Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 22:06
Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Witam. Pytanie do wtajemniczonych. Iseki jak w temacie. Jaka jest norma luzu osiowego. Czym się go reguluje. Nakręciłem filmik gdy brat ciągnął za główne koło pasowe. Luz dochodzący do 1,5 mm.
Dorzucam film[youtube]https://youtu.be/2uXATqb1jxQ[/youtube]
Dorzucam film[youtube]https://youtu.be/2uXATqb1jxQ[/youtube]
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
U panie
A bardzo duży ten luz za duży
A może pierw odkręci te koło pasowe i zobaczysz tam może jest problem bo jak wał ma taki luz to remąt cię czeka.
Także ja pierw bym odkręcił koło pasowe zdjął je,wkręcił samą śrubę i za nią pociągnął sprawdził czy jest taki sam luz bo może kiedyś ktoś coś robił i np.i nie wsadził jakiejś podkładki i dlatego lata.
Bo jak by miał taki luz to wydaje mi się że by się już rozleciał ten silnik tak tylko sądzę.Nie zaszkodzi sprawdzić więc ja bym tak pierw zrobił i ściągnij te koło i sprawdź bezpośrednio na wale i wtedy będziesz miał pewność
A bardzo duży ten luz za duży
A może pierw odkręci te koło pasowe i zobaczysz tam może jest problem bo jak wał ma taki luz to remąt cię czeka.
Także ja pierw bym odkręcił koło pasowe zdjął je,wkręcił samą śrubę i za nią pociągnął sprawdził czy jest taki sam luz bo może kiedyś ktoś coś robił i np.i nie wsadził jakiejś podkładki i dlatego lata.
Bo jak by miał taki luz to wydaje mi się że by się już rozleciał ten silnik tak tylko sądzę.Nie zaszkodzi sprawdzić więc ja bym tak pierw zrobił i ściągnij te koło i sprawdź bezpośrednio na wale i wtedy będziesz miał pewność
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki
- plastek334
- Posty: 373
- Rejestracja: 03 lis 2013, 22:27
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Ostatnio jak ustawiałem zawory kręciłem tym kołem i nie wyczułem żadnego luzu
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 22:06
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
No właśnie też mi się wydaje że powinien być dużo mniejszy. Kwestia ile. I jak go skasować
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Nic ci nie szkodzi odkręcić kola i na 100procent będziesz wiedział,a jeżeli tak to będziesz musiał wymienić pół pierścienie w wale.
Takie coś to tylko przykładowe zdjęcie
Takie coś to tylko przykładowe zdjęcie
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
I jak tak znalazłeś przyczynę problem tego luzu
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 22:06
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Ponieważ ciągnik jest brata a nie mieszkamy w tym samym miejscu od razu zaznaczam że obecnie opisywane rzeczy są przekazem z rozmów telefonicznych ponieważ ja mieszkam pod Rzeszowem a brat bliżej południa polski. Ale że coś jest nie tak już wiedziałem w sobotę bo robiliśmy przy elektronice od podnośnika i wszczepiony został naświetlacz roboczy z tyłu.
Brat pokazał mi to i od tego rozpoczęło się drążenie tematu.
Miska olejowa zrzucona. Półpierścienie zamówione. Cena za jeden 28EURO. Do zamontowania dwa. Wygląda na to że ktoś już nad silnikiem się pochylał i nie zamontował ich przy składaniu. Ale żeby je założyć trzeba wał korbowy zdemontować bo są montowane od strony bloku na środkowej podporze wału. Jeszcze nie wiem ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Dużo w kwestii części pomogła firma z Tajęciny gdzie był kupiony traktorek. Do tego czeka zakup kompletu uszczelek do silnika.
Jak już będą części to myślę że pojawi się jakaś fotorelacja z przebiegu prac.
A jeśli chodzi o części to poszukiwania rozpocząłem od powysyłania maili do oficjalnych serwisów w Polsce. Pierwsze odpowiedzi nie wróżyły dobrze ponieważ nikt nie miał w swoich katalogach tego modelu silnika co oznaczało że nie jest on oficjalnie dostępny w Europie. Tylko rynek Japoński. Ale całe szczęście firma Traktor z Tajęciny trochu uspokoiła obawy. I miejmy nadzieje że wkrótce uda się rozpocząć remont jednostki.
Dodatkowo brat przekazał mi że już wał leciutko bo leciutko ale zaczął skrobać blok. Patrząc na ilość motogodzin jakie już brat nim zrobił to przy takiej usterce jaka wystąpiła w tej jednostce można powiedzieć że te sprzęty są wytrzymałe.
Brat pokazał mi to i od tego rozpoczęło się drążenie tematu.
Miska olejowa zrzucona. Półpierścienie zamówione. Cena za jeden 28EURO. Do zamontowania dwa. Wygląda na to że ktoś już nad silnikiem się pochylał i nie zamontował ich przy składaniu. Ale żeby je założyć trzeba wał korbowy zdemontować bo są montowane od strony bloku na środkowej podporze wału. Jeszcze nie wiem ile czasu zajmie realizacja zamówienia. Dużo w kwestii części pomogła firma z Tajęciny gdzie był kupiony traktorek. Do tego czeka zakup kompletu uszczelek do silnika.
Jak już będą części to myślę że pojawi się jakaś fotorelacja z przebiegu prac.
A jeśli chodzi o części to poszukiwania rozpocząłem od powysyłania maili do oficjalnych serwisów w Polsce. Pierwsze odpowiedzi nie wróżyły dobrze ponieważ nikt nie miał w swoich katalogach tego modelu silnika co oznaczało że nie jest on oficjalnie dostępny w Europie. Tylko rynek Japoński. Ale całe szczęście firma Traktor z Tajęciny trochu uspokoiła obawy. I miejmy nadzieje że wkrótce uda się rozpocząć remont jednostki.
Dodatkowo brat przekazał mi że już wał leciutko bo leciutko ale zaczął skrobać blok. Patrząc na ilość motogodzin jakie już brat nim zrobił to przy takiej usterce jaka wystąpiła w tej jednostce można powiedzieć że te sprzęty są wytrzymałe.
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
No to dobrze że sprawa się wyjaśniła,przyjdą części poskładać i latać
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 25 wrz 2018, 22:06
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Troszku się rzeczy rozjaśniło. I jeśli jest tak jak opowiadała osoba zajmująca się mechaniką pojazdów nie trzeba będzie wybebeszać silnika. Według niego wystarczy odkręcić podporę wału na której są zamontowane półpierścienie, ściągnąć panewki i po prostu je wsunąć w kanał montażowy. Z racji że mają dokładny kształt półkola powinny wsunąć się zataczając po bieżni półkole. Następnie zakładając panewki i skręcając wszystko półpierścienie są blokowane na swoim miejscu osadzenia.
Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić?
Czy jest ktoś w stanie to potwierdzić?
Re: Iseki LandLader TA275 - luz osiowy wału korbowego
Myślę że powinno się udać
W życiu jest tylko pewna śmierć i podatki