Yanmar AF220s

Miecho
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:33

Re: Yanmar AF220s

Post autor: Miecho » 19 lut 2015, 22:15

Czy obroty wałka są stałe dla każdego położenia PTO niezależnie od biegu, pozycji reduktora i wskazań obrotomierza (dodania gazu)?

Dlaczego spałem na mechanizacji :evil:

Rura wydechowa była przycięta jeszcze jak stał na placu bez TUR'a, a na wałku który dołączyli do glebki faktycznie brak osłony, bijakowa ma kompletny wałek

tomek1
Posty: 163
Rejestracja: 21 lis 2013, 21:32
Lokalizacja: Łódzkie (piotrkowski)

Re: Yanmar AF220s

Post autor: tomek1 » 19 lut 2015, 22:20

Podejrzewam że Piotrkowi chodzi o wałek od przedniego napędu ! (brak osłony)

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar AF220s

Post autor: k_sit » 19 lut 2015, 22:24

Miecho pisze:Czy obroty wałka są stałe dla każdego położenia PTO niezależnie od biegu, pozycji reduktora i wskazań obrotomierza (dodania gazu)?
Są powiązane z obrotami silnika ,niezależne od prędkości jazdy .

Endriu B
Posty: 85
Rejestracja: 23 lis 2014, 15:47

Re: Yanmar AF220s

Post autor: Endriu B » 19 lut 2015, 22:32

Kurde Miecho tego wklejania zdj. to Ci zazdroszcze ja tego nie ogarniam :oops: kurde na jakieś szkolenie muszę się zapisać do Kogoś.
Ja z kosiarką jade na Pto1 obroty ok. 2000 (to da coś ok. 540) a bieg to zależy od trawska mniejsza to 2 większa1 i wio.
A z glebką Pto1 polowa2 obr. ok.2000 i za mną jak na stole.
Kol. chodziło o osłone wałka napędowego przedniego mostu u Ciebie jej brak a wałek od glebki masz org.
Mitsubishi Mte1800-kabina, Yanmar F155, 2x pług hydr.do śniegu, kosiarka GEO120, glebka100, RNZ i Kos do piasku, 2x przyczepka mała, 2x Stiga Park

Miecho
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:33

Re: Yanmar AF220s

Post autor: Miecho » 19 lut 2015, 23:03

Czyli wrzucam bieg 1,2,3 polowe/szosowe w zależności od obrabianego terenu i wymaganej szybkości, ale PTO-1 i gazem obroty podnoszę do ok 2200, tam na wskaźniku jest 540/min ??
k_sit pisze:Są powiązane z obrotami silnika ,niezależne od prędkości jazdy .
Ale biegi 1-3 i reduktor polowe-drogowe nie mają wpływu na obroty i moc?
Tzn przy 1 polowej i 2000 obrotów traktor ma taką sama siłę uciągu jak na 3 drogowej i 2000obr?
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 08:15 przez Miecho, łącznie zmieniany 1 raz.

jfry
Posty: 137
Rejestracja: 04 paź 2014, 21:20

Re: Yanmar AF220s

Post autor: jfry » 19 lut 2015, 23:16

Parę razy już widziałem pogięte osłony wałka od przedniego napędu.To od podnoszenia widlakami Pewnie im się "wygło" - to wywalili.

Miecho
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:33

Re: Yanmar AF220s

Post autor: Miecho » 22 lut 2015, 00:08

Przyjąłem do wiadomości przekazane wyżej porady i jest poprawa :D
PTO-1, reduktor na polowe, bieg w zależności od "ciężkości" koszonego materiału 1lub 2, obroty utrzymują się 2000-2400 zależy co pod noże trafi. Silnik lepiej pracuje, równiej, nie przydusza się, jedynie obroty spadają do 1900-2000 jak wjadę w miejsce gdzie wyłożona jest taka sztywna trawa, która ostatnio zarasta lasy Obrazek (foto z netu)

Miecho
Posty: 638
Rejestracja: 03 lut 2015, 20:33

Re: Yanmar AF220s

Post autor: Miecho » 02 mar 2015, 20:16

No to czar prysł. Maszyna popracowała 2 razy po 2h, dzisiaj go przycisnąłem i chodził non-stop 4h na bijakowej.

