Pomoc w sprawie silnika

Awatar użytkownika
posiu
Posty: 15
Rejestracja: 18 kwie 2017, 22:17

Pomoc w sprawie silnika

Post autor: posiu » 11 paź 2017, 22:10

Witam potrzebuje waszej pomocy.Posiadam Iseki tx 1300 ile wynosi luz zaworowy sacy i wydechowy ? po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ? czy dużą role odgrywają świece żarowe?,w silniku zostało wszytsko wymienione.

Luzak
Posty: 373
Rejestracja: 16 lip 2017, 17:48

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: Luzak » 11 paź 2017, 22:23

posiu pisze:Witam potrzebuje waszej pomocy.Posiadam Iseki tx 1300 ile wynosi luz zaworowy sacy i wydechowy ? po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ? czy dużą role odgrywają świece żarowe?,w silniku zostało wszytsko wymienione.
Z tego co ja się w dieselach ogarniam to świece żarowe są używane tylko przy odpaleniu i tu mają duży wpływ bo napęd ma wysoką temp zapłonu. A po odpaleniu świece już nie są używane tak jak w benzynowym. Tyle od amatora :-)

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: zbYszek » 12 paź 2017, 06:59

Po remoncie? Czyli był rozkładany i składany? No to sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku - może być za wczesny lub za późny.
Pompa była robiona? Pompiarz rzetelny? Dawka właściwa i równa na wszystkich cylindrach?
Kto w ogóle robił tę kapitalkę? ;)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

newrom
Posty: 180
Rejestracja: 23 mar 2017, 20:00

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: newrom » 12 paź 2017, 21:04

Jak kopci to za bogato, wytryski leją. Świece żarowe to pomoc przy zapalaniu na zimnie.

Awatar użytkownika
emek650
Posty: 781
Rejestracja: 27 paź 2014, 10:56
Lokalizacja: Małopolska,Beskidy

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: emek650 » 12 paź 2017, 21:37

,w silniku zostało wszytsko wymienione.
Wszystko tzn. co?, rozumiem że tłoki,pierścienie,panewki,zawory wraz z prowadnicami i gniazdami zaworowymi, co z wałem i tulejami cylindrow, wtryskami i pompą wtryskową.

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: k_sit » 12 paź 2017, 22:05

To ci ten remont wykonał ? Luz na zaworach ssący 0.20-0.25 mm wyd. 0.25-0.30 mm .

zbYszek
Posty: 441
Rejestracja: 29 lip 2014, 12:27
Lokalizacja: gmina Kluki :)

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: zbYszek » 13 paź 2017, 06:24

Jak wtryski leją, to silnik nie kopci (na czarno) tylko dymi na biało (nie spalona ropa) i charakterystycznie śmierdzi rozpyloną ropą właśnie. :)
--
pozdrrrawiam!
zbYszek http://www.zbychewka.pl

newrom
Posty: 180
Rejestracja: 23 mar 2017, 20:00

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: newrom » 13 paź 2017, 21:16

To chyba jak już ciurkiem ropa leci do środka ;)
Jak jest za bogato to dym jest czarny jak moja dusza, widać jak golf dwójka przyspiesza to wypuszcza taki obłoczek :P

ogon
Posty: 41
Rejestracja: 19 wrz 2016, 12:34

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: ogon » 13 paź 2017, 21:30

Podzielam zdanie newrom-a
Niedopalona ropa to czarny dym. Na niebiesko lub siwo to nadmierne spalanie oleju.

Awatar użytkownika
RobFra
Posty: 528
Rejestracja: 31 maja 2014, 21:26
Lokalizacja: Białystok

Re: Pomoc w sprawie silnika

Post autor: RobFra » 13 paź 2017, 21:35

posiu pisze:po remoncie kapitalnym cieżko pali i nawet na rozgrzanym silniku kopci gdzie szukac przyczyny ?
U mechanika co robił ten remont kapitalny.
A przed remontem lepiej palił?
Po co był remont? Co było sprawdzone / zdiagnozowane przed remontem? Słabe ciśnienie, dawka, luzy, kopcenie, spalanie oleju?
Co wymienione?
Co ustawiane / regulowane było?
A mechanik zna się na małych japońcach czy tylko się zna na strych dieslach? Jest różnica.
Była Suzue M1600. Jest Mitsubishi D1450.
Robert

ODPOWIEDZ