Merytorycznie nie zabieram głosu bo sie nie znam
Powiem tylko że pod koniec lat 80 jezdziłem zarobkowo Star 200. To moja prywatna maszyna i nie było pogody nie było takiego mrozu który by mnie zatrzymał Nie bede snuł to kombatanckich opowiesciach o kupowaniu paliwa na zajzdniach PKS bo tylko tam było takie które nie marzło ( tak bardzo jak inne
Zawsze odpalałem na 'Knota" nigdy nie meczyłem maszyny i aku bezsensownym kreceniem i zawsze star odpalał. Nigdy, powtarzam ani razu nie zdarzyło sie żebym nie wyjechał bo maszyna nie zapaliła. A parkowna przed domem pod chmurką dodam.
Miałem i to całkiem nie dawno patrzac z tamtej pesrpektywy C328 i ten był w zimie nie do odpalenia. Za to pózniejszy Mf 235 ze swiecą płomieniową - luzik choć tuż po tym jak silnik załpał trzeba byłu uciekac z wiaty bo tak dymiło
Okreslenie "ignorant" może i nie jest obraźliwe, ale tutaj jest nie na miejscu.
Piotrze - póki co to chyba jedyne takie forum w PL - jesli braknie tutaj ludzi z doswiadczeniem, praktyków lub przestaną sie udzielac to zacytuje sie Konnonowicza i zamknie wszystko .
Seria YM odprężnik i płomieniówka
- marekspectra
- Posty: 2574
- Rejestracja: 31 sty 2013, 17:16
- Lokalizacja: Beskid Niski (Podkarpacie)
Re: Seria YM odprężnik i płomieniówka
KubotaL22 BF300 kuhnGMD33 EFG145 glebaRS1351 pług2skib sadzarka kopaczka i inne
Re: Seria YM odprężnik i płomieniówka
Tzw płomieniówka jest to zastosowanie elementu grzejnego w rurze dolotowej ,która podgrzewa powietrze . Jak działa ,zasilana jest z pompy zasilającej niskiego ciśnienia ,która jednocześnie doprowadza paliwo do pompy wtryskowej. W trakcie rozruchu podane jest napięcie na świecę płomieniową . Element grzejny (spirala ) , na którą zostaje wtryśnięte paliwo co powoduje powstanie płomienia . Częste niedomaganie to : spirala , nieszczelny zaworek przelewowy .
Odprężnik kolejny sposób na uruchomienie silnika ,działa on na zawory wydechowe lekko je rozszczelniając .W rezultacie rozrusznik ma łatwiej w prowadzić układ korbowo-tłokowy w ruch obrotowy . Następnie puszczenie odprężnika wywołuje zapłon .
Występują też same spirale grzejne w układzie dolotowym ,coś na zasadzie farelki .
Świece żarowe to element grzejny ,który jest w komorze spalania i bezpośrednio ogrzewa znajdujące się tam powietrze .
Może naukowo ale powinny się zakończyć te spory . Jak ktoś nie zrozumiał zapraszam do lektury szkół mechanicznych dział silniki spalinowe .
Odprężnik kolejny sposób na uruchomienie silnika ,działa on na zawory wydechowe lekko je rozszczelniając .W rezultacie rozrusznik ma łatwiej w prowadzić układ korbowo-tłokowy w ruch obrotowy . Następnie puszczenie odprężnika wywołuje zapłon .
Występują też same spirale grzejne w układzie dolotowym ,coś na zasadzie farelki .
Świece żarowe to element grzejny ,który jest w komorze spalania i bezpośrednio ogrzewa znajdujące się tam powietrze .
Może naukowo ale powinny się zakończyć te spory . Jak ktoś nie zrozumiał zapraszam do lektury szkół mechanicznych dział silniki spalinowe .