SPADŁ wałek przedniego napędu :shock: gdyby nie spodnia rama od tura, szukał bym go w krzakach.
Ale bez demontażu tej ramy nie jestem wstanie go założyć, bo zasłania połowę długości wałka wraz z miejscem mocowania na skrzyni. Z przedniej osi wchodzi-schodzi na króciec bez oporów. Domyślam się, że rama była również powodem usunięcia osłony wałka.
wałek4x4_01.JPG
wałek4x4_01.JPG (57.96 KiB) Przejrzano 6829 razy
Stwierdziłem śladowe ilości oleju przekładniowego/hydraulicznego, bagnet ledwo go dotyka, a 2 tygodnie temu był w połowie zakresu na bagnecie. W garażu sucho, więc traci w trakcie pracy.
W jednym miejscu znalazłem wiszące krople - ale nie wiem co to za element.
wyciek oleju_03.JPG
wyciek oleju_03.JPG (40.37 KiB) Przejrzano 6829 razy
wyciek oleju_02.JPG
wyciek oleju_02.JPG (60.7 KiB) Przejrzano 6829 razy
Przy obrotach powyżej 1500 zaczyna delikatnie palić się kontrolka ładowania akumulatora, im większe obroty tym bardzie, ale parkowałem na kilka dni i odpalał zaraz po nagrzaniu świec.
Dzisiaj w trakcie pracy paliła się mocniej, a jak zjechałem z pola to już na full, wstawiłem do garażu, opuściłem narzędzia i kaplica. Już nie odpala, po przekręceniu kluczyka najpierw zapalają się świece, potem delikatny "pstryk" i nic. Myślałem, że rozładowałem akumulator, ale amperomierz na prostowniku nie reaguje jak podłączam żabki do biegunów akumulatora. Pomimo tego zostawiłem podłączony na 4h, wskazówka ani drgnęła.
Może się jakaś wtyczka rozłączyła?
elektryka_06.JPG
elektryka_06.JPG (51.88 KiB) Przejrzano 6829 razy
elektryka_04.JPG
elektryka_04.JPG (53.89 KiB) Przejrzano 6829 razy

Awatar użytkownika
JARO
Posty: 121
Rejestracja: 02 lut 2014, 19:40
Lokalizacja: lisów 15b jedlińsk mazowieckie

Re: Yanmar AF220s

Post autor: JARO » 02 mar 2015, 20:54

siema ja przy swoim prostowniku mam bezpiecznik tak że czasem on się jara może to dlatego po 4h żadnej reakcji na ładowania akumulatora
co do kontrolki to naj prawdopodobnie padł ci regulator napięcia lub szczotki w alternatorze trzeba sprawdzić .
co do napędu powinna być osłona by chroniła wałek przed ewentualnymi gałęziami zanieczyszczeniami czy syfem a jeśli jej nie było i ci wałek spadł czyli ktoś wcześniej tu grzebał bo powinno być zabezpieczenie przed taką sytuacją atu niespodzianka musisz dobrze się przyjrzeć czy nie brakuje jakieś części elementu zabezpieczenia ,ubytek olej też nie wróży dobrego dawaj fotki to chłopaki coś może pomogą

Awatar użytkownika
k_sit
Posty: 1757
Rejestracja: 29 sty 2014, 20:16
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Yanmar AF220s

Post autor: k_sit » 02 mar 2015, 20:56

Jakbyś go podprowadził to może coś pomogę . Skoro świeciła ci to może alternator, aczkolwiek akumulator uszkodzony. A nie dali Ci gwarancji rozruchowej przynajmniej na miesiąc. Ten wałek zobacz zabezpieczenie . Pod spodem trudno stwierdzić. Podstaw inny akumulator na kablach i spróbuj uruchomić silnik. Na zaciąg raczej nie da rady.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 21:23 przez k_sit, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