik i prostota która czyni traktorek nie zawodnym .

Zamieściłem wideo prezentację
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

Nina
Posty: 30
Rejestracja: 26 lut 2015, 21:41

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: Nina » 23 mar 2015, 11:30

kupiłam ten Iseki tl2300.. testować będę go w weekend..
ale mam prośbę :oops: czy mógłbyś mi napisać co jak wcisnąć, żeby odpalić go i ruszyć? :oops: Chodzi mi o to, ze jak zjedzie z lawety to żebym go nie musiała zapychać do garaży pierwszy raz:))) Tzn wiadomo na manetce gaz, kluczyk, no ale te biegi i półbiegi....

Awatar użytkownika
piotrbpm
Posty: 1965
Rejestracja: 03 lut 2013, 12:02
Lokalizacja: Nałęczów

Re: Iseki TL3200F piotrbpm

Post autor: piotrbpm » 23 mar 2015, 14:39

Wciskamy sprzęgło przekręcamy kluczyk na grzanie świec (pośredni wtrysk więc trzeba)
czekamy z 10 sek ,troszkę gazu na ręcznym gazie i palimy .Biegi po lewo są dwa reduktory jedn od błotnika wolne szybkie obok siedzenia wolne średnie szybkie .Na każdym z reduktorów musi być jakiś bieg załączony np pierwsza dźwignia H i druga na H wtedy mamy najszybsze biegi .Potem między nogami wajcha 1,2,3 i R i jedzie :) Biegi przy błotniku i siedzeniu przełączyć można tylko i wyłącznie po uprzednim zatrzymaniu traktorka ,tylko biegu pod kierownicą można wajchlować przy toczących się kołach ,oprócz wstecznego rzecz jasna :)
https://www.youtube.com/user/piotrbpm/videos
B7001D,YM2000,YM2210,YM2000B,B8200D,B1550D,YM2310D,YM2420D,D238F,
YM2210D,B1702D,L3200F,B1902D,FX335D,F215D,GL32D,L4150D,FX24D,B2150HD,TA527F,TA530F

ODPOWIEDZ