Czy słyszałeś kiedyś o warunku wymiany kpl 4 opon? Bo ja nie, czyli dopuszcza sie montaż nowych opon na jednej osi i pozostawienie starych używanych na drugiej?! Patrząc więc na różnicę w wysokosciach bieznika stara/nowa - taka tolerancja jest dopuszczalna.Rav pisze: Z kolei musi być jakaś tolerancja bo w ciągnikach i koparkach zawsze przy napędzie 4x4 bardziej zużywają się opony na przedzie, przez to że są skrętne. więc jakaś minimalna rozbieżność powinna być dozwolona.
W praktyce 4x4 używam jedynie w roli, na twardym jest mi nie potrzebne bo i po co. Teoretycznie można załączać przy ostrych zjazdach (hamujesz nie na 2 tylko na 4 koła) z obciążoną przyczepą, ale bez przesady.. ile razy tak jedziesz?
Wg mnie dobór zastępczych opon tylko z miarą krawiecką. Mierzę to co mam na ciagniku wyliczam proporcję i wg niej dobieram trawiaste...
Zresztą opony różnych producentów przy tych samych oznaczeniach tj stopka, wysokość , szerokość w praktyce różnią sie obwodem , czasem nawet sporo. Mówie to na podstawie opon do motocykli enduro.